Keskenmeno pelottaa

Mitä syvimmät pahoittelut keskenmenon kokeneille ja teille jotka tällä hetkellä niiden pelkojen kanssa elätte paljon tsemppiä. Tiedän tunteet, molemmissa tapauksissa. :( Epätietoisuus ihan kamalaa.
Itse tulin todistaneeni ettei vuoto aina välttämättä tarkoita sitä pahinta. Eihän minullakaan takuita ole että kaikki menee hyvin nyt loppuun asti, ei kellään ole, mutta en ainakaan usko km tapahtuvan viime viikkoisten vuotojen takia jos niin ikävästi kävisi.

Milli88, en mie mistään mitään oikeasti tiedä, googlailin vaan asiaa omien tihrujen aikaan ja jossain luki että: "Vuoto on aina hälytys, kirkas vuoto ikävästä, ruskea iloisesta asiasta". Mutta nämä jututhan on täynnä poikkeuksia jotka vahvistaa säännön, jokainen raskaus ja jokainen keskenmeno menee kuitenkin erilailla, joten ainoa mitä voi tehdä on antaa ajan kulua jotta asia selviää. Ja se ON vaikeaa. Ihan kiukuttaa m-inskin puolesta että mitä ne nyt pihtailee sun ultraan pääsyä kun selviäis asia kerralla. Toivottavasti verikoe kuitenkin antaa mukavan tuloksen!

Oltiinkin yhtä aikaa linjoilla m-inskin kanssa; joten Onnea hyvistä kuulumisista! :love2

Hetkellisesti voi ainakin huokaista!
Pääsin lääkärin lähetteellä k-sairaalaan ultraan.Ei löytynyt syytä verenvuodolle,joka onneksi vaihtunut ruskeaksi ja hyvin niukaksi."Papulaisen" syke löytyi ja liikkui touhukkaasti.............voihan huoh....mikä helpotus!
Nyt tarkkaillaan tilannetta ja kun olen kuulemma ns.erikoistapaus ni seuraavan kerran suoraan naistenpolille jos jotain ilman "arvauskeskuksia"
Huomenna 10+0!
Lääkäri käski ottaa hyvin rauhallisesti ja antoi 2 viikkoa sairaslomaa!
Kylläpä sitä vaan ihmistä säikytellään ja koetellaan......

Kirkkaalla vuodolla tarkoitetaan kirkasta verta. Ja veri on silloin kirkasta, kun sen on kirkkaan punaista, eikä esim. rusehtavaa tms.
Mutta itsessään väritön vuoto/ruskeahko vuoto on valkovuotoa, jolta ei sitten taas voi raskauden aikana välttyä.

Minulla tuli useampi viikko sitten taaksepäin pientä vuotoa mutta selvisi että kohdun kaulan limakalvo on kääntynyt ulospäin joten se on reunalta niin herkkä että vuoto tullut siitä ! Onneksi !:)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mua pelottaa ihan hirveesti! Oon tänään rv 8+1, ja mulla ei oo enää mitään muita oireita kuin rinnat vähän turvonneet. Mulla on ollut jo muutama päivä sellainen hirveä olo, että en oo enää raskaana. Mulla on nyt niin huono aavistus.. :( Mitään vuotoa ei ole ollut. Mutta pahoinvointi, vatsan turvotus ja vatsan kasvukivut ovat kokonaan loppuneet. Tänään meni taas tavalliset housutkin jalkaan.. Ja soitin eilen neuvolaan, mitään ei voi tehdä kun ei vuotoa ole ollut. VITTU. Oon niin vihanen miten raskaana olevia naisia kohdellaan. Joo, nt-ultra neljän viikon päästä, tosi kiva odottaa epätietosena sinne kun asia mielessä koko ajan... :(

Tsemppiä epätietoisuuden keskelle. Ne oireet voi tulla ja mennä, itsellänikin vähäoireisempia ja oireisempia päiviä. Jos tuntuu ettet kestä neljää viikkoa, niin säästöpossu palasiksi ja yksityisultraan. Tosin, tarkkaile nyt hetki vielä, noi oireet seilaa tosiaan päivästä toiseen...

Oireitten laatu ja määrä kyllä vaihtelee täälläkin päivittäin. Oireista tai niiden puutteesta ei välttämättä kannata päätellä mitään. Mulla esim. viimeraskaudessa oli kovasti oireita ja rinnat kasvoivat 3 kuppikokoa nt-ultraan mennessä, vaikka alkion kehitys oli loppunut jo alkumetreillä. Istukka ja elimistö voi siis tuottaa hormoneja oli kaikki hyvin tai ei.

