Kesäkuun kohkaamiset

JenniK

Piirimestaruustason postaaja
Lokamammat 2018
Tässäpä ketju kesäkuulle.

Mahassani on ollut viime päivinä melko aktiivista elämää. Tuntuu, että potkut ovat voimistuneet ja hemmo elämöi vähän väliä. Olen ottanut säännöllisen epäsäännölliseksi tavaksi laulaa vauvalle. Yleensä makaan tällöin sängyllä jotta pääsen paremmin keskittymään, mitä hemmo touhuaa. Hän reagoi ääneen paljon, potkii ja pyörii. Nyt parina päivänä olen ollut tuntevinani myös, että vauva liikkuisi ihan tuohon mahan etuosaan navan seutuville, koska minusta tuntuu että pystyn koskettamaan häntä vatsan läpi. Tämän hän tekee lauluhetkillä. Jos nyt olen oikein asian arvannut, ainakin siltä se ihan tuntuu. Vauvakirjaan alkaa muodostua biisilistaa kestosuosikeista, joita naapureiden iloksi etenkin viikonloppuisin aamutuimaan hoilottelen :happy:
 
Juuri meinasin kans avata uuden ketjun. :D Mutta hyvä kun avasit.
 
Niin joo, kesäloma. :) Tullut elettyä niin hetkessä, ettei oo loma juuri käynyt mielessä. Onko teillä millaisia lomasuunnitelmia? Meillä lähinnä kesällä ohjelmassa mökkeilyä ja joku pieni kotimaan matka.
 
Saapi nähdä kuinka suuri on kesälomien aikaan mutta tarkotuksena olis kesän aikana (siis ennen omaa lomaani) käydä Korkeasaaressa ja Heurekassa. Mökkeillään varmasti myös.
 
Haluaisin käydä jossain vaeltamassa kun miehen kanssa on niin pitkään ollut puhe... ja vielä ehtis kaksin :) Oon loukannu itteeni tasaseen tahtiin niin aina jääny... Mut enhän mä enää mitään jaksa kävellä. Oisko joku alle 10km vaellusreitti missä vois matkalla yöpyä :D
 
Me lähdetään mökkeilemään kanssa, mutta sen suurempia suunnitelmia ei ole. Meillä on mökille reilu 4h ajomatka eli maisemat vaihtuu kyllä ihan riittävästi. :)
 
Haluaisin käydä jossain vaeltamassa kun miehen kanssa on niin pitkään ollut puhe... ja vielä ehtis kaksin :) Oon loukannu itteeni tasaseen tahtiin niin aina jääny... Mut enhän mä enää mitään jaksa kävellä. Oisko joku alle 10km vaellusreitti missä vois matkalla yöpyä :D

Mä haaveilen myös, että päästäs pienelle päivävaellukselle, vielä kun pystyy. Ehdotin tuossa jo että mentäs Repovedelle, kun oon pitkään siellä halunnut käydä. Katotaan keretäänkö. :D
 
Kyllähän se maisemanvaihto piristää. Tekis terää pieni matka jonnekin ensi kuussa vaikka. Meillä kans mökille jonkin verran matkaa eikä tulee niin usein käytyä. Lomasta käy siellä käynti. Tykkään luonnon läheisyydestä ja erityisesti vedestä. Vaeltajatyyppi en tosin yhtään ole. Nautin liikaa mukavuuksista. :wink
 
Mun unelmalomaan kuuluisi pyöräilyä niin kauan kuin vatsa sallii, merenrantojen ja saariston tutkimista, mökkeilyä sekä pari maakuntamatkaa. Ahvenanmaan reissu olisi tarkoitus tehdä miehen kanssa, Kuopioon suunnataan äitin kanssa ja Tuuriin kirppis-autoreissulle kaverin kanssa. Sellaista rentoa mutta kotimaan kauneudesta täysillä nauttien!
 
Ahvenanmaalla ei oo tullutkaan käytyä, mitä nyt laivalla ohi ajettua. Ois kiva joskus käydä. Kotimaassa on paljon kivoja kohteita! Enempi tullut ulkomailla aiemmin reissattua.
 
