Keskenmeno(ko)?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sellaistasitten
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
S

Sellaistasitten

Vieras
Jotenkin ahdistaa ja kaipaan kommentteja tilanteeseen.

Viimeiset kuukautiset alkoivat 19.6. ja yhdyntäkertoja oli kesäkuun lopulla. Miehen työmatkan vuoksi seuraava yhdyntäkerta oli vasta 11.-.12.7. Tein herkän raskaustestin 18.7., jolloin siihen tuli aika nopeasti selkeä viiva. Kävin 3.8. ultrassa, jossa olisi pitänyt olla kuukautisten perusteella jo 6+3, mutta ultraaja ei löytänyt alkiota. Ultrassa näkyi ainoastaan raskaus- ja ruskuaispussi. Kävin uudestaan ultrassa 6.8., ja gynekologi mainitsi, että kuvassa saattaisi olla noin 5+5 ikäinen alkio (2,5 mm), mutta se oli enemmän arvailua kuin tietoa. Oli kuitenkin muiden tietojen (kuukautiset, yhdynnät) myötä sitä mieltä, että kyseessä on ennemmin kkm kuin varhaisempi raskaus.

Päädyttiin lääkkeelliseen tyhjennykseen, koska mulla ei ole ollut minkäänlaisia vuotoja, toive seuraavalle lapselle on suuri ja ikää alkaa jo olla. Nyt kuitenkin päässä pyörii koko ajan ajatuksia, että keskeytinkö mahdollisesti terveen raskauden? Takokaa mulle järkeä päähän, että tämä ei ole voinut alkaa tuosta jälkimmäisestä yhdynnästä, koska raskaustesti oli jo 18.7. hyvin selkeä. Mun kierto on aina ollut suhteellisen säännöllinen (24-28 päivää).

Suurimmassa osassa raskauksia implantaatio tapahtuu 8-10 päivää ovulaation jälkeen. Tätä ennen testissä ei voi mitään näkyä. 6 päivää on mahdollinen, mutta hcg ei mitenkään ehtisi nousta siinä kohti niin, että saisit testiin selkeää viivaa heti samana päivänä.

Tähän asti normaalisti sujuneessa raskaudessa eka ultra oli mulla 5+3, eikä siinä rakenteiden olemassaoloa ole tarvinnut arpoa: "Nähdään ruskuaispussi ja sikiökaiku, CRL 1.5 mm, ei vielä sykettä. Kuukautisista laskien raskauden kesto H5+3"

Harmi että gynekologi meni mutuilemaan ääneen kun se jäi selkeästi vaivaamaan. Et keskeyttänyt tervettä raskautta, vaan se oli mennyt kesken jo aiemmin.

Takaisin