Kesäkuun kuhinat :)

Babette meillä on kanssa kissa sen koiran lisäks. Se on aina ollu vähän erakko, suurin ongelma oli ennen vauvaa että miten pidetään se pois pinnasängystä, noh hyönteisverkkoverholla tietenkin, muutenki meillä niin paljon ötököitä kesäsin että olis ostettu joka tapauksessa.
Ollaan kanssa aina annettu kissan ja koiran nukkua samassa sängyssä meidän kanssa. Syntymästä ristiäisiin tyttö nukkui sängyn vieressä kiinni vaunukopassa, joka oli kahden tuolin päällä. Ristiäisten jälkeen siirrettiin omaan sänkyyn mutta aamulla jos herää syömään tarpeeks aikasin (ennen 7) otan viereen sänkyyn. Suurempi vaara meillä on ollu miehestä kun eläimistä, se kun ei osaa varoa mitään eikä herää mihinkään.
 
Onpa helpottavaa kuulla Marina87, että teillä onnistuu koko perheen nukkuminen samassa sängyssä! Ehkä meidänkin kannattaa sitä kokeilla, ainakin alkuun. Mun sydän ei kestä, jos joudun ajamaan nuo kissat jatkossa pois. Ne on niin onnessaan aina, kun näkevät, että joku siirtyy sänkyyn :'') Nukkumaanmenohetki kun tuntuu kiireisinä päivinä olevan se ainoa hetki, jolloin niitä ehtii rapsutella kunnolla. Itekin oon aatellut jo ihan oman mielenrauhan vuoksi nukuttaa lapsen jonkinlaisessa "sivuvaunu"-systeemissä. Ihan viereen en uskalla ottaa, kun en luota itteeni/eläimiin. Tuo verkko on kyllä meillekin ehdoton. 

Jesmin Ihana lohduttaja-borderi teilläkin!

Niian Voihan olla, että koirakin on alkuun hieman sekaisin, jos ei ihan ymmärrä, mitä on tapahtumassa. Tietty ikäkin voi vaikuttaa. Ainakin meillä puolitoistavuotiaana alkoi tulla kaikenlaista "äärikäyttäytymistä", joka meni sitten hiljalleen ohi. Toivottavasti teilläkin! Naurattaa, kun kuvittelen kissan yrittämässä ison mahan päälle. Nuo meidän rötväkkeet ei ainakaan varmasti siinä pysy :D

Hyvin huomaa, että alkaa kaikenlaiset pelot helpottaa jo kovastikin. Jotenkin pystyy jo ajattelemaan, että lapsi on ihan oikeasti tulossa ja kaikkia käytännönjuttuja, kuten näitä eläinasioitakin, tulee pohdittua jo tässä vaiheessa.
 
Mukavaa. Äklöttävä olo tuntuu nostavan päätään ja oli seurana viime yönä unta odotellessa ja aamulla ja koko päivän melkein :) Tällä erää kumminkin vielä sen verran lievänä, että olin sen lisääntymisestä iloinen :) Ja ehkäpä farkut pitää hylätä, ahistivat aika pahasti tänään...

Tänään myös sovittiin, että mennään mun vanhempien luokse viikonlopuksi. Uutiset aiotaan kertoa heille samalla. Muuten olisi vielä voinut lykätä, mutta kesän aikataulut menee siten, että se kannattaa tehdä nyt. Jännittää! Heillä on ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä ja he ovat odotelleet tietoa sellaisesta kauan, me ollaan oltu 9v naimisissa :) Juuri mitään toivoa ei olla annettu ;)
 
elenna: Mahtaa olla jännittävää odottaa sitä hetkeä millon asian paljastaa! :) Oletko miettinyt miten meinasit sanoa?

(.) Täällä ollaan voitu pahasti, aamuisin ja iltaisin. Eilen yöllä omituisesti huippasi ja oksetti niin jouduin syödä lihapiirakan? keskellä yötä... huhhuh :D Aika ei edelleenkään kulu millään, tsemppejä myös muille jotka vielä odottelee oloilleen vahvistusta ultrasta!
 
omppuf: lihapiirakka kuulostaa taas minun oireisiin viimeiseltä, jota tuollaisella ololla pystyn syömään! :D

Ollaan nyt parina päivänä syöty tortilloja jauhelihalla niin kävin tänään kaupassa niin halusin sit pitaleipiä kanalla. Ei paha, jos tällaisena mieliteot pysyy loppuun asti! :)

Jouduin tänään ostaa luumuja kaupasta vatsan takia. Oudoksi muuttumassa. Mut tykkään kyllä muutenkin. Nyt ku odottaa niin pitääkö ne kuoria vai riittääkö vaan jos pesee?
 
Tänään oli ihan hyvä olo lounastaukoon asti, mutta sen jälkeen alkoi taas se lievähkö oksetus/äklötys ja iltapäivästä alko tuntua, että työhuoneessa ei jaksa olla ku huimaa tai jotain. Ulkoilu-liikunta tuntuu auttavan huonoon oloon.

omppuf, mietin, että voisin sanoa esim: "Näillä näkymin teille on tulossa lapsenlapsi". Ku kuitenkin haluisin saada senkin sanotuksi, että aika alussa ollaan ja on epävarmaa. Mut en tiiä. Voi olla, että oon ihan paiseessa ja sanon jotain sekavaa. Ja sitten, jos ne ei ookaan yhtä aikaa paikalla heti siinä, niin mitä mä sitten teen. Tai ehkä se oiskin parempi kertoo ensin toiselle ja sit toiselle. Saa nähdä :)

Hippu, ei kai luumuja tarvi kuoria, ois kyllä hankalaa :O Ja mansikoita en ees pessy, ei kai kukaan pese mansikoita tai marjoja muutenkaan? :)
 
elenna: mietin ihan samaa et ois hankalaa, mut mietin vaan et onko se vaan yhtä myrkytetty ku viinirypäleet

minä meinasin viiä ultrakuvan ja laittaa vauvalta siihen terveiset taakse. ehkä. Tai laittaa allekirjoitukseks oman "nimen", joka mul oli ku olin vielä mahas ja sit miehen nimen. Eipä tarviis ite ku tyrkätä kuva käteen :D
 
elenna: ihana kuulla et sinä selvisit siitä vuodosta pelkällä säikähdyksellä :) Minulla ei tänään ole oikein ollut oireita. Ihana välillä näinki! Ainut vaan et selällään en voi yskiä tai aivastaa ku sattuu hulluna!
 
Ihanaa kun täällä tulee näin paljon tekstiä :)! Onnittelut positiivisista ultrakuulumisista useammalle ja oireiden ilmenemisestä niitä odottaville :).

Mökillä lomaillessa multa on jäänyt täysin esim. neuvolan varaukset, mutta eipä sitä kai näin toisen lapsen kohdalla kiire olekaan. Esikoisen kohdalla eka neuvola oli muistaakseni vaan lappujen täyttelyä ja jutustelua ;). Ensi viikolla palaillaan kaupunkiin taas, niin jos sitä sitten aktivoituisi. Kauhee lötköpötkö-fiilis, vaikka kuinka suunnitelmissa oli lenkkeillä ja pitää kunnostakin huolta lomalla.

Elenna: on se vaan ihana tunne päästä jakamaan tällaista salaisuutta :). Oliko teillä ajatus kertoa nyt molempien vanhemmille vai vaan sun vanhemmille?

Hippu123: vitsi mun alkoi tehdä aivan kauheesti mieli jauhelihatortilloita kun luin sun tekstiä...!! Pakko saada heti viikonloppuna:)! Ja luumuja pitäisi täälläkin hankkia... Sama juttu oli viime raskaudessakin. Paljon ruisleipää, vihanneksia ja luumuja vaan nassuun:).

Oireista: pientä kuvotusta on ollut välillä, mutta edelleen aika oireeton raskaus... Väsymys 2 h päikkäreineen lienee isoin muutos ;). Välillä mahaa toki nippailee ja vatsaa turvottaa edelleen, mutta ei sinänsä mitään mikä mua vielä ulkopuolisille paljastais ;).

Ihan hullua ajatella pikku-tiitiäisen kasvuvauhtia... Vasta 6. viikko meneillään ja nyt jo sydän alkaa (toivottavasti) lyödä ja muutamien viikkojen päästä sillä on jo kaikki tärkeimmät elimet!
 
Anmiha, kuulostaa mukavalta tuo mökillä lomailu :) Aiotaan kertoa nyt vain minun vanhemmille. Lisäksi oon kertonut parille ystävälle. Miehen vanhemmilla onkin jo lapsenlapsia. :)

Hippu, ois kyllä parempi kun ois se ultrassa käynti takana vanhemmille kerrottaessa, mut me mennään nyt näin. Kiusaan varmaankin itseäni ja yritän sanoa asian omin sanoin. Ystävälle oli hauska sanoa, että eka neuvola olisi loman aikana, kun hän sopivasti kyseli kesälomasuunnitelmia. :)
 
Itse ajattelin sanoa äidille että susta tulee sitten mummu helmikuussa jos kaikki menee hyvin ja läimästä ultrakuva pöytään :D ja isälle sama juttu, toki erikseen kun ovat eronneet =) jos vaan tämä pysyy salassa siihen asti, kuukauden päähän. Olen jo pari kertaa meinannut jäädä nalkkiin äidille kun on tullut sanottua jotai puolihuolimatonta :D
 
Takaisin
Top