Ei auta kuin mennä päivä kerrallaan ja etsiä itsestään keinoja tyynnytellä laukkaavia ajatuksia ja hätääntyviä tunteita ja kehoa. Usein meillä ihmisillä menee paljon hukkaan elämästä, kun surraan "varmuuden vuoksi" etukäteen asioita.

Tsemppiä kaikille peloista kärsiville <3.

Täällä onkin ollut pitkäperjantain lisäksi pitkälauantai ja tänään pitkäsunnuntai, kunnon piinaviikonloppu. :( Tummaa vuotoa siis perjantaista lähtien, mutta kun ei ole suuria kipuja, eikä vuoto ole kasvanut reiluksi, eivät ota päivystykkseen tarkistettavaksi. Torstaina olisi eka neuvola, sinne asti kun jaksaisi pitää ajatukset kasassa. Ja yhdeksäs viikko olis päättymässä.

Tsemppiä mmm, taatusti tosiaan pitkät pyhät. Mä en niin tajua tätä järjestelmää kun odottavaa äitiä ei oteta tutkittavaksi jos on vuotoa. Ymmärrän kyllä täysin ettei mahdolliselle keskenmenolle mitään mahdeta vaikka tutkittaisiin, mutta kyllähän se olisi odottajan mielenterveydelle parempi.
Kokemuksesta tiedän että varmasti aika mataa, mutta koeta nyt vaan jaksaa kun vaihtoehtoja ei oikein ole. :(

Haleja!

Ps. Kaada tänne vaan jos on tarvis asiaa vatvoa, autetaan minkä kyetään.

Nonni, sinne loppui odottelu. Tunti viestin jälkeen tuli kyytiläinen ulos, eli taidanpa kadota tästä foorumista takavasemmalle ja toivottaa muille onnellisempia odotuksia.

Ja joo, eivät sitten tosiaan vieläkään ota päivystykseen tsekkaamaan, että kaikki on ok. Eivät, vaikka esikoisen synnytyksen jälkeen meinasin vuotaa kuiviin, kun ei kohtu supistunut ja vuoto lakannut. :( Pitää vaan tarkkailla, ettei yli kahta päivää ole tällaista järjetöntä vuotoa. Jep jep.

Voi ei mmm! Minulle on sanottu, että suoraan paikanpäälle jos on oikeasti tarve! Kun puhelimessa tuntuu aina olevan tuo nihkeä vastaanotto :( Ja sitä suosittelen sinullekin! Eivät he voi sua sieltä kotiin käännyttää. Voimia ja jaksamisia <3

Sent from my iPad using Vau Foorumi

Mmm, olen todella pahoillani, tosi kurjaa :( Suosittelisin minäkin et unoha se päivystykseen soittelu, ei ne sinne ota jos lupaa kysyy. Pitää vaan mennä.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Varmaan olisi pitänyt mennä joo, turhan tarkasti vaan noudatan noita sairaalan sivujen ohjeita. Toisaalta on jotenkin ollut vaikea suhtautua tähän, sillä tänään vietettiin meidän esikoisen 1-v syntymäpäiviä, oli talo täynnä taaperoita vanhempineen. Ja tosiaan eilen sitten oli pakko kaikista vuodoista huolimatta vaan leipoa kakkuja ja laittaa kotia kuntoon. :/

Onneksi tänään on vuoto ollut selvästi niukempaa, niin ei tarvinnut joka viiden minuutti käydä vessassa vaihtamassa sidettä, mutta silti kyllä ihan pikkasen outo ajoitus tällä keskenmenolla. :/ Jääpä ainakin mieleen, tarkalleen vuosi ennen sitä oli esikoisen laskettu aika. Onneksi nuo taaperot saivat kyllä ajatukset täysin pois kaikesta surullisesta. :)

Ootte niin ihania kun tänne voi purkaa.. tosiaan mulla huomenn ihka ensimmäine ultra... ja voi kyllä mua pelottaa ettei siellä kuulu taikka näy ketää :( ehkä pitäis vähän rauhottua...mutta miten?

Sent from my GT-N7100 using Vau Foorumi mobile app

No mieti että enää päivä niin saat tietää :) Kyllä varmasti on kaikki hyvin, kun ei oo ollut vuotoja, kipuja eikä oireiden loppumista - ja vaikka mulla on ollut noita kaikkia niin meidänkin vaavilla kaikki ainakin nyt hyvin!!! Tsemppiä <3

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Takaisin