Kesäkuun kuumotukset

Nyt on alavatsalla TODELLA kovia menkkamaisia kipuja. Nivusissa myös paineen tunnetta. Ollut koko päiuvän muutenkin hassu fiilis. Ystävät hyvät ja kanssaodottajat, onko nämä niitä avaavia supistuksia??? Raskausviikkoja nyt kasassa 35+6.
 
Tessa, joo en mäkään olisi päiväsaikaan sinne uskaltanut massan sekaan. :D Nyt iltasella alkoi onneksi jo suurimmat väkijoukot olla hävinneet tai vetäytyneet terasseille. :) Jaksoin puolisen tuntia lyllertää kunnes ajettiin sitten McDonald'sin kautta kotiin. Ihan kiva tällai aikuisten kesken haahuilla kun ei tällaiseenkaan ole sitten pitkään aikaan taas oikein mahiksia.

Niin ja enpä ottanut siteitä mukaan ja vaatevalinnassakin päädyin kesäisemmälle linjalle, kun "ei se vauva sieltä kuitenkaan tule", itseäni lainatakseni.

Minttu, täälläkin on vähän arvottu noiden lorahtelujen kanssa. Neuvolassa vaan täti totesi, että "kyllä sä sen sitten tiedät kun se on lapsivettä ja sitten käymään näytillä synnärillä".. Just just. Että kai sitä on sit vaan luotettava siihen, et kyl mä sit tiedän! Vielä en ainakaan "ole tiennyt". Senkin takia olen vahtaillut noita liikkeitä, koska kai ne vähenisivät selkeästi jos lapsiveden määrä vähenisi (ainakin radikaalisti)??
 
Mursutartar, joo RTB:ssa hyvinkin!! Ehdittiin hetki kuunnella PÄÄ KII:tä ja sit kokonaan saatiinkin Billy, Stone Sour, QOTSA ja Holiday kuultua/nähtyä :) Sinne päälavan eteen ei lähdetty missään vaiheessa ryykimään, mut Nokia-lavalla oltiin ihan parin kymmenen metrin päässä lavasta. Ihan hyvin jaksoin minäkin koko päivän, samaten retkituoli mukana, niin himmasin sitten istuen aina välillä. Sain kyllä muulta festarikansalta kosolti katseita ja ihan avoimia "sormella osoituksia" kun tämän möhikseni kanssa siellä pitkin rantoja vyöryin! Eräskin reilu pari kymppinen sälli siinä heti alueelle päästyämme melko kovaan ääneen mahaani tuijottaen totesi, et toi taitaa ainakin olla ihan räjähdyspisteessä, ettei tänne synnyttäisi :D
Onneksi olin hiukan varautunut eväillä pienen kylmälaukun kera, kun oli nuo vaihtovälit sen verran kireät ettei ehditty ruokaa syödä missään välissä :D Onneksi oli banaania ja juomaa mukana! Että muuten ärsytti, kun oikein millään anniskelualueella ei ollut kylmässä vettä/kivennäisvettä, puhumattakaan limsoista.. En todellakaan sitten maksanut sitä 3,5€ että saa lämmintä vichyä! Stone sour oli kyllä odotetusti oma suosikki, ja tuntui tämä meidän poitsukin lämmenneen siitä selkeästi eniten, okei ollaan ehkä myös kotona ja autossa hiukan kuunneltu :wink Ilmeisesti tuutulauluksi kelpaa tästä lähin vaan Corey :D Jalat ja kädet olivat kyllä niiiin turvoksissa kun kotiin päästiin, ettei voinut kyllä ihmisraajoiksi enää sanoa lainkaan!
Meillä on tänään ollut ihan huippupäivä, kun meitä tänään ihan virallisesti pyydettiin parhaan ystäväni viikon ikäisen tyttären kummeiksi :Heartred Tottakai oli tästä "vihiä" jo ihan raskauden alusta lähtien, mutta nyt se on virallista. Meidän pikkuiset tulevat sitten kulkemaan vielä pidemmän matkan yhdessä, kuin me ystäväni kanssa, kun saavat ihan muutaman viikon ikäerolla, alusta alkaen taittaa matkaa yhdessä! Onhan meilläkin tässä jo 23 yhteistä vuotta takana, että eipä me monella vuodella hävitä mekään.
Huomenna on sitten edessä häähumua ystävien häissä, voi mikä rakkauden täyteinen viikonloppu!:)
Tsemppiä kaikille tähän kuumuuteen ja viimeisten viikkojen/päivien kanssa painiskeluun, muistakaa kaikista vaivoista huolimatta nauttia, pian on toisenlaiset "vaivat" edessä :)
 
Eleanor, mulla kans jalkapohjat tosi arat aamuisin ja samalla sormetkin on just ku nippu sanonko mitä. laughing7 Oiskohan just turvotusta, kun sitte liikkeelle lähtiessä vähenee ja helpottaa. Mutta on kyllä inhottava aamulla kävellä. Pitkästä seisomisesta jalkapohat kans kipeytyy herkästi.
 
