Kesävauvat 2010

Jee.. Tänään oli eka neuvola ja laskettu aika pysyi samana.. :) mieskin oli mukana, mutta se oli kumminkin ihan pihalla siellä.. :D
Ensviikolla labraan ja 22päivä ultraan.. :) Äitikin ehti tänään saarnata synnytys peloista, täytyy myöntää että välillä tulee sellainen pelon tunne ajatellessa asiaa, mutta täytyy yrittää pitää pää pystyssä ja ajatella että kaikki järjestyy, sekä tietysti nauttia tästä ajasta <3 [:D]

Hei kaikki pahoinvoivat,

koittakaapa vaikuttaako teillä Mega-B -vitamiini vointiin. Mulla nimittäin olo parani huomattavasti kun alotin tuon, ei oo närästäny eikä röyhtäilyttäny sen jälkeen. Muutenkin tuo B-vitamiinin suurempi saanti on hyväksi raskaana ollessa kuulemma.

Mega-Beetä löytyy luontaistuotekaupoista, maksokohan 7e pieni purkki. Muista vitskuista D3:sta otan viikossa aika reippaasti, sen verran että tulee 50-60 mikrogrammaa/pv. Enemmänkin sais tulla raskaana ollessa (suomessa suositukset on ihan surkeita,10mcg/pv). Toki myös multivita käytössä noiden lisäksi. Lisäks tulee otettua 4-6g kalaöljyä /pv, ja tuokin on tosi tärkeetä mm. aivojen kehittymisen kannalta.

Eka neuvola oli tänään, nyt sitten metsästän Oulusta oikeaa neuvolaa kun tulee muutto juuri siihen 12vk ultran aikaan ja pitäis kaikki sinne järjestellä.. 

Bixio 8+5

moikka taas.
Noista oireista tai niitten puuttumisesta, niin mulla välillä tuntuu samanlaista kipua alavatsassa kun menkat. Välillä ei tunnu yhtään mitään. Onko kellään muulla selkäkipuja alkuraskaudesta?? Mulla alaselkä vihloo hirveesti, sekin samalla tavalla, kun aina ennen vihlo kun oli menkat alkamassa?

Mäkin odotan hirveesti ekaa neuvolaa, joka on vajaan kahden viikon päästä. Odotan että tulee itselle vähän realistisempi olo raskauden suhteen, että vatsassa tosiaan kasvaa jotain :)
Puhelimessa terveydenhoitaja sanoi että Katotaan samantien ultralla uutta tulokasta, kun hänellä kerran huoneessaan on laitteet :) Jos sekin vähän konkretisois tätä edelleen niin epäuskosta tilannetta :D Hauskaa odotusta kaikille!!

Vaavi2010: En ole menossa Kättärille ottamaan labroja. Menen omaan lähi terveyskeskukseen. Minulle se on helpompi. Ehkä tämä asia vaikuttaa siihen että terkkari sanoi että on hyvä käydä etukäteen, mutta kyllä hän Kättärin labraa eka tarjosi...hmm..[8|]
Mutta ilmotan toki labrojen/ultran jälkeen mitä he sanoivat järjestyksestä..[:)]

Huomenet kaikille! [:)]

Piti menemäni tänään lääkäriin, mutta meninkin jo eilen niiden verikokeiden takia (kun tekevätkin vain ma - to). Kokeiltiin nähdä vauva tuosta mahan päältä mutta ei onnistunut, joten sitten katsottiin sisäkautta. Lääkäri näki vauvan sydämen ja osoitti minullekin mutta enhän minä siitä mitään erottanut :( Ihan oli vaan sellaisen pallukan näköinen minusta koko sikiö. Mutta sydänäänet olivat sitten sitäkin selkeemmät ja nopeat! Lääkäri katseli aikansa sikiötä ja sanoi lopulta "Perfect!". Muuta en olisikaan halunnut kuulla [;)]

