Kesäkuun kuhinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ljuba_91
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä koko perhe flunssassa ja eilinen vietettiin sitten vauvan kanssa tk:n ja sairaalan lasten päivystyksessä... rs-virukseksi osottautui! Onneksi pahin on jo takana ja nyt on joka päivä vähän helpompi mutta kyllä on poika ollut räkäinen ja kova yskä vaivannut niin että kurkku tullut kipeäksi.. syöminen on ollut tosi hankalaa ja kun täysimetyksellä ollaan edelleen niin itselläkin aika tulalat oltavat välillä kun rinnat kivikovat. Nyt saatiin kuitenkin avaavaa lääkettä ja särkylääke auttaa kurkkukipuunkin, niin syönytkin jo paljon paremmin! Ei olla kohta pariin viikkoon päästy kunnolla edes ulkoilemaan kun esikoinen sairasti ensin... alkaa sairastelut riittää!

Oi Ihanaa, vihdoin lämmin kesäpäivä! Otin Minean ulos ja tyttö sai ensikosketuksen paljain jaloin nurmikkoon :joyful: voi sitä ihmettelyä mitä kaikkea siellä ulkona olisi tutkittavaksi. Kokeilimme myös keinua ja se olikin tosi hauskaa, ei pelännyt yhtään. Ei siis vauvakeinua kun ei vielä istu ilman tukea vaan normikeinu äitin sylissä. Näitä lisää! :)

Optimistisena siis lisää kesää ;)
Mut ihanaa kun ei tarvinnut pukea vaunuihin päikkäreille. Ei tarvinnut edes makuupussia sulkea, silti tuli kuuma pojalle..

Mä olen yrittänyt oppia tuota pukemisen taitoa... todellakin enskertalaiselle taitolaji, ainakin mulle :laughing002 Meillä kanssa jo keinuttu äidin sylissä ja voi sitä riemua :love7

Nytte kun ainakin meillä näyttää mittari yli 30° (todellisuudessa varmaankin joku 26°-28°), millai te puette vaunuihin? Meillä on tämmönen läkähtyjä joten ollaan menty hihattomassa ja lyhkäsillä punteilla. Ilman sukkia tai muutakaan. Makuupussi vaunuissa on mutta pidän sitä auki ja ilman vaunujen jalkasuojaa pelkkä hyönteisverkko päälle. Kauhee määrä aurinkorasvaa vaan kaikkialle kun ei nuo vaunut kuitenkaan uv suojattu ole jos jostain pääseekin läpi. Vaikka suht paksua kangasta onkin. :D

Mä oon laittanu pelkässä bodyssa avonaiseen makuupussiin et se on siellä vähän vaan pehmikkeenä ja sit hyttysverkko päälle.

Samoin. Lyhythih. body ja shortsit. Makuupussi auki. Hyttysverkko ja varjoinen paikka jossa ilma kiertää.

Samoilla mennään kun edelliset. Mua on vaan alkanut hirvittää avoimen makuupussin kanssa, että tuo nousee istumaan ja tipahtaa kärryistä:eek: Sen verran kova meno on päällä pinniksessä öisin, etten yhtään ihmettelis. Vaunuissa kylläkin nukkuu rauhallisemmin, ainakin toistaiseksi.

Onko teillä vielä vaunukopat käytössä?
Meillä siirryttiin jo kolme viikkoa sitten ratasosaan, kun neiti ei hereillä enää vaunukopassa viihtynyt (esim kun heräsi kesken lenkin).

Meillä on vielä vaunukoppa käytössä kun siinä on semmonen selkänoja siinä alustassa minkä saa ylös. Jos herää kesken lenkin niin nostan sen ylös (saa kahteen eri asentoon) ja siinä on tyytyväisenä. Ajattelin mahdollisimman pitkään yrittää käyttää tota koppaa kun sitä ratasosaa saa sitten kuluttaa kuitenkin vielä monta vuotta. :D on kyllä ollu ihan mahtavat vaunut. Erittäin tyytyväinen olen. :)

Minä luovun isoista vaunuista kun päiväkoti alkaa tammikuussa. Päiväkoti sen verta kaukana että autolla pitää viedä ja hakea. Isot vaunut jää turhaksi ja matkarattailla pärjätään sen mitä me viikonloppuisin tarvitaan.

Mekin siirryttiin jo toukokuussa vsunukopasta ratasosaan. Ei tuo vaan viihtynyt siellä, kun ei nöhnyt mitään ja pituudestakin alkoi käymään ahtaaksi. Ratasosan saa meillä ihan makuuasentoon, joten siellä pidin kylmemmillä ilmoilla ihan makuupussissa ja nyt lämpöisemmillä keleillä ollaan jo oltu puoli istuvassa asennossa ja kstseltu maisemia :p

Meillä on parvekevaunuissa koppa edelleen, mutta kärryttelyvaunut on olleet ratas-asennossa jo pari kuukautta. Reissuilla käytetään matkarattaita. Joo, meillä on kolmet kärryt :rolleyes: Täytyy varmaan luopua noista parvekevaunuista pikkuhiljaa, koska koppa alkaa olemaan aika ahdas.

Meillä sama ku NinjaKirpulla. Löysin vaunukopasta sen selkänojan yks päivä, olin kokonaan unohtanu että noissa on sellanen ominaisuus :grin Ei tarvii vielä siirtyy ratasosaan kun saa tarvittaessa nostettuu istumaan vaunukopassa. Vaikka meinaa tuo vaunukoppa jo jäädä pieneks kun taitaa vaa pari senttii olla molemmissa päädyissä tilaa kasvaa...

IceQueen ihan mielenkiinnosta, mitkä vaunut teillä on? :D meillä on vissiin lyhkänen likka kun mahtuu vielä oikeen hyvin pötköttelemään. :D

Meillä on emmaljungan duo mondial. 79cm on kopan pituus mut en usko että pitää paikkansa tai sit tuo poika on kasvanu 5 sentii 5kk neuvolan jälkeen (sillon 70cm), huomenna 6kk mut ei oo neuvola vielä ollu ni en tiiä tän hetken pituutta. Noissa vaunuissa ei kyllä oikeesti oo enää tilaa kasvaa ku pari senttii :grin

Takaisin