Käytiin tänään tutustumassa synnytyssairaalaan ja oma olo kyllä helpottui. Yllättävän kodikkaan näköistä. Yleensä pyörryn kun minua pistetään niin olen sitäkin miettinyt että miten selviän synnytyksestä. Nyt tuli onneksi varmempi olo. Onko kukaan teistä käynyt pelkopolilla? Mulle tarjottiin sitä, mutta en kuitenkaan tahtonut kun ei varsinaisesti se synnytys pelota/jännitä.

Toivon kovasti, ettei oma vauva vielä synny ainakaan ensi viikolla. Lähden viikoksi reissuun, junalla pitkän matkan päähän perheeni luokse. Haluaisin kovasti synnyttää kumminkin oman miehen tuella "tutussa" sairaalassa.
 
Huomenta. Eilen meinasin nukahdella koko ajan ku näppäilin syntyneihin viestiä. Minttu, lapsivesi tuntuu ku kusisit housuun mutta se ei vaan tuo samanlaista helpotusta :D mä kirjottelen sit kotona synnytystarinaa kun siitä tulee niiiiiin pitkä. Lyhyesti sanottuna sain kohtuinfektion salissa ja 4 eri antibioottia ei auttanu ja olin niin paskan kipee et vaan huusin koko ajan kun maha ja selkä ei van kestäny. Lääkäri tuli sanoo ettei auta enää ku leikata. Sinne sit lähettiii ja sielläkin kesti kauan ennenku mömmöt teki oireettoman tuntemaks ja pysty alkaa leikkaa. Lopulta selvis et ois ollu mahdotonta synnyttää ees alakautta ja vauvakin oli avotarjonnassa, erittäin iso ja napanuora olis ollu kahdesti kaulan ympärillä ja kerran hartioiden. Se vietiin teholle antibioottihoitoon kun sai multa ton likä ei helpottanu ja nyt sillä on sie happiviikset apuna mutta muuten jakselee hyvin. Itellä myös antibiootti tippuu suoneen tietyn väliajoin mutta kuume sahailee ilmeisesti vieläki ku taas tärisen ja sit aina lääkkeen jälkeen alkaa hiki jossai vaihees. Ja olihan noilla täällä tuuletin talon puolesta mutts vasta sektion jälkeen osu niin kiva hoitaja että viitti sen mulle tuoda kun valitin hikee. Sellasta toipumista täällä siis, että hauvalla myös. Kai mä sen saan vierihoitoon kun oma olokin niin sallii ja siltä ei löydetä uusia juttuja. Hyvässä hoidossa ainakin on ja hih, pakko kertoo kevennyksenä että oli kuulemma paskonu heti niin että olivat joutuneet pestä koko poitsun päätä myöden :D
 
Möhis Onpas sulla ollu koettelemus toi synnytys! :eek: Ei ihme että tommosen urakan jälkeen on meinannu "vähä" väsyttää.. Onneks tosiaan ootte molemmat hyvässä hoidossa, toivottavasti olo alkaa korjautua pikimmiten nii saat poitsun viereen tuhisemaan.. :)
 
Mohomahalle isot tsempit! Sinulla on kyllä ollut raskas koettelemus! Onneksi siitä kuitenkin palkintona jotain aivan ihanaa. :)
 
Mohomahalle onnittelut vauvasta (vihdoinkin!) ja kyllä olet todellakin saanut osasi vaikeuksista. Toivottavasti vointi paranee kohisten ja pikkuisella (hih, tai jötkäleellä) on kaikki hyvin.

Täällä pojat hemmottelee mua, nukkuivat taas aamulla kasiin :). Nukuin itsekin tosi hyvin, illlalla tuli taas muutama napakka supistus, mutta rauhoittuivat onneksi kun pääsin sänkyyn. Miehelle totesin aamulla, että onpahan sitten taas isompi järkytys kun yöheräilyt kohta alkaa.
 
