Kesäkuun kuulumisia

Joo, mieki tutkin tota muutosta jokin aika sitten. Tulin siihen tulokseen, ettei pitäis vaikuttaa elämään. Mua varsinkin huoletti kovasti, koska viimisen vuoden oon ollu opintotuella vrt. 2017 vuoden tulot kun olin töissä (eikös se 2017 tulojen mukaan katota..? o_O) eli olis tullu mulle äippalomalla ihan surkeet tuet ton uudistuksen mukaa
 
En pääse enää kännykällä ollenkaan foorumille, mulla siis Samsungin kännykkä, ei löydy enää play kaupasta ja ilmoittaa, että kirjautumisessa ongelma kun yrittää avata sitä. Onko muilla ongelmia?
 
Kuulemma muillakin ollut ongelmia.

Mä käytän puhelimella selaimen kautta mut olen aina kirjautuneena ja välilehti auki niin pääsee ihan kätevästi keskustelemaan.
 
Täytyypä kokeilla sitten tuota. Kiitti vinkistä. Sovellus on siis loppunut jatkuvien ongelmien vuoksi. Jos olisin lukenut vähän tarkemmin tästä niin ei olisi tarvinnut ihmetellä. Toimii nyt sekaimella vallan mainiosti :)
 
Muokattu viimeksi:
Puoliväli!

Täällä potkuja satelee päivittäin melkeinpä aina kun istahtaa tai makaa. Usein jopa niin paljon että meinaa tull huono olo. :hilarious: Välillä tulee suoraan alaspäin moukarointia, mikä tuntuu ei niin kovin mukavalta tuolla toosan puolella... vatsa erottuu selvästi kun makaa selällään tuossa navan seuduilla, seisaaltaankin vähän tyypin asennosta riippuen aina välillä omaan silmään. Äitiysvaatteet toki korostaa mahaa, enkä jaksa enää välittää pömpötyksistä vaan annan sen näkyä ja leikin että se on vauvamahaa :grin

Juhannuksena menin täysin ajattelematta syömään sekä meetvurstia että medium- hampurilaisen, eli pitänee soitella lähetettä toksoplasmoositesteihin vielä huomenna kun pääsee työmatkalta takaisin Suomen puolelle. Pienen paniikin jo ehdin nostamaan, kunnes mies sai rauhoteltua sillä, kuinka pienellä todennäköisyydellä mitään on tullut juuri nyt.. :happy:

Ensi viikolla vihdoin rakenneultra! Sitten uskaltanee jo vähän hengähtää jos siellä kaikki kunnossa, ja alkaa tehdä hankintoja. :) sukupuoli jännittää toki myös, mutta on aika toissijainen juttu kaiken muun ohella :) meillä vielä viikolla 28 ylimääräinen kasvuseuranta, koska seulonnoissa hCG:n MoM oli 0.57.
 
Juhannuksena menin täysin ajattelematta syömään sekä meetvurstia että medium- hampurilaisen, eli pitänee soitella lähetettä toksoplasmoositesteihin vielä huomenna kun pääsee työmatkalta takaisin Suomen puolelle. Pienen paniikin jo ehdin nostamaan, kunnes mies sai rauhoteltua sillä, kuinka pienellä todennäköisyydellä mitään on tullut juuri nyt.. :happy:
Minun äitini (ollut siis raskaana viimeksi v1996) oli ihan ihmeissään, kun kuuli, että metukka on kielleyttejyn listalla. Tai en oikeestaan oo enää ihan varma onko sitä kielletty, kun sitä ei ainakaan tuossa ruokaviraston ohjeessa erikseen mainittu :bored: Kerro mitä sanoivat neuvolassa, kiinnostaa! :happy: Itekki mietin Venäjän loman jälkeen, et olisi tehnyt mieli mennä testauttamaan kaikki taudit, kun siellä ruokahygienia on niin ja näin vaikka tarkkana yritin olla :wtf:
 
Kannattaa kokeilla noihin suonenvetoihin ja kramppeihin syödä iltaisin magnesiumia. Oon ite syönyt Puhdistamon tripla magnesiumia ja on kyllä auttanut.


Mullakin pohkeessa ja jaloissa suonenvetoja ja magnesium on vähentänyt.
 
Minun äitini (ollut siis raskaana viimeksi v1996) oli ihan ihmeissään, kun kuuli, että metukka on kielleyttejyn listalla. Tai en oikeestaan oo enää ihan varma onko sitä kielletty, kun sitä ei ainakaan tuossa ruokaviraston ohjeessa erikseen mainittu :bored: Kerro mitä sanoivat neuvolassa, kiinnostaa! :happy: Itekki mietin Venäjän loman jälkeen, et olisi tehnyt mieli mennä testauttamaan kaikki taudit, kun siellä ruokahygienia on niin ja näin vaikka tarkkana yritin olla :wtf:

Juu, mullekin se tuli yllätyksenä, mutta kun luin Eviran ohjeet uudestaan läpi niin olihan se siellä mukana samassa kuin ilmakuivatut kinkut. En ollut vaan aikaisemmin noteerannut sitä, koska normaalisti en meetvurstia syökään. :grin Neuvolatäti eibosannut sanoa mitään, mutta soitti lääkärille, joka sanoi ettei lähdetä testaamaan ellei mitään kummallisia oireita tule, koska todennäköisyys toksoplasmoosille on niin kovin pieni.
 
