Kesän uinnit - oletko jo heittänyt talviturkin?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Täällä voi keskustella kesän uinneista. 🏊‍♀️ Esim. oletko jo heittänyt talviturkin? Pidätkö ylipäätään uimisesta? Mitä suosit uimapaikkana (esim. meri, järvi vai maauimala/uima-allas)?

Itse pidän kovasti uimisesta ja vedestä elementtinä. 😊 Vaikka myönnettäköön, jos menen itsekseni, rentoutuminen on suuremmassa osassa kuin liikunta. Tänä kesänä olen ehtinyt käydä vasta maauimalassa uimassa, mutta jos vain on kyllin lämmintä aikomus on mennä merenrannalle. Luonnonvedet on enemmän mieleen - kunhan lämpenevät.

Ehkä sit voi käydä järvessä uimassa, jos pääsee saunasta, mutta en kyllä ilman ellei ole tosi hellepäivä.. Meressä en ole tainnut uidakaan ikinä 😅 Käyn kyllä välillä uimahallissa kanssa, siellä on kans ihanaa kun pääsee uimisen päälle saunaan.

Kesäkuun alussa jo heitin, olisko ollut peräti 1.6. 😁 meillä on vain järviä täällä Pirkanmaalla ja tykkään kyllä uida!

Kolmesti olen käynyt uimassa nyt kesäkuussa ja kahdesti sukeltanut. Ihmeen myöhään tuli heitettyä talviturkki tänä vuonna vaikka kesä oli aikaisessa. Toki vauva saattaa vaikuttaa asiaan 😄

En vieläkään!😂 toki osittain töiden syytä, kun vapaapäiviä on ollut niin vähän että niinä vapaina haluaa olla vain kotona. Tänään oli sellainen olo että kylläpä järvivesi voisi tuntua hyvältä, mutta olin niin väsynyt että en vain jaksanut

Meillä päin on niin kauheita järviä, ettei niihin oikein viitsi vaivautua uimaan. Täällä eteläisemmässä Suomessa kyllä kaipaa puhtaita järviä! En ole vieläkään sopeutunut tähän vesistötilanteeseen, vaikka olen asunut täällä parikymmentä vuotta.😅

Sunnuntaina mökillä. Vähän arvelutti mutta pakkohan se oli, kun veljenpoika pyysi hyppimään laiturilta järveen hänen kanssaan. 😁

Kävin kastautumassa mökkijärvessä pari viikkoa ennen juhannusta. Ja vaikkei missään ruuhka-Suomessa ollakaan niin oli kyllä lievä ällötys veden laadun suhteen - metsäojitukset on tehneet tehtävänsä ja vesi on nykyisin niin turvepitoista, että pakko kyllä huuhdella itsensä sadevedellä uinnin jälkeen jos ei halua että ihoon jää sellainen 'hoitava' kerros pintaan 😬

Meressä olisi kiva päästä pulahtamaan. Mutta täällä on ollut niin viileät säät (lämpimimmillään 18-20, useimpina päivinä 10-15), etten asiakseni ole kehdannut lähteä etsimään kivaa rantaa.

Täällä oli alkuviikosta kunnolla lämmintä. Silloin ei ehtinyt uimaan, mutta tänään pääsi ekaa kertaa tänä vuonna mereen. No, oli tänäänkin yli 20 astetta ja vesi oli kivasti lämmennyt. 😊

Takaisin