Tajusin just äsken että hitto tää raskaushan on ihan kohta ohi meillä kaikilla, itselläki 9 päivän päästä. kääk!
Ja vaikka kuinka sattuu ja kolottaa ja on raskasta niin tästä pitäisi nyt yrittää vaan nauttia. Mulla tämä on eka raskaus ja kaikki ollut ihan uutta koko ajan eikä mitenkään helppoa, niin en oo osannu nauttia tästä kunnolla yhtään.
eihän sitä tiiä tulenko enää koskaan raskaaksi. Ja vaikka tulisinkin niin tää aika on niin ihmeellinen ja ainutkertanen jokaisen naisen elämässä että tästä olis nyt jotenki pakko oppia nauttimaan vielä viime metreillä :) ei tota isoa mahaa ole tossa enää kauaa. Eikä sitä tekosyytä syöä ja mässäillä ilman että tarvii vetää mahaa sisään sen jälkeen heh :)

Asiasta toiseen. Nää HAJUKIKSIT! ahhh, saan hirvetiä kiksejä esim kumipyöristä, autotalleista ja kellareista ja välillä bensastakin! Me kun ostettiin uudet yhdistekmävaunutkin vauvalle niin ai että sitä tuoksua mikä niissä on. sellanen tehdaskangas ja ne pöränkumit. ai että :) ja ihan sellanenkin ku vastapesty pyykki. jos vaikka joku naapuri on pessyt pyykkiä ja se tuoksuu koko rapussa niin jään sinne aina nuuskimaan :) haha. Kerran teki myös mieli maistaa omia pestyjä lakanoita johon olin käyttänyt pirkan vihrean omenan tuoksuista huuhteluainetta.

Oletan että muillakin on ollut outoja himoja pitkin raskautta, muuten mua pidetään nyt ihan hulluna :) heh
 
Tsempit Möhikselle ja vauvelille, taltuttakaahan tommoset infektiot nopeesti. :love017 Mulla on tänää jälleen kerran huono päivä. Turvotuksiin ja muuhun oon jo niin tottunu et aivan sama vaik sormet ei toimi kunnolla eikä tuntokaan oo lähelläkään normia, mut nyt v***ttaa ihan armoton väsymys ja alakulo. Ja pahoinvointi. :sad001 Nukuin viime yön yhtä vessakäyntiä lukuunottamatta kun tukki, mut aamulla herätessä oli tosi paha mieli ja väsyttää ihan järkyttävästi. Ja toki huonoa mieltä lisää ku pitäis siivota ja muutenki jaksaa tehä asioita kotona mut ei kertakaikkiaan vaan jaksa. Ja sit jos väkisin jotain yritän tehä ni lähtee vasen jalka alta ku sattuu niin samperisti tonne nivuseen. Vaikka moni sanoo et pitäs vaan nauttia näistä viimisistä päivistä mahan kanssa ni mulle se on kyllä täys mahottomuus. No mutta, vielähän täs menee varmaan se 3 viikkoa mulla..... :sad001
 
Voi ei Minttu :sad001 On kyllä törkeetä, kun eivät huomioi sun olotilaa missään...Jos ei-raskaana-oleva menis valittamaan samoja vaivoja, nii varmaan tekisivät kaikkensa helpottaakseen ko. tyypin oloa. Minkähän takia raskaana ollessa on pakko kärsiä noin paljon?? :dontknow Etkö voi pyytää ketään sukulaista/kaveria avuks hommiin?Vähä niinku talkoisiin? Mie en voi oikein ees kuvitella miten paha olo sulla on..Itellä ei (koputtaa puuta) oo juurikaan mitään pahoja kremppoja turvotusta ja kipeitä nilkkoja lukuunottamatta JA SILTI tuntuu, ettei jaksa/voi/kehtaa/viiti/kiinnosta mitään tehä.. :oops: hävettää oikein.. :sad001
 
No niin kivuliaita aaltoilevia supistuksia ollut eilisestä aamusta lähtien. Ei ole mitenkään säännöllisiä, mutta joidenkin supistuksien välillä on vain noin 15 minuuttia ja sitten saattaa olla reilu aika, ettei tapahdu mitään. Ensiodottajana olen niin pösilö, että jouduin soittamaan kättärille, että onko nämä niitä supistuksia... Raskausviikkoja tänään vasta 36+0, joten hieman huolettaa, että onkohan vauva jo valmis, jos sattuu tulemaan.

Viime viikolla neuvolassa paikat olivat pehmenneet, mutta vielä kiinni. Näitä kipuja ei kyllä jaksa hullukaan seuraavia 4-6 viikkoa....
 
Siis mitä ihmettä. Jo kaksi kertaa pitänyt laittaa viesti synnytystuntemuksiin, mutta tullutkin tänne...? Alkaako pääkin tässä lahoamaan...?
 