Vähän sain satikutia siitä kun olin vajaassa 10 päivässä lihonut kilon... Lääkärini kun toitottaa että ei saisi lihoa vielä. Eikä se ole siksi että olisin kamalasti ylipainoinen. Olen siis pyöreä, mutta en ihan älyttömän ylipainoinen, ja hän kuullemma toitottaa tätä samaa ohjetta kaikille potilailleen. Niin, oikeessahan hän varmaan on. Mitäpä sitä lihoomaan esim. 10 kiloa 2 kk:ssa kun sikiö on vasta mansikan kokoinen ja painaa...öö...gramman...? !? [:D] Yritän nyt sitten kovasti syödä noita hedelmiä, kun tuntuu että pakko on koko ajan jotain puputtaa. On se niin vaikeeta ton tupakanpolton lopetettua! Enää mun ei tee mieli tupakkaa mutta on jäänyt päälle joku ihmeen tarve tunkea suuhun koko ajan jotain [:D][:D]

Ultran jälkeen menin labraan. Jossa minulle selvisi etten olisi saanut syödä mitään aamulla, mutta olinkin syönyt tietämättäni aamupalan... Ja virtsanäytekin piti antaa, ja sitä en ollut aavistanut ja olin juuri käynyt vessassa... Mutta onneksi raskaana ollessa pystyy antamaan virtsanäytteitä vaikka 5 minuutin välein! [:D] Verikokeesta selviivät ainakin HIV, toksoplasma, sokereista jotain...ööh... joku muukin sukupuolitauti siinä oli... No, siinä oli pitkä lista mitä nyt testataan, varmaan samat kuin Suomessakin. Ei nyt vaan jääneet mieleeni ne monimutkaiset englanninkieliset sanat ja kirjainlyhenteet...

Seuraava käyntini ja verikokeen tulosten kerronta minulla on VASTA JOULUN JÄLKEEN! :( No, sillä kerralla selviikin sitten jo todella paljon. Ja muistaakseni sillon katotaan se downin syndrooman riskikin. Tuntuu pitkältä ajalta, en millään malttais oottaa... En kyllä malta pitää tätä salassa joulun yli! Takuulla kerrotaan appivanhemmillenikin viimestään jouluna.

Pepi kyseli että särkeekö kellään alaselkää. Minulla kyllä, ei tosin onneksi aina, mutta silloin tällöin. Olen pari päivää pysytellyt taustalla kun ei ole ollut uutta raportoitavaa. Olo menee vähän kausittain, välillä ei ole mitään oireita, välillä on kyllä aika heikko olo. Ensi viikolla eka neuvola, jännittää vaikka tiedänkin ettei siellä vielä mitään kummoista tehdä, lähinnä kartoitetaan taustoja.

Moi!
Meillä oli eka neuvola eilen. Mieskin oli mukana. Toista tuntia se kesti, kun taustoja kartoitettiin ja otettiin pissanäyte ja hemoglobiini yms. Terkkari oli oikein mukava, mutta vähän nuoren ja kokemattoman oloinen. Sydänääniä ei saatu kuulumaan, mutta hän kyllä sanoikin, ettei ole kovin monesti onnistunut vielä näillä viikoilla niitä löytämään. Neuvolakortin sain myös minä sujauttaa laukkuun. Nyt sitä sitten kanniskellaan aarteena joka paikkaan mukaan. [:D]

Nyt pitäisi sitten malttaa odotella yli joulun, että päästään ultraan. Ensi viikolla käyn verikokeessa. Pikkuisen mietityttää vielä tuo downin oireyhtymän seulonta. Tuleekohan siitä sitten vain turhaa murhetta ja stressiä, jos riski on koholla? Kun ei se tulos kuitenkaan mitenkään varma ole.

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille. Ihanaa kun vihdoin on saatu pakkasta tänne meren rannallekin. Vaikka lunta ei oo, mutta valkoista huurretta kuitenkin vähän. [:)]

Hei kaikki,

olen jo vähän aikaa seuraillut keskustelua ja nyt sitten uskaltaudun itsekin mukaan. Olen siis 29v 5-vuotiaiden kaksostyttöjen äiti ja odotamme mieheni kanssa kolmatta saapuvaksi 25.7. [:)] Olen itsekin vielä ymmällä tästä raskaudesta kun tämä alkoi nopeammin kuin osasin odottaa, kun edellisellä kerralla takana oli vuosi yritystä ja yksi tuulimuna. Mutta nyt siis raskaana ja tiistaina kävin jo toistamiseen varhaisultrassa jossa viimein löytyi pamppaileva sydän. Ekalla kerralla viikkoja oli luultua vähemmän kuukautisista päätellen ja viikon päähän määrättiin kontrolli, ehdin jo hieman taas säikähtää että taasko tuulimuna. Ekassa ultrassa löytyi myös toinen "pussi" munatorvesta, ilmeisesti toinen sikiö, joka nyt sitten toisella kerralla oli lääkärin sanojen mukaan "kuivunut pois" [8|] ja kaikki nyt siis kunnossa! Tosin tyttöjä odottaessa vahaisultrassa löytyi myös "vain" yksi sikiö ja vkolla 12 sitten niitä olikin kaksi :D Mutta katsellaan ja odotellaan ihan rauhassa. En ole vielä edes varannut neuvolaa kun ajattelin odotella vielä jokin aikaa ja nautiskella tästä ihanasta salaisuudesta vielä hetken ihan keskenään mieheni kanssa...

Oireita ei kummemmin kuten ei ollut edelliselläkään kerralla. Arat ja todella kasvaneet rinnat [8D] ovat se merkittävin oire, muutoin palelee, janottaa, väsyttää, runsasta valkovuotoa ja niin, joka yö pitää ravata vessassa - jo nyt [:@]

Mutta mukava päästä vaihtelemaan kuulumisia muidenkin samassa tilanteessa olevien kanssa, tästä aiheesta kun puhuisi loputtomiin...

Hyvää vointia kaikille ja kirjoittelemisiin...

-Maisis

Terve Kaikille

Tulin juuri ensimmäiseltä neuvolakäynniltä. Meillä ei ole siellä ultralaitetta eikä sydänääniäkään suostuta kuuntelemaan ennen kuin joskus raskausviikolla 14. Joten minun täytyy kyllä sanoa, että tuntui tosi turhalta, etenkin, kun on kolmas raskaus, ja he kysyvät aina ne samat tiedot, melkein puolitoista tuntia meni. Ja kaiken lisäksi oli jokin sijaisen sijainen, joka ei osannut ottaa verinäytettä, ja niinpä kun hän oli pistellyt minua toiseen käteen monta kertaa, hän haki lopulta toisen terveydenhoitajan, joka sai näytteen toisesta kädestä. Nyt on varmaan mustelmia täynnä kohta molemmat kädet. Harmitti, kun olin kuullut, että se terveydenhoitaja, jolle aika piti olla, olisi kokenut ja myös paljon kätilönä työskennellyt. Odotin siksi tätä kertaa, vaikka tiesinkin, ettei siellä ole ultraa.

Olen kateellinen teille, joiden neuvoloissa suostutaan ultraamaan!

Minulla on ehkä kuvotus hieman hieman helpompi, mutta edelleen sitä on koko vuorokauden. Väsyttää myös kovasti. Odotan niin sitä, etä tämä alkuraskauden huono olo häviää, kun sen jälkeen on helpompi nauttia ja alkaa ilolla miettiä tulevaa.

Voimia kaikille!

Sädetikku84, minut laitettiin myös sokerirasitustesteihin ja tosiaan todettiin että se on suositus kaikille 25vee täyttäneille raskaana oleville. Asiaan ei kuulema vaikuta se onko terveet elämäntavat vai ei, ja onko suvussa mitään taipumusta diabetekseen, vaan tosiaan halutaan testata kaikki. Ja tuskinpa siitä nyt haittakaan on, joten testeihin ollaan menossa.

Pakko myös raportoida, että heti kun pääsin valittamasta että ei oo mitään oireita, niin eiköhän toissapäivänä (heti kun tuli rv 6 täyteen) niin alkoi samantien etova olo, ja nyt se on paisunut jo koko päivän kestäväksi ällötykseksi, mikä voimistuu aina iltaa kohden. Blaah, mut ainakin se on merkki siitä että kaikki on hyvin, jee! [:)]

Heh, tänään tosiaan järjestämme mieheni kanssa ystävillemme pikkujoulut, joten saa nähdä onnistunko huijaamaan tarkkasilmäisiä kavereitamme alkoholittomilla juomillani, vai paljastunko heti [:D] Tämä etova olo ei myöskään varsinaisesti helpota tätä peiteoperaatiota, varsinkaan kun pitäisi juhlien alkupuolella hääräillä jonkin verran keittiössä herkkujen parissa, ja kaikki hajut (varsinkin ruoka) ällöttää nyt tosi pahasti...

