Kesäkuun kalkatukset

Heip!

Vauva ja mies päikkäreillä, äidillä liikaa aikaa... Tänään on ollut kotipäivä, ja mä oon jo nyt ihan seinille kiipeilemässä! En vaan osaa.

Hih, ehkä teidän kaikkien muiden viestilaskurit lykkää viestinsä mulle? ^^

Pinsettiote, dodiih! Siellähän ekat jo senkin hanskaa! Jee!

Mä niiin kadena lueskelen noita maarisen perheen nuotioiltoja... Mäki haluan! Missähän sitä pääsis ihan nuotiolle? Noita erinäisiä grilliratkasuita nyt löytyy jokaiselta virkistysalueelta, mutta ihan nuotio... PK-seudulla pyörineet, löytyykö jostain?

Hyttysverkoista, tietysti parempi, jos lapsi ei sitä sängynpäältä saa päälleen vedettyä, mutta tokkopa tuo siihen tukehtuu... Joona ainaski tunkee kaikennäköistä suuhunsa, nukkuu rättien kanssa, mutta ei se niitä niin paljon saa suuhunsa laitettua.. Eilen hieman nauratti, ku istui isänsä sylissä, tunki sukan suuhunsa (siis ilman jalkaterää ;)) ja isänsä alkoi naurattaa sitä. Jätkä räkättää kuin viimeistä päivää, sukka suussa ja kädet "pitää päästä". Joona siis nostaa kädet usein korvilleen/ohimoilleen, kun kovasti alkaa naurattaa... :)

Harmi kun et maarinen päässyt Puuta kuuntelemaan, mutta onneksi tosiaan teillä on ne kotipuutkin siellä, ja ne linnut :) Ja jeet puhelimelle, kun taas toimii!

Rinkku, nooh, kerro nyt, mites ne opparineuvottelut meni? Saitko toimeksantajan?
Ja siis kyllä noita telttamatkasänkyjä saa Suomessakin monestakin liikkeestä, ainakin partioaitat ja muut eräliikkeet myyvät, mutta eiköhän myös noista lastentarvikeliikkeistä saa... Patjahan siinä on sellanen "sisäänrakennettu", eli poikkeaa paljon siitä, mikä muissa matkasängyissä on meininki. Tosin mun mielestä pienihän nyt nukkuu missä vaan sen yön-pari, eli vaikka viltillä pehmustetussa pedissä.. Tekee ehkä selällekin hyvää joskus maata kovalla? Ainakin aikuisella tekee :)

maariselle piti noista chileistä vielä huikata, et älä pety, jos ei tänä kesänä tuu satoa ku muutama hassu! Niin meillekin kävi, mutta tänä vuonna onkin tullut sitten roimasti!

Tällä äidillä on nyt ikäkriisi. Ei siis niinkään numeraalinen ikä, vaan jotain muuta... Meille nimittäin muutti keittiöön MONITOIMIKONE! Apua, oonko ihan keski-ikäinen?! :D Sillä olis tarkoitus tolle nappulalle tehdä safkat, jos nyt vaan suostuis syömään noita kotitekoisia! Ärsyttää syöttää purkkiruokaa, vaikka ihan hyvin voisin tehä ite... äh! Ehkä taas täytyy vaan yrittää. Mut joku maku-juttu se on, koska ei oo väliä ruoan karkeudella, vaan sillä maulla sit vissiin. Hö!

SannaKoo - Eiku Nuuksioon retkelle ja makkarata käristeleen. [:)] Sit soseista... totuttelet pojan omatekemään siten, että sotket sekaan sitä omatekemää(vaikka aluks 1-2tl) ja loput kaupan sosetta. Sitten vaan lisäät ja lopuksi on pelkkää mutsin vääntämää pöperöä. [:)] Kyllä nuo lapsukaiset äkkiä tottuu makuihin, kun vaan sitkeästi yrittää, eikä heti jätä pois ruokalistalta sellaista mikä saa naaman vääntymään "ei tykkää"-asentoon.

Niiden soseiden tekeminen ei vaadi ponnisteluja, että ne saa pakkaseen väännettyä ja voi vaan laskeskella mitä menee euroja itsetehtyyn ja mitä kaupan, voi saada hieman motivaatiota. [;)]

Meillä on kala sellainen joka ei uppoa, mutta koitan sitä ihan pieniä määriä laittaa bataatti-porkkanasoossin sekaan,(omatekemä) kun se on aikalailla pojan herkkua.

Lisään vielä tämän:  http://www.luontoon.fi/page.asp?Section=250

Kylläpä täällä (palstalla) on taas sattunut ja tapahtunut: Korkeasaarta, Porvoota, Maarisen vanhemmat, Anna Puun keikka, kännykkä pesukoneessa, Saparon uimahalliepisodi, Pinjan oksennustauti... Oih ja voih!

Kaikille puolivuotiaille onnittelut! Näitähän nyt ropisee... Me pidetään onnellisina Aleksin kanssa häntäpäätä.

Telttasänky vaikuttaa aika veikeeltä. Olikos se Sanna, joka oli laittanut linkin jollekin nettikaupan sivulle. Siinä sanottiin, että telttasänky sopii vain 9kk asti?! Mun mielestä toi Ailimen laittama kuva ainakin osoitti, että voishan sinne vähän isompikin lapsi sopia. [;)] Mitenkäs Ailime, oliko siinä teidän teltassa joku ikäsuositus?

Sanna: Riikan tapaan suosittelen Nuuksiota! Tuttu paikka ainakin mulle ja nuotiopaikkoja löytyy. Ainoa vaan, että jostain syystä ne lähimmät notskipaikat on AINA täynnä venäläisiä - anteeksi vain - tai sitten toinen vaihtoehto on muutama bussilastillinen japanilaisia kameroineen kaikkineen. Mäkin olin viime kesänä joku hillitön nähtävyys kaverin kanssa, kun talsittiin reput selässä ja koira hihnassa siellä metsäpoluilla. Ties kuinka monen japanilaisen lomakuvaalbumiin sitten päädyttiin. Onneksi sain iskettyä edes arskat nenälle... Mutta jos sinne tarpeeksi aikaisin päivällä menee, niin kyllähän sinne mahtuu. Noilla ulkomaan matkaajilla vaan ei aina tuppaa olemaan käytöstavat hanskassa, joten omista makkaroista, eväistä ja tarvikkeista saa kyllä pitää haukanlailla huolta.

Ja Sanna: Mä voin ottaa ne teidän ylijäämät (riisi?)puurohiutaleet... En muista, missä asiasta oli puhetta, mutta vastaan nyt kerrankin, kun muistan!

Maarisen kesäjuhlat: Mä en ole vielä ainakaan ilmoittautunut. Jäin miettimään, että eihän siitä tarkemmasta ajankohdasta ollut vielä mitään puhetta?! (Korjatkaa, jos oon väärässä, oon niin väsynyt, että puolet jutuista menee varmasti multa ihan ohi...anteeksi!) Fundeeraan vaan, että jos sinne ei muita ilmoittaudu (-> Mä en jaksa yksinäni syödä koko possua! [;)]), niin sitten voidaan ainakin Sannan kanssa lähteä Suomenlinnaan piknikille niin kuin joskus oli puhe. Siis jos Maarinen ym. olette Helsinki Cityyn päin tulossa. Mutta mua kyllä kiinnostaa noi "pileet". Onko kukaan ilmoittautunut, vai jääkö tää suutariksi?

Kylpyvesi: Meillä veden lämpötila mittaillaan "käsikopelolla", koska äp:sta saatu mittari on mennyt rikki jo jonkin aikaa sitten. Olipas "kestävää laatua".

Bunnin häät kuulostavat ihanilta. Vihkiminen juhlapaikalla. *huokaus* Toivotaan, että ilma on oikein kaunis ja aurinkoinen! Mulla kävi aikoinaan myös mielessä vihkiminen juhlapaikalla (niin, että maistraatista joku olisi tullut meidät vihkimään), mutta minun rakas pakanamies halusi ehdottomasti(!) kirkkohäät. Niinpä sitten kävimme ensin maistraatissa ja sen jälkeen pidimme kirkkohäät (avioliiton siunaamisen muodossa)... Ei siitä sen enempää.

Maarisen kokkinurkkauksen kalasoppa-ohjeistus oli taas loistava. Ihanaa, kun sulta tulee näitä niin järkeviä ja käyttökelpoisia ideoita, joita minäkin "poropeukalona" osaan hyödyntää. Olet mun idoli!

Mies kävi ostamassa meille vihdoin Manducan. Aivan loistava kapistus! Me like! Kävin toipilaana heittämässä hauvan lenkille (eilen vai toissa päivänä...ei muista) kantaen Manducalla Aleksia. Täydellistä. Aleksi niin viihtyi, kun näki hyvin ympärilleen. Vihdoinkin poikanen on alkanut viihtymään liinassa ja kantorepussa...jopa niin hyvin, että eilen miehen kantamana se nukahti kesken lenkin siihen "kengurupussiin". Kyllä muuten taas muistui nopeasti mieleen, millaista se meno oli ison mahan kanssa. Oli oikein huolella varottava kompuroimasta (mä kun olin siinä niin pirun taitava!), ja lonkassa tuntui niin kuin viimeisellä kolmanneksella olisi ollut lyllertämässä. Siitäkin huolimatta se on tällä hetkellä yksi parhaimpia hankintoja, joita on tullut hommailtua. Liinasta en edelleenkään tykkää.

Ailimen tapaan, meilläkään ei ole vielä kunnon iltarytmiä. Kunhan saadaan puurot ruokavalioon niin sitten otetaan käyttöön iltapuuro. Meillä poikanen nukahtaa edelleen iltaisin milloin mihinkin...joskus syliin, joskus sohvalle, joskus vaunuun...ja ei oikeastaan koskaan omaan sänkyyn. Aina kun koitan nukuttaa sitä suoraan sänkyyn tulee itkuraivarit. Mä kun en sitten voi mennä sinne pinnasänkyyn edes antamaan tissiä. [;)] Vaunuun usein nukutetaan, koska sinne se parhaiten simahtaa. Pitäis kuitenkin varmaan alkaa sitä kohta vierottamaan vaunuista ja keksimään uudet nukutuskonstit. Ideoita? Tuttikaan ei enää meillä ole ollut käytössä, kun se ei vaan ole kelvannut enää pitkään aikaan. Ennen se sai Aleksin rauhoittumaan, ei kuitenkaan enää.

Onnittelut Sannalle monitoimikoneesta. Vanhuus ei tule yksin. [;)]

Mulla veto ihan pois...alkuraskauden iloja: tajutonta väsymystä ja pahoinvointia 24h. Ei paljon "kynä pysy kädessä". Ihanaa, mutta niin kovin sateista viikonloppua! *kaivaa lautapelien aarrearkkua, jos vaikka viettäsi "vanhanaikaisen peliviikonlopun"*

Riikka ja Halipossu, siis täh? Onks Nuuksiossa muka niitä notskipaikkoja oikeesti? Mä oon vaan nähny niitä erinäisiä grilliviritelmiä... tosin viime aikoina mun virkistysreissut on suuntautunu lähinnä tonne Seurasaareen ja muualle. Hitsivie, Halipossun täytyy lähtee näyttää mulle notski! ;)

Niin ja Riikka, mä oon kyllä ymmärtänyt, että tollain "huijaten totuttamalla" sais pojan syömään noita kotitekoisia. Jostain syystä se on vaan jäänyt, ku sit noita vajaita kaupanpurkkeja sais olla kaatamassa roskiin, kun ei tuo kuitenkaan syö muutenkaan ku puol purkkia kerrallaan, niin menis sit nelisen päivää yhen purkin syöntiin? Eli jos vielä hetken sit vaan annan noita kaupan kamoja, ja sitten kun alkaa määrät kasvaa, niin koitetaan taas kotitekosia :)

Halipossu, jeps, tuon puuropaketin sulle kun nähdään! :)

Ja niistä kesäjuhlista mäkin oisin kyllä kiinnostunut, jos enempi väkee tulee! Tosin oon vähän "mukavuudenhaluinen", joten jos sinne vaan pk-seutulaisia ois tulossa, niin sit ehkä mäki lämpeisin mieluusti tolle Suomenlinnalle... Mut jos väkeä kauempaa saapuu/keitä ei muuten nää, niin sittenhän me varmaan Halipossun kanssa tultais yhtä matkaa ;)

Telttasängyn suosituksesta varmaan just se, että isompi lapsi osaa ite sieltä poistua yms... Sitten tulee kiukku, jos on jumissa siellä (eli jos niitä vetskareita ei saa ite auki). Ihan tällain vois kuvitella? Mites Ailime, miten ne kiinnitys systeemit siinä oli?

Täällä ois nyt Pranan (?) ohjeella taas noita suklaapikkuleipiä! Tosin taas tuunasin vähän reseptiä, laitoin sitä joulusuklaata (jes, yhteen satsiin enää on sitä, sit se on LOPPU, vihdoin!) ja kaurahiutaleita, päälle törkin mustikka-valkosuklaa "silmiä". Nomnom! Ekaks pinaattiplättyjä nassuun ja sitten jälkkäriks piparia ;)

Sanna: Ai siis sä et kepuuta niitä grillikatoksia? On siellä notskipaikkakin (ainakin yksi;) EDIT: ei kun kaksi...mutta se ei ollut siinä ihan polun alussa. Tietty vois vilkasta ulkoilukarttaa, sieltähän noi asiat selviäis.

Mä näytän notskin, mutta sä voit sytyttää sen. :D

No SANNA; hitsi vieköön.... hyppäät joku laantai-ilta bussiin ja tuut mun kanssa nuotiolle tänne.... :)
 se on katos noin tunti siitä IKEAN kulmalta ja noin 20 € tohon pysäkille. Ja hei, tänne tulee peräti tunnin välein niitä busseja... ja voihan tänne tulla siis viikollakin...... Mut tuo äijä on siis viikonlopun illat veks ja määä silleeen yksin.... ?
--------------
tässä välissä ruokin mummun ja vaarin ja tuun taas paapattaa......

Halipossu, no siis mä ite kyllä tiiän niitä grillikatoksia niