Kesämasujen viimeinen kolmannes. <3

Tsemppejä Emby !!
Vähän itseekin jännittää (kun esikoinen kyseessä), et miten se arki sit lähtee sujumaan. Pelottaa just se, että ollaan miehen kanssa sit ihan väsyneitä ja tapellaan kaikesta, niinkuin tässä jo vähän kävikin, kun ollaan liikaa odotettu tätä lapsen syntymistä jo... :/
Mutta hyvää kesää sullekin ja tosiaan jaksamisia arkeen :))

Mint85: Nyt oottelet vielä niitten supistustes kanssa :D hahha, MÄ varaan seuraavan synnytysvuoron :DD Mä oon oottanu pisimpään :P
Just kattelin tota syntyneiden listaa, niin kyllä, mä meen jo pisimmillä viikoilla :D Haah.......

Enää tää ja huominen päivä ja SITTEN !!!!!!!!!!!! Pelottavaa ja samalla helpottavaa tietää, että kohta tää syntyy :o :) Aika monenlaisia fiiliksiä tulee koettua...
 
Täällä taas vaihteeks tällainen yö et uni ei riitä aamuun saakka, vaan oon kukkunut jo puoli neljästä saakka hereillä, kello nyt 4:40. Vatsa tuntus olevan jollain lailla sekaisin ja pientä supistelua havaittavissa, positiivista sinänsä kun sitä ei oo tähän asti ollu juuri lainkaan. Toivon että tämä pieni syntyis joko nyt tänään tai ens yönä, tai sit vasta sunnuntain jälkeen. Mies eilen kyseli onko mitään tuntemuksia, haluais lähtee kaverinsa kanssa Himokselle pe-la väliseks ajaks. Mun tuurilla vauva kyllä syntyy sit sillon. Ikinä ei oo ollu missään festareilla, ikää 33v ja nyt sit pitää mennä kun la:kin jo ylitetty!! Mikäs siinä, menköön jos oikeesti haluaa. Ylipäätään eilen sain kuulla viimein vastauksen et tuleeko synnytykseen mukaan vai ei. Kysy et mitä oon sen kans miettiny ja sanoin et toivon hänen tulevan mukaan. Sanoi et ai vaikei oo mitään puhetta siitä ollu (ja siis mieshän ei olis halunnu raskautta), vastasin et niin, on kuitenkin mulle tärkein ihminen ja itseni takia toivoisin hänen olevan tukena ja turvana. Sanoi siihen että no, eiköhän se aika itsestään selvyys oo että hän sinne tulee mukaan, mutta että onko tosiaan tuntemuksia vai voisko hän lähtee. Annoin tosiaan luvan, ja eiköhän sieltäkin vaik taksilla pääse tulemaan paikalle jos ei muuta.

Sit ihan toiseen aiheeseen. Eilen nauroin serkulle et pitää vissiin pissalla käynnin jälkeen alkaa vaan pideellä suihkuttaa p***u puhtaaks ja oottaa et kuivuu, kun ei meinaa ylettyy pyyhkimään. Vauva ei oo juurikaan laskeutunut, on kyllä kiinnittynyt jo aikoja sitten ja pää on tukevasti paikoillaan, mut pylly painaa melko ylös edelleen. Yritä siinä nyt sit kumartua pyyhkimään, ja varsinkin jos on vähänkään supistusta päällä ni ei tuu mitään. Hankalaa :D

Njoo, kai se on pakko yrittää vielä jos tulis uni silmään, tulee vähän turhan pitkä päivä muuten. Poika meni illalla nukkumaan vasta kymmenen jälkeen joten sekin nukkuu varmaan kymppiin saakka ja mies herää kohta töihin, joten saa olla ihan rauhassa vielä tovin :)

Mukavaa Juhannusta kaikille!!!!!! Ja etenkin Riksuke, tsemppiä vähän erilaiseen juhannukseen :D
 