Ai niin, pakko kertoa. Elämä on NIIIIN epäreilu!!! Yritin useamman vuoden edetä urallani ja saada tietyntyyppisen ja tasoisen työpaikan, siinä kumminkaan onnistumatta. Ja nyt, kun elämä on täynnä pelkkiä vauva-ajatuksia, ja odotan jo innolla äippä-lomaa ja heinäkuussa syntyvää pikku taaperoa, ja ajattelin muutenkin olla vähän pidempään kotona lapsen kanssa (ehkä siihen saakka että täyttää 2v. tai jopa 3v.), niin NYT sitten, alkuviikosta, ihan yllättäen ja pyytämättä headhunter soitti ja tarjosi kaikin puolin unelmien työpaikkaa, erittäin kiinnostasta yrityksestä. Ja tosiaan mikä pahinta, se työpaikka täyttäisi ihan kaikki kriteerit mitä vaan keksin unelmien työpaikalle! [:(] Aina ei tosiaan mene nallekarkit tasan.
           No mutta, olen nyt lähinnä suhtautunut asiaan niin, että työtarjous ja yhteydenotto on tosi imartelevia, mutta kyllä tämä pienokainen on paljon ihanampi, onnellisempi ja odotetumpi asia, aah [:)]   

Kävin tänään ultrassa, varmistaakseni että kaikki on hyvin [;)]
Siellä se pieni sydän sykki ja kaikki hyvin. Kylläpä rauhoitti mieltä ja tästä on hyvä jatkaa.

Kauhiasti tullu taas luettavaa....on ollu NIIN järkky olo koko viikon ettei oo ees koneella kauheesti jaksanu istua [:'(] alavatsaan sattuu eikä ruoka maistu....noh kaiken se kestää ja kaiken se kärsii [;)]

Aika moni tuntuu käyneen jo ekan neuvolan. Täällä odotellaan kuun puoleenväliin asti että päästään. Maanantaina meen viel gynelle varmistaa etää sykkeet varmasti löytyy.

Bixio tuolla kertoi kokeilleensa Mega-B vitamiinia pahoinvointiin. Pakko kokeilla. Itse kävin ostamassa nämä Sea Band-rannekkeet..välillä tuntuu että apua olisi ja sitten välillä taas ei. Ei ainakaan kokonaan vie pahoinvointia.

Jaksamisia Siskot [:D]

Mä kävin tällä viikolla kanssa eka kertaa neuvolassa. Ultra-ajan sain perjantaille 18.12. Sitä odotellessa[:)] Vointi on onneksi jo parantunut, olo ihan normaali. Hyvää viikonloppua kaikille!

huomenta! eilettäin tupsahti sitte ouluunki lunta pari senttiä, ihanaa!! [:)]
mulla on vasta ens viikolla eka nauvola.. silloin viikkoja jo melkein kymmenen [:)]
pahoinvointi on loppunut melkein kokonaan, kahvia en kyllä saata juoda enkä haistaa vieläkään.. [:'(]
mut sit väsymystä riittää vaikka toisille jakaa! joka päivä on pakko ottaa nokoset, parinki tunnin, muuten on niin pahalla päällä että! aina oon ollu jotenki herkkä, mutta nyt vois kait sanoa et superherkkis!! jostaki pikku asiasta saatan ruveta yhtäkkiä vollottaan.. [;)]
mut nyt tää kiskoo miehen sängystä ylös ja lähtee nauttiin ulos lumesta!! [:D]

Iltaa kaikille! Huomenna ensimmäinen neuvola ja jännittää hieman[:)] Pahaolokin on nyt helpottanut*koputtaa puuta* ja toivottavasti ei ihan pian tule takaisin.
Miehen äiti ja sisko tuli tänään kylään niin päätettiin kertoa samalla, onnen kyyneleitä vuodatettiin yhdessä[:)]
Päivä päivältä ollaan voiton puolella mutta silti pelottaa että joku menee vikaan..huoh[&:]

Liityin!

