Keskenmeno pelottaa

Michelle

Jostain jotain jo tietävä
Hei! Plussasin viime viikolla kaksi kertaa preg checkin liuskoilla (joskin erittäin haaleat viivat) ja kerran clearbluen digitaalisella, jonka mukaan hedelmöittyminen oli tapahtunut 1-2vk sitten. Kyseessä on kuitenkin ensimmäinen raskaus joten en oikein tiedä minkälaiset tuntemukset, tai oikeastaan niiden puuttuminen, on normaalia.

Ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa tuli normaalisti rintojen arkuutta ja lämmönnousua. Tein testit muutaman päivän jälkeen siitä kun huomasin kuukautisten olevan myöhässä ja silloin noiden aikaisempien oireiden lisäksi tuli hiljalleen lieviä mahakipuja ja hieman pahoinvointia, liekö sitten psykologista vai ihan fyysistä. Vuorotellen ollut myös ummetusta ja vatsan löysyyttä. Nyt muutama päivä sitten kuitenkin oireet ovat hiipuneet. Ei kokonaan, mutta mielestäni kuitenkin merkittävästi. Rintojen kipuilu nyt oli huomattavin oire ja sitä ei oikeastaan ole enää ollenkaan. Tänään kävin hermostuksissani ostamassa uudestaan noita preg check -liuskoja ja tein molemmat paketissa olleet.. Toiseen tuli vieläkin haalea viiva ja toiseen ei mielestäni oikeastaan mitään. Tiedä mitä nyt sitten pitäisi ajatella..Luulis että tälleen viikon jälkeen haaleesta tulis jo selkeä plussa?

Tosin olen muutamalta tuttavaltani kuullut kuinka noi kyseiset liuskat on näyttäneet heillä aina negaa raskaudesta, vaikka totuus olis ollutkin ihan toinen. Onko kokemuksia? :/

Mullakin eka raskaus nyt.. Ja kyllähän sitä kaikkea ehtii ajatella, kun asia pyörii mielessä hereillä ja unissa 24/7. Helppohan tässä on siis sanoa, että älä huoli! Niin kauan kuin kuukautisia/vuotoa ei tule, on toivoa :) Vaikka itselläni siis ihan samanlaisia pelkoja, ja just koko ajan mietin et onko oireet vähentyny, ja onko mikäkin vatsakipu normaalia jnejnejne! Ja mulla ei edes mitään rintojen arkuutta/muita muutoksia ole ollut alkuunkaan, mikä on useilla eka oire. :(

Mä tulin tänään iltapäivällä kotiin, ja löysin meiän 15-vuotiaan kollikissan eteisen lattialta, eikä se pystynyt kunnolla liikkumaan.. Se piti lopettaa. :/ :( Ihan kamalaa.. En oo edes kunnolla tajunnut vielä. Muutenkin ollut tässä aikamoisia huolia viime aikoina. Tuntuu että kestänkö enää vastoinkäymisiä! Ja ei auta kyllä yhtään, kun kaikissa uutisissa varotellaan stressin vaikutuksista sikiöön.. Kyllähän tässä itsellänikin kova pelko, että mitä jos tämäkin asia menee huonosti. Täytyy vaan toivoa, että yhden elämän loppu on uuden alku. Kirjaimellisesti.

Haleja ja pusuja kisulle taivaaseen :( :Heartred

Michelle avoimin mielin eteenpäin. Samaa mieltä äidiksi2014 kanssa, niin kauan kun ei kuukautiset ala niin olet tod.näk terveesti raskaana. Itsellänikään ei raskausoireita juuri ole ollut mutta positiivinen asenne on vienyt pitkälle. :)

Kiitokset teille! :) Äsken kävin sitten hakemassa ton clearbluen digitaalisen ja tein uudestaan, tällä kertaa näytti 2-3. Tällä perusteellahan siis raskaus etenisi ihan hyvin, kun viikko sitten oli se 1-2? Ihan hyvältä tuntuu nyt mut en silti haluais vieläkään innostua liikaa ettei tule pettymyksiä..