Kävin rakenneultrassa ja poikaa vähä lupaili :) miulla on istukka joteki kohdunsuun päällä ja sen tilanne pitää tarkistaa seuraavas ultras.. Kätilö kyl sano et luultavasti se nousee siitä kun kohtu kasvaa mut jos ei ni sit ei vissii onnistu alateitse synnytys :woot: toivottavasti se nousee siit..
 
jestas miten onkaan vatsa kasvanut! nyt alkaa lyllerrys-vaihe pikkuhiljaa.. Onko muilla vatsa millainen? Olin ottanut kuvan 10v sitten raskaudesta 20+2, otin nytkin ja aika samanlainen vatsa molemmissa on, ihan kunnon masu! Olen lyhyt että ehkä sekin varmaan vähän vaikuttaa siihen, onneksi loppuraskaus on viileän sään aikaan eikä kesähelteillä..
 
Mulla ainakin on vatsa jo tiellä. Ei se valtavan iso ole, mut isompi kuin ekassa raskaudessa ja kohtu on niin supistusherkkä että kyllä se jo kumarteluja ja istumista haittaa.
 
Mun on kanssa aika iso, vaikka siitä kesäkuun alun spurtista tuntuukin onneksi kasvuvauhti hidastuneen. Tää on jossain asioissa tiellä. Ennen oli tapana saunassa istua jalat koukussa samalla lauteella, nyt ei enää pysty vaan menee risti-istunnassa. Kengät ja sukat on hankalia laittaa jalkaan jolle pääse istumaan.
 
Mä tykkään istua muutenkin eniten jalat koukussa siten että niihin saa nojattua kirjaa, ristikkoa tms. Nyt on ongelma kun tää ei onnistu. :grin Suorassa istuessa vauva painaa kohdunsuuta ja takakenossa särkee häntäluuta.
 
Itu1 ai sullakin särkee häntäluuta? Onko sille käynyt mitään vai vaanko raskauden takia? Mulla kun murtui viime talvena niin olen ajatellut että sen takia vielä särkee, on välillä niin pahuksen kipeä ettei voi istua molemmilla pakaroilla ja ylösnoustessa aika usein juilii valtavasti..
 
Itu1 ai sullakin särkee häntäluuta? Onko sille käynyt mitään vai vaanko raskauden takia? Mulla kun murtui viime talvena niin olen ajatellut että sen takia vielä särkee, on välillä niin pahuksen kipeä ettei voi istua molemmilla pakaroilla ja ylösnoustessa aika usein juilii valtavasti..

Raskauden takia vain. Se vihoitteli vuosia sitten pitkästä istumisesta muutenkin ja varsinkin edellisen raskauden aikana ja sen jälkeen. Välissä oli pitkä pätkä ilman särkyjä mut nyt taas istuminen on tuskaa. Luulen et liittyy mun kropan muotoon. En oikein osaa istua istuinluiden päällä vaan vähän sillai häntäluun päällä.
 
Rakenneultra takana ja kaikki hyvin. Poika olisi kuulemma tulossa, vaikka itse veikkailin tyttöä. Eipä tarvitse kovin paljoa vaatteita ostella kun esikoinenkin on poika ja lähes kaikki vaatteet on tallessa.
 
Huhhuh. Rv 20+4 ja on sellainen pallo koko maha. En muistanut varoa mahaani ja poltin uunin pellillä masuun rakon.. Saas nähdä milloin en saa enää istumatta kenkiä jalkaan.

Itselläkin oli ensimmäisessä raskaudessa häntäluun kanssa ongelmia että piti istua sellaisen kaarimallisen niskatukityynyn päällä. Nyt ei ole onneks paha kun tulee töihin ja töistä pyöräilyä niin on säännöllinen rasitus. Ekassa raskaudessa piti pyöräily lopettaa aika pian kun se sattui niin alavatsaan.

Onko muilla ollut ongelmia nivelten kanssa? Itsellä kipuilee polvet. Viime raskaudessa kipuili ranteet herkemmin ja oli jännetupintulehduksia neulonnasta xD myöhemmin sitten muksun nostamisesta.

Itsellä meinaa supistella tämä masu aika paljon. Onneks lyhyitä aikoja vain. Muksukin on aktivoitunut liikkumaan muutenkin kuin vain nukkumaan laittaessani. Huomenna ois rakenneultra ja mennään miehen ja pojan kans kolmistaan. Saas nähdä saadaanko sukupuoli selville ja mitä esikoinen sanoo masu-asukista. Esikoinen on tosin vasta 2,5 vuotias. Jännittää! :Heartred
 
B0A5FB24-3C09-4BFA-9030-18336DC3B160.jpeg Täällä nyt 21+0 ja masusta ei juuri tietoakaan. :hilarious: Iltaa kohti toki pullahtaa kun alkaa päivän syömiset turvottaa, mutta muuten ei kyllä kukaan huomais jos ei tietäis. :grin Mäkin oon vielä suht lyhyt, 160. Kuvassa eilisen aamumasu. Ylhäältä päin kyllä itse näkee pyöreän palleron, ehkä myös edestä, mutta sivulta ei kyllä huomaa mitään jos ei tiedä. Ja tosiaan sen takia on jotenkin hyvin hämmentävää, että nää liikkeet on tuntunut jo ainakin kuukauden ajan ihan selvinä ja tosi kovina ja uloskin päin, vaikka mitään mahaa ei ole :D

Mulla ei nivelet kipeydy, mutta toinen jalka. :mad: Meralgia vaivaa ja pahasti. Minuutin jos istuu tai makaa vähän väärin tai kävelee, on kuin reidellä olisi silitysrauta tulikuumana päällä. Mutta minkäs teet, ei auta kuin kärsiä..:confused:
 
Muokattu viimeksi:
Mulla on maha kasvanu jo tosi paljo. Toukokuun viimenen päivä oli serkun rippijuhlat ja siellä tuli aika paljo onnitteluja, vaikka en kellekään asiasta erkseen maininnut. :hilarious:
 
Takaisin
Top