Ekaa odotellaan, pillerit lopetin n. 1½ vuotta sitten ja tää on toinen raskaus sen jälkeen. Uskomattomalta tuntuu mut päivä kerrallaan mennään. LA olis nettilaskureiden mukaan 29.7., meitin hääpäivänä [:)] ja eka neuvola tammikuun alussa. Aikasemmista jutuista luin et joku oli käyny yksityisellä ultrassa Rv 6+2, pikkusen rupes houkuttaan koska saishan siitä vähän helpotusta kun tietäs missä tällähetkellä mennään.

Huomenta kaikille [:D]

Tervetuloa mukaan kaikki uudet tyypit [:D]

HKL: Sulla on sama laskettuaika kuin mulla [:)]

Tänään olisi tarkoitus kertoa mun vanhemmille, että ne saa lisää lapsenlapsia [:D] Katsotaan miten suhtautuvat, mutta uskoisin, että hyvin kun ovat jo kyselleet niiden perään välillä. Jännittää kyllä vähän, mutta eiköhän se siitä.

Samalla murehdin oireita ja oireettomuutta. Juuri viikonloppuna mietin kuinka en osaa oikein nauttia tästä raskaudesta kun koko ajan on kuitenkin pieni pelko päällä, että jos meneekin kesken. Ei oikein vielä uskalla nauttia. Milloinkohan tästä uskaltaisi nauttia? En tiedä auttaako tuo varhaisultrassa käynti vai ei, mutta sen näkee sitten perjantain jälkeen.

Mukavaa uutta viikkoa kaikille heinävauvojen odottajille! [:)]

Viikonlopun aikana saimme kerrottua odotusuutiset miehenikin perheelle ja muutamille tuttavillemme. Vauvelin tulevat serkut olivat varsinkin aivan riemuissaan! Heistä on oikein mukavaa saada itseään lähes 20 vuotta nuorempi serkku [:D] jota kuullemma aikovat kilpaa hemmotella. Kälyni kanssa vuodatettiin pienet onnen kyyneleet myös...

Ja tuttaviltamme alkoi onnittelujen jälkeen satelemaan ohjeita...huoh... Kissamme pitää kuullemma siirtää täysin ulkokissoiksi. Muutoin ne tartuttavat vauvaamme vaikka mitä ja raapivatkin vielä! Vauva pitää totuttaa heti omaan sänkyynsä ja suunnittelemani kantoliina on huono ajatus. Nimiehdotuksiakin tuli, oikein tomerallakin äänensävyllä. [:D][:D][:D] Tällaista nyt olikin odotettavissa ja yritän pitää malttini ja antaa kaikkien puhua ja ohjeistaa ja käskeä ihan miten lystäävät ja sitten toimin ihan miten itse haluan, muiden höpötyksistä välittämättä. Aion kuunnella lääkäriäni ja miestäni ja omaa äitiäni. Muiden jutut menevätkin sitten oikein rankan suodattimen läpi - jos menevät läpi [;)]

Torstaina tehdyssä verikokeessa selvisi että vihurirokkoarvoni olivat normaalia korkeammalla ja soittivat ilmoittaakseen että tekevät lisätutkimusta sen suhteen. Saanen kuulla lisää uutisia jo nyt alkuviikosta. Googlettamalla löysin sellaisen tiedon että vihurirokko voi hyvinkin tarttua odottavasta äidistä sikiöön, mutten löytänyt tarkempaa tietoa siitä että kuinka vakavasta ja vaarallisesta asiasta tässä on kyse. Onko kellään teistä tietoa?

Hyvää vauvan ja joulun odotusta kaikille! [:)]

Hei kaikille!
Ensimmäinen ultra takana ja laskettuaika aikaistu kesäkuun 24 päivään.Mulla ku on menkat olleet epäsäännölliset...Ultrassa veijari kovasti heilutti käsiään ja jalkojaan.eli kaikki hyvin.
Eihän mun tartte lähteä pois täältä heinäkuisista ku olette jo tulleet niin tutuksi...

Niiva pysy meijän mukana vaan [;)] ei kai tuo nyt niin justiinsa oo....

Tulin just toisesta varhaisultrasta ja siellähän kaverin sydän tikitti oikein kunnolla [:)]  pituutta oli huikeat 1,3 cm [:D] pahat olot jatkuu aina vaan, mut minkäs teet. Ei tähän muuta poppaskonstia tunnu löytyvän kuin tuo ainainen syöminen....

Takaisin