keskenmeno ja epäsäännölliset kuukautiset. Koska seuraava ovulaatio?

abril

Silmät suurina ihmettelijä
Ensin hieman taustaa…

Tein viime viikon torstaina haalean plussan, perjantaina päätin sitten tehdä clearbluen ja siitä sain raskaana 2-3vko. Soitin sitten innoissani neuvolaan, valitettavasti ilo jäi lyhyeksi.

Lauantaina alkoivat menkkakivut ja myöhemmin pientä vuotoa, lähinnä vaaleanpunaista ja paperiin tuli pyyhittäessä. Sunnuntaina ja tänään tullut taas vuotoa, lauantaita runsaammin.. mutta vuotoa ei voi verrata kuukautisiin. Kipuja ei ole ollut lukuun ottamatta näitä kuukautiskipuja.

Tänään (ma) oli yhteydessä mm. neuvolaa.. keskenmenoa epäilevät, mutta koska mulla ei ole kipuja tai runsasta vuotoa niin kukaan ei osannut sanoa varmaksi. Viikkoja kasassa vasta 5+4, joten ultraankaan ei voi vielä mennä. Ensi viikolla soittelen sitten uudestaan neuvolaan ja katsotaan missä silloin mennään…

…oma tunne (ja muiden kertomusten perusteella) on se että tää on mennyt kesken :/


Koska voi siis yrittää uudestaan? miten ovulaatio tulee keskenmenon jälkeen? Lasketaanko tää keskenmenosta aiheutuva verenvuoto kuukautisiksi?
Mulla on todella epäsäännölliset kuukautiset. Haarukka on vuosien saatossa ollut 29-42kp, viimeisen puolen vuoden aikana 29-34. Mun on siis todella vaikea ns. normaalistikin ennustaa koska mahdollinen ovulaatio.
 
Moikka!
Pahoillani olen kekskenmenostasi..:sad001
Tässä siis mitä mulle sanottiin km:n jälkeen. Elikkäs, vuodon alkamisesta 2-4vkon kuluttua on yleensä ovulaatio. Josnkin verran riippuu siis siitä onko tehty lääkkeellinen, kaavinta vai onko menny spontaanisti kesken? Mulla meni spontaanisti eli silloin yleensä jos kierto tasanen (niinkun mulla on tasan se 28pvää) niin mulla se olis aika tarkkaan tällä vkolla, näin kertoi lääkäri.. keksenmenon sain 5.11.

Ovistesteillä helppo määrittää eka ovis..
 
Kiitos vastauksesta ja osanotot keskenmenostasi :Heartred

Ovistesti näytti posittivista 14.11. täytyy toivoa että tärppäsi :)
 
Minulla oli sponttaanikm 4.8.2014 ja vuotoa kesti n.5pvää sen jälkeen.Ja negatiivisen r.testin tein viime perjantaina.Lauantaina alkoi mahdollisesti ovis ja ollaan mieheni kanssa oltu kuin puput viimeiset kaksi viikkoa.Menkat alkavat yleensä n.vkon päästä oviksesta.Kuinka pian olette tulleet raskaaksi uudestaan km:n jälkeen?Ja tuleekohan(toivottavasti ei)menkat normisti viikko oviksen jälkeen?Eli koska voin alkaa jännätä olenko vai en taas raskaana?
 
rolle pahoittelut keskenmenosta. mitä kiertoon tulee niin voin kokemuksesta sanoa että kierto voi heitellä todella paljon. testasitko ovistestillä ovista vai ihan kipujen perusteella päättelit sillä myös munasolun kypsyminen voi aiheuttaa kipua välillä. itsellä näin ollut keskenmenojen jälkeen ja kerran jouduin käynnistämään kierron keltarauhashormonilla kun kroppa meni niin sekaisin ettei menkkoja tullut kunnolla normaalisti vaan oli epämääräistä tuhrua jne. se kuinka kauan menee ennen kuin tärppää on mahdoton sanoa, voi tärpätä heti ekasta kierrosta tai voi mennä helposti kuukausiakin ennen tärppiä.
oviksesta yleensä se 10-14pvä ja menkat alkaa, riippuen millainen on luteaalivaiheen pituus joka voi myös vaihdella keskenmenon jälkeen vähän tosin yleisempää on että kierto lyhenee/pitenee eli ovis voi tulla aiemmin tai myöhemmin. katso miten sinulla nyt käy ja laske päiviä. viimeisen km:n jälkeen kiertoni heitteli 18-47pvä ja tärppi tuli huhtikuussa, nyt rv 22+3 menossa.
 
Takaisin
Top