Tsemppiä myös sulle äidiksi2014 :)

Itse pelkäön kansa keskenmenoa...toinen siis nyt. Digitesti sanoi tänää, aamykka "raskaana 2-3" mutta se mikä huolettaa on tämä aika runsas ruskea vuoto jota tulee pyyhkiessä, pelkään että kesken mennöö..mut voihan tuo olla harmitontakin. Mitään kipuja ei oo.
Esikosta mula ei ollut raskausoireita, tästä nyt on jonkin verran, vuosin kyl esikostakin ja ihan kunnolla verran mutta en muistsen tarkemmin milloin ja missä vaiheessa...

Michelle hienoa, että digitestissä viikot nousseet :) Kyllä sitten tällä hetkellä ainakin olet vahvasti raskaana <3

Blueroseteddy Haluan ainakin itse uskoa, että eritoten rusehtava vuoto olisi aina sellaista, josta ei tarttisi olla huolissaan, kun on kuitenkin vanhaa verta ja jos ei sitä kuukautisvuotomaisesti tule eik kipuja ole. Oletko neuvolaan soitellut ja kysellyt apuja?

Mulla neuvola sano et yleensä keskenmeno tulee isona hyytymänä ensin sitten kunnon vuotoa... (Kuulemma pitäis olla mun viikoilla 6+3 reilusti 2€ kolikkoa isompi hyytymä..) Toivottavasti kaikilla (myös itselläni) pysyis matkassa....

Kirjoittikos täällä vai jossain muulla palstalla (minäkö koukussa näihin palstoihin? :D ) joku että vuoto on aina hälytys. Ruskea vuoto positiivisesta, kirkas vuoto negatiivisesta asiasta.

Ymmärrän kyllä silti huolenne, todella, ja olisin itse varmaan jo hysterian partaalla. Eli voimia ja kärsivällisyyttä ja paljon sitä tarrasukkaa mitä näissä tilanteissa lähetellään. On tämä odotus kyllä yhtä odotusta....

Ruskea vuoto on mun mielestä niin kuin valkovuotoa. Ennen kun plussasin mulla tuli kerran pyyhiessä ruskeaa ja vähän paksumpaa valkovuotoa paperiin - ja se oli mulle merkki että olen raskaana :)

Mutta verinenkään vuoto ei välttämättä ole vaarallista, se riippuu että mistä se tulee. Verta voi tulla sekä kohdun, kohdunsuun tai emättimen limakalvoista ja se on täysin vaaratonta vuotoa. Myös joillakin voi olla toinen alkio kohdussa, joka ei olekaan lähtenyt kehittymään ja vuotaa ulos. Mutta toki se voi sitten olla myös merkki keskenmenosta. Mun kaverilla alkoi verinen vuoto rv 8 alkaen ja sitä jatkui koko raskauden enemmän tai vähemmän. Hänelle tehtiinkin raskauden aikana sisätutkimuksia sekä ultria seuraavan 10 vuoden tarpeisiin laughing7 Joka kerta vauvalla oli kaikki hyvin ja hän on tällä hetkellä reipas 1-vuotias.

soitin neuvolaan juu ja uskalsin varata ajan..sanoi että ihan normaalia ruskeat ja muut vuodot alkuraskaudessa jos ei kipuja tai muutakaan niin ei huolta :D

Viimeisimmässä raskaudessani tuli viikon ajan rusehtavaa vuotoa. Minulle myös sanottiin että heti kun alkaa vuoto olla kirkasta verta niin heti lääkäriin. Ja niinhän siinä kävi et kirkas vuoto alkoi ja todettiin kohdunulkoinen raskaus. Ja mäki tein clearbluen digitestillä testiä ja näytti sillon aluksi 1-2 viikkoa ja seuraavalla viikolla 2-3 viikolla vaikka olikin kohdunulkoinen.
Tarkoitukseni ei ole pelotella vaan jakaa kokemus näistä vuodoista :)

Mutta mitä olen kuullut niin on paljon naisia joilla alkuraskauden aikana tulee niin rusehtavaa kuin kirkastakin vuotoa ja silti kaikki on ollut masussa hyvin. Positiivinen asenne vie jo pitkälle <3 :)

Mulla nyt rusehtavaa vuotoa ja oli emätin tulehdus, joka on nyt toivottavasti lääkkeilä hoidettu,
tuolla leikkii 1 kappale 5v pikkumiestä jonka alkuraskaudessa mulla tuli todella paljon ihan veristä vuotoa ja olin ihan varma et kesken se oli mennyt, ja kun ultrasivat ja sydän siellä sykki olin tippua siitä hoitopydältä :)