Nonniin, eli olen ahkerasti joka päivä käynyt täällä lukemassa , mutten itse ole vaivautunut kirjoittamaan...
Riksuke, kävin kans yliaikaiskontrollissa eilen ja kotiin tultiin takasin...perjantaina aamulla käynnistykseen, jossei sitä ennen mitään tapahdu...mulla kanssa lääkäri pyöritteli sormiaan kohdunsuulla ja totesi vain että, kohdunkaulaa jäljellä 2cm ja noin 1cm auki....että sillä tavalla!Ja niinkuin riksuke:kin totesi, en olis koskaan uskonut raskauden alussa että, juhannukseen asti mennään! mulla kuitenkin LA 10.6!
Pääasia on että, vaavilla kaikki hyvin! mulla tästä tutkimuksesta ei tullut minkäänlaisia oireita....eli siinä pedillä hiukan supisteli, mutta kun puin housuja takaisin jalkaan kaikki supparit katos!!! Lääkäri sanoi vielä, että tänä iltana vois tulla hiukan jotakin vuotoja, että ei kannata pelästyä....ja PAH! sanon minä! kävin vielä eilen saunassa 100 asteessa ja ei mulla mitään vuotoja ole nähnytkään!

Tänään 41+4...odotellaan =)
 
Nunhuka: Missä päin sä asut? Mietin vaan, et on näköjää tosi eri käytäntöjä eri sairaaloissa ton käynnistyksen suhteen :o Eli me ollaan sit sun kanssa samaan aikaan huomenna synnärillä käynnistyksessä :DD Mä siis asun Hyvinkäällä ja täällä synnytänki, mut mulla annetaan tosiaan mennä 15 pv yli, eli huomenna ku meen käynnistykseen on jo rv 42+1...
Ei mulla kans tehny se lääkärin pyörittely juuri mitään, eilen kovasti vuoteli kirkasta limaa kylläkin, et oisko se kohdunkaula sit ehkä pikkusen ruvennu kypsymään? Mul oli kans kaulaa vielä 2cm ja auki 2cm et siitä lähetään huomenna. JÄNNITTÄÄ ihan pirusti!!!!!!!

Kesämasu: Kiva, että miehes kuitenki sit tulee mukaan synnytykseen vaikka aluks ehkä onki ollu "nihkeempi" asian suhteen!... Jännät jussit tulossa, monellakin :) Hyvää juhannusta sullekin ja tsemppiä jos kans pääset tositoimiin :) Katellaan sitte ens viikolla miten on kelläkin käynyt :)
Kiitos tsempeistä :)

Ja tosiaan Hyvää juhannusta kaikille!!! Odottajille ja jo vauvautuneille :)
Mä yritän huomenna jo myös vauvautua :D Toivotaan, ettei käynnistys/synnytys kovin moneks vuorokaudeksi venyis :P
Huhhuh ku tosiaan jännittääkin :o Mut täytyy koittaa pitää ajatukset siinä "palkinnossa" minkä siitä synnytyksestä itselleen saa <3
 
Riksuke: Porissa asun ja olen myös kuullut että, eri sairaaloissa voi olla eroja ton käynnistyksen suhteen. Mulle neuvolatäti sanoi että, täällä lähetetään lähetteellä yliaikaiskontrolliin 10 päivää yli LA ja että, täällä olis se 14 päivää max, ennenkuin käynnistetään.

Mä pidän sulle riksuke peukut pystyssä!! =)

 


Nunhuka kirjoitti:
Riksuke: Porissa asun ja olen myös kuullut että, eri sairaaloissa voi olla eroja ton käynnistyksen suhteen. Mulle neuvolatäti sanoi että, täällä lähetetään lähetteellä yliaikaiskontrolliin 10 päivää yli LA ja että, täällä olis se 14 päivää max, ennenkuin käynnistetään.

Mä pidän sulle riksuke peukut pystyssä!! =)



Heippa Nunhuka :) En ole täällä Porilaisia (tai muutenkaan porista pahemmin äitiseuraa löytänyt) pahemmin tavannutkaan

Itsekin asun Porissa, ja esikoisen kohdalla käynnistysaika annettiin viikolla 42+4. Onneksi esikoinen kuitenkin lähti syntymään pari tuntia ennen käynnistystä, niin sille ei sitten ollut tarvetta ;) Mutta rv 42+4 asti mentiin. Eli tsemppiä tulevaan!

SATKS synnytyssairaalana on todella ihana (jos näin nyt voi sanoa), ja henkilökunta on mukavaa ja kannustavaa. Itse olen hyvillä mielin menossa sinne nyt toistamiseen, laskettu aika on 5.7.
Ainut miinuspuoli synnytysvuodeosastolla (ja toivon hartaasti, ettei tämä henkilö ole enää sielä töissä ), on eräs todella vanha, lähellä eläkeikää oleva kätilö/hoitaja. Minulla jäi todella huonot kokemukset osastoajalta hänen takiaan... emoticon Sitä on vaikea tiivistää muutamiin lauseisiin, mutta hän piti lähes kaikkia äitejä silmätikkunaan, varsinkin alle 25 vuotiaita.

Olisi kuulemma pitänyt imettää L1B osastolla olevaa vauvaa heti alusta alkaen, joka oli happikuvun alla kaikenlaisissa piuhoissa kiinni. Ja että synnytykseni oli mennyt pieleen/huonosti, kun näin kävi. L1B osastolle en saanut mennä pyörätuolilla, vaan olisi pitänyt kävellä. Vaikken edes onnistunut pääsemään metrin päässä olevaan vessaan ilman apua perhehuoneessa ensimmäisinä päivinä. Näin tämä kätilö oli kuitenkin päättänyt, ja juoksi meidät kiinni ja riuhtoi pyörätuolin pois. Oksensin ja melkein pyörryin siihen paikkaan. Pitkin hampain sain sitten mennä pyörätuolilla.

Maitoni nousi nopeasti, ja sain alusta alkaen lypsettyä vauvalle omaa maitoa ruoaksi. Ensin letkun kautta, ja sitten pullosta. Ja lopulta kun pääsimme perhehuoneeseen n. viikon teholla olemisen jälkeen, niin imettämällä.

Lypsyhetket eivät silti olleet kovin mukavia, kun tämä kätilö hengitti niskaan jatkuvasti. Hän kertoi mahdollisuudesta ruokkia vauvaa luovutetulla äidinmaidolla, tai korvikkeella, joista kumpaakaan hän ei halua antaa kovin mielellään edes pakon edessä, sillä jokaisen äidin täytyy itse osata ruokkia lapsensa (näin hän sanoi itse).

Kun vihdoin saimme vauvan perhehuoneeseen kanssamme, niin ensimmäisenä yönä yksi hoitaja ehdotti, että antaisin vauvalle pumppaamaani maitoa, ettei se menisi hukkaan (ja vauva oli vielä "laiska" imemään maitoa, johtuen siitä, että oli ensimmäisen viikkonsa syönyt letkun kautta, eikä imetystä voitu edes harkita vielä siinä vaiheessa. Vauva ei jaksanut pysyä hereillä syömässä. Joten syöttöhetket saattoivat venyä monta tuntia.). Hän lupasi tuoda pullossa sitä, joten jäin odottamaan vauva rinnassa kiinni. Meni puolisen tuntia, ja tunti. Soitin kelloa, ja kysyin, että mihin tämä hoitaja oli mennyt, kun hän sanoi tuovansa maitoa. Yllättäen vuoro olikin vaihtunut, ja tämä "mummo" tuumasi minulle takaisin, etten saa mitään maitoa mistään, se ei olisi hyväksi vauvalle. Jatkoin imettämistä, vauva imi muutaman minuutin, ja nukahti taas muutamaksi minuutiksi. Näin jatkui pitkin yötä, eikä vauva missään välissä tullut täyteen. Aamulla taas vuoron vaihduttua uusi hoitaja ihmetteli, miksen saanutkaan maitoa, ja olenko todella imettänyt koko yön....

Tässä oli murto-osa asioista, joita ehti tapahtua tuon 10 päivän aikana osastolla kyseisen kätilön toimesta. Aika ei ole ainakaan vielä kullannut muistoja vuodeosastoajasta (tai tarkemmin tästä hoitajasta, joka teki ajasta ikävän aina työvuorollaan...), vaikka siitäkin alkaa olemaan 2,5 vuotta aikaa....

Muu henkilökunta oli todella mukavaa ja kannustavaa. Valmiina auttamaan ja opastamaan, vain tämä yksi hoitaja jaksoi olla ikävä..

 
Täälläkin yks porilainen oon miettinyt et onko täällä muita lainkaan, mut nyt heti kaks:) meidän poitsu syntyi Satks:ssa 9.6 ja olin siellä viikon, ja jäi pelkästään positiivinen kuva, ihanaa hoitohenkilökuntaa. Yks vanhempi lastenhoitaja jäi vähän sapettamaan, mutta aina niitä mahtuu, jokaiseen työpaikkaan. Tosin Jane sun kokemus ei kuulosta kauheen kivalta :( oon kyllä kuullut paljon positiivista mutta myös negatiivista. Minkä ikäisiä muuten olette Jane ja Nunhuka? :)
 
Täällä ois yks eurasta. Meille syntyi poika 20.6 Satks:ssa ja olin siellä neljä päivää. Itselle jäi tosi positiivinen kuva sairaalasta ja ihananasta henkilökunnasta.
 
No voi perkules, yksinkö minä täällä nyt vielä pyörin masuvauvan kanssa...? Eilen oli LA, mutta minkään näköisiä merkkejä ei ilmassa ole. Tylsää.
Ja kyllä kaikki ässät on meilläkin kokeiltu, mutta eipä niistä mitään apuja ole ollut. Masentavaa ajatella että voi hyvinkin mennä vielä se kaksi viikkoa, jos ei itse ala tulemaan. Ottavat siis sisään viim. 6.7, jos ei sitä ennen tapahdu. KÄÄÄÄK!!!
No pääasia että vauvalla kaikki hyvin. Alkaa vaan täälläkin turhauttaaan tämä odottaminen. Tänään ei ole huvittanut edes tehdä mitään ja silloinkos se aika tuntuu ihan pysähtyneen kokonaan....


 
Jane~: Olen kyllä itsekin välillä mietinyt että, mahtaako täällä olla lainkaan Porilaisia =) tällä hetkellä asun kylläkin Ulvilassa, mutta Porilaiseksi itseäni kutsun =)

Huh! sullepa pitkälle annettiin tuo käynnistys! mulla todella oli se 41+5 ja kahdella pillerillä saatiin tyttö tulemaan maailmaan <3

SATKS on ihana synnytyssairaala, juuri niin kuin lupailitkin! pääasiassa ihanaa henkilökuntaa.
Kuitenkin, lähes aina isoon porukkaan mahtuu vähemmän mukavia ihmisiä, näin se homma vaan menee. Mulla jäi kyllä kaikista ihmisistä ihan hyvä mieli, mut olihan siellä yksi kätilö synnytysvuodeosastolla joka olisi voinut pitää välillä mölyt mahassaan. Hän oli ihan ok, mutta tulin siihen tulokseen että, hän ja minä..... olimme täysin eri aaltopituuksilla. 

Synnytys meni mulla ihan mukavasti, eli ei mitään pahempia traumoja =) ehkä joskus menen uudestaan ;)

Mä pidän sulle nyt peukut pystyssä tulevaan synnytykseen ja toivon että, tämä kuvailemasi vähemmän mielyttävä ihminen on jäänyt jo eläkkeelle!

Katjaana: Ehkä se oli se sama vähemmän mielyttävä ihminen ;D eikai sentään, tämä josta äsken kirjoittelin oli kätilö...
Tehtiinkö sulle jotakin sen streptokokki A jutun suhteen? olit ilmeisesti juuri tuolloin sairaalassa kun sitä oli siellä =( aika hurja juttu! mutta, onneksi se saatiin välittömästi kuriin!
Mä olen 25-vuotias ensisynnyttäjä =)

 
Takaisin
Top