Mun pitikin tulla kokeneemmilta tästä vauvan liikkumisesta kysymään. On nimittäin aikamoinen liikkuja tämä meidän tyttö. En ymmärrä, että missä välissä hän ehtii nukkua, kun aina tuntuu kuin polkisi jotain kuntopyörää vatsassa :joyful: Ja kun isä kokeilee, niin sieltä tulee oikein kunnon potkuja, jotka melkein näkee vatsan päältä.

Mutta piti siis kysymäni, että onko teillä ollut kokemusta siitä, kertooko vatsassa liikkumisen taso siitä vilkkauden tasosta, joka tyypillä on ollut myös syntymän jälkeen? Ihmettelen vaan, kun olemme molemmat isän kanssa rauhallisia ja olemme olleet sitä myös vauvoina.
 
Mollukka, mä kokeilin viime viikolla pyöräillä kerran ja siihen se jäikin ku alko supistaa tosi kipeesti.
 
Eemu, mun esikoinen hillu masussa rv15-40 jatkuvasti ja nyt on hyvin rauhallinen vuoden ikäinen lapsi.
 
Mun pitikin tulla kokeneemmilta tästä vauvan liikkumisesta kysymään. On nimittäin aikamoinen liikkuja tämä meidän tyttö. En ymmärrä, että missä välissä hän ehtii nukkua, kun aina tuntuu kuin polkisi jotain kuntopyörää vatsassa :joyful: Ja kun isä kokeilee, niin sieltä tulee oikein kunnon potkuja, jotka melkein näkee vatsan päältä.

Mutta piti siis kysymäni, että onko teillä ollut kokemusta siitä, kertooko vatsassa liikkumisen taso siitä vilkkauden tasosta, joka tyypillä on ollut myös syntymän jälkeen? Ihmettelen vaan, kun olemme molemmat isän kanssa rauhallisia ja olemme olleet sitä myös vauvoina.


Meillä esikoinen oli masussa aikamoinen myllertäjä ja nyt vajaa kahden vuoden ikäisenä samanmoinen elohiiri :hilarious:
 
Tosta pyöräilystä tuli mieleen kysymys, pyöräilettekö edelleen?

Kokeilin pyörällä käydä kaupassa mut ei sujunu kuin seisten. Mulla tulee etukumarassa asennossa heti kipeäksi maha niin päätin jättää sen homman sikseen ja tyytyä kävelyyn :)
 
Mun pitikin tulla kokeneemmilta tästä vauvan liikkumisesta kysymään. On nimittäin aikamoinen liikkuja tämä meidän tyttö. En ymmärrä, että missä välissä hän ehtii nukkua, kun aina tuntuu kuin polkisi jotain kuntopyörää vatsassa :joyful: Ja kun isä kokeilee, niin sieltä tulee oikein kunnon potkuja, jotka melkein näkee vatsan päältä.

Mutta piti siis kysymäni, että onko teillä ollut kokemusta siitä, kertooko vatsassa liikkumisen taso siitä vilkkauden tasosta, joka tyypillä on ollut myös syntymän jälkeen? Ihmettelen vaan, kun olemme molemmat isän kanssa rauhallisia ja olemme olleet sitä myös vauvoina.

Meillä oli esikoinen vilkas liikkumaan vatsassa ja on sitä edelleen.
Jälleen on eläväinen tapaus vatsassa, saa nähdä tuleeko hänestäkin samanlainen energiapakkaus. :)
 
Tosta pyöräilystä tuli mieleen kysymys, pyöräilettekö edelleen?

Mä en ole tänä keväänä/kesänä ollenkaan ottanut normipyörää käyttöön, siinä ajoasento on tosi etukenossa. Sen sijaan olen vaihtanut jopoon, jossa asento hyvä, satula leveä ja polkutahti rauhallinen. Hyvin menee! Luulen että tuon kanssa periaatteessa ainakin polkeminen sujuu vielä hyvän aikaa. Ehkä sellaista pientä epämukavuutta on polkiessa kun tuo oma anatomia on satulaa vasten erilainen kuin ennen raskautta :rolleyes:
 
Takaisin
Top