Täällä myös pelätään pahinta. Pari päivää ollut pientä vuotoa, tänään ollut hiukan kirkkaampaakin välillä ja yksi pieni hyytymä myös :( Kyllä ne vessassakäymiset on vaan niin pelottavia. Miehelle tänään ohimennen puhelimessa mainitsin asiasta, kun kerroin neuvolaan soitelleeni ekaa aikaa. Sen kummemmin ei asiasta ole keskusteltu. Meillä mies on sellainen murehtija hössöttäjä <3 näissä raskaus- ja synnytysasioissa, etten halua hänen alkavan panikoimaan etukäteen asiasta, josta ei vielä tiedä ja johon ei pystytä mitenkään itse vaikuttamaan. Itse jo harkitsin salaa käyväni ar-ultrassa, mutta mitä sekin lopulta hyödyttäisi. Murehdin kuitenkin juuri niin kauan kun vuotoa tulee ja vaikka tänään sydän näkyisi lyövän, ei se sitä välttämättä tee ensi viikolla enää. Odottelen siis nämä pitkiltä tuntuvat viikot ekaan ultraan ja toivon, että sen päivän edes koittavan. Pessimisti ei pety. Koskaan aiemmin ei odottavan aika ole ollut näin pitkä.

Kyllä tämä odotus oli tässä :( Perjantaina vuoto sekä hyytymät lisääntyivät ja kävin illalla päivystyksessä. Tuolloin kohdunsuu oli vielä hyytymistä huolimatta kiinni ja sain kiireellisen lähetteen naistenpolille ultraan. Koska minulla kaikki periaatteessa hyvin (toisinsanoen minunterveydelleni ei vuodoista aiheutunut uhkaa), ei päivystyksellistä ultraa tehty. Lauantaina sanoisin kuitenkin varsinaisen spontaanin keskenmenon tapahtuneen, sillä about 5 tunnin ajan vuotoa oli todella reilusti (synnytyksen jälkivuodot on pientä tähän verrattuna) ja isoja hyytymiä tuli muutama. Tuon jälkeen vuoto rauhoittunut aika lähelle kuukautisvuotoa vastaavaksi. Tänään sieltä polilta jo soiteltiinkin aikaa keskiviikkoaamulle.

Sintti2014, olen todella, todella pahoillani. Voimia suruunne ja sen käsittelyyn, ja sitten kun sille tuntuu niin paljon onnea matkaan uuteen yritykseen.

*halaus*

Kiitokset kaikille osaanotoista. Kohta on se hetki, kun lääkäri kutsuu sisään. En tiedä miksi, mutta jotenkin pelottaa ihan hirveästi. Vaikka tiedän, ettei siellä enää mitään ole, muuttuu kaikki ehkä todellisemmaksi, kun asian itse näkee. Ja onhan tässä jo monta päivää tätä itketty. Ehkä tästä lopullisuudesta sitten alkaa se henkinen toipuminen. Toivottavasti.

Huomenta,ei todellakaan hyvä sellainen....
Heräsin aamulla ja vessassa huomasin pyyhkiessä verta ja yhden verisen hyytymäklöntin.....ja kauhea itku saman tein...Kävin töissä tunnin ja lähin pois.....nyt verta ei tule siteeseen asti mutta pyyhkiessä.Alavatsaan sattuu...
Lääkäriin kymmenen jälkeen......

Sintti pahoittelut :( ja voimia jaksamiseen :)
Toivottavasti sasukilla ei olisi huonoja uutisia!
Tinjako se oli ku sano et kirkas vuoto ois huono? Kun mulla tuli sellainen iso limaklöntti muutama päivä sitten. En oo uskaltanut soittaa neukkuun ku ei ne kuitenkaan tee mitään.. ja koitan ajatella ettei se välttämättä meinannut mitään.. :( huoli on silti kova :,(
Muoks, niin ja limasta vuotoo tullu muutenkin, ei kyllä yhtään verta, mutta mutta...

mä pääsin neuvolasta km epäilyn takia verikokeeseen josta näkee parissa päivässä ilmeisesti onko menny kesken.

Takaisin