Itepähän oon tähän tilaan halunnu ja toisaalta alusta asti tienny et mun raskausaika voi olla hyvinki vaikee. Ja tähän loppuun asti oonki päässy mielestäni aika helpolla, vaik huolia on ollu joka lähtöön mut oma vointi on ollu kuitenki melko ok. Onneks mulla on superihana mies joka kyllä tekee tosi paljon ja auttaa koko ajan. Oon vaan tottunu aina tekemään ite paljon ja kaikkea, ja nyt kun siihen ei pysty/jaksa/kiinnosta ni masentaa. Mut jospa se tästä kunhan tuo alivuokralainen nyt vaan hoksais et äitin on paha/hirmusen hankala olla niin kauan kun hän ei halua ulos. :binkybaby Ja kun nyt ei vaan ainakaan yliajalle menis.... o_O
 
Supistus tuulia teille joilla viikot jo paukkuu.. :wink

Täällä ei viitti ees odotella mutta huomaanpas että vaavbi ollut tänänä jotenkin tosi rauhallinen ja tyyyni. Ei niinpaljon että pitäisi laskea liikkeitä tai murehtia mutta jotenkin toooosi rauhallinen. Vaihteeksi näinkin. :) Kyllä mä vähä luulen että liikkuminen ja puuhaaminen on taas vuodelevon jälkeen alkanut paikkoja valmistella.. Keskiviikkona painoarvio polilla ja sittenhän sen taas näkee.. :D

Kovasti tuola alhaalla pää mollottaa ja nyt selkeesti tipahtanu masukin kun napa joutunut kinnaukselle. :D Aikaisemmissa ei oo pullahtanut ulospäin eikä nytkään mutta hassun törröttävä on reunoilta. :D :D Naurattaa itteäkin kattella peilistä tätä olemusta.. Nyt illasta ollut heikottava olo ja vauva hikkailee minkä kerkiää..

Kaikki on onneksi valmiina vaaville ja eilen tuli kahdestaan shoppailtua viimeisiäkin pinkkejä hörhelöitä :wink Maanantaina mies palaa toviksi töihin ja uutta lomaa sitten vaavin kera. :D Meinaa häntäkin hermostuttaa kun ei yhtään tiiä kuinka kauan töissä tässä välissä ollahan.. :D Jännitystä elämään..

Ite suunnittelin mattojen pesua ja vetästä miehen tänänä makkariin.. Meillä kun oli se s-kieltokin vuodelevon ajan. :wink
Nyt nautitaan ennen vauva kuin taas vauva aika alkaa.. :D
 
Jos sitä tänään lyllertelis rv38 kunniaksi ikeaan ostaan pinnikseen patjaa :D kaiken muun saakin sit vaikka isi hakea jos sillai käy.... :Heartred eli tuskin :Heartred hiihiihihihihihihih..
Mä oon miettinyt että tää meidän tulokas olis poika,mutta mua on tää ympäristö ja kaikki ihmiset meidän elämässä päässeet "aivopesemään" ja katselinkin eilen jo kaupoissa mekkoja :excited001
 
Kiitos vinkeistä noiden imetyspaitojen suhteen! :-) Täällä sitä aina viisastuu. Mariannun strategia kuulosti hyvältä, joten taidan itsekin hankkia pari toppia varuille vierailuja varten. Katsoo sitten jos koko imetys onnistuu, tarvitaanko lisää.

Hui, nytkö niitä vauvoja alkaa tulla! Kuulostaa lupaavilta muiden oireet. :-)
 
Mahtavaa kun alkaa vauvoja syntyä.. :) ihanaaaa!

Viime yönä valvottu taas 4-6. Poltteli alapäätä ja pari supistusta.. ainaki jotakin tapahtuu. Lopulta uni tuöi kun sai nälän häädettyä parilla leivällä. Tää ollut jo viikon rutiini. Pitääs varmaa lisätä iltapalasta josko sekääm auttaos.. :wink

Huomenna mies töihin ja arki alkaa lasten kanssa taas toviksi.. pitää nauttia noista kahdesta energia pakkauksesta täysillä nää åäivät ja viikot. Taas tuloo ikävä laitokselle lähtiessä ja kuitenkin siitä muuttuu elämä heilläkin aikalailla. :) Ansaitsevat kyllä kaiken huomion tässä vielä! Kovasti ovat olleet onnellisia kun enää ei äitin tarvi vaan maata.. :D

Viileää viikkoa odottaen!! :)
 
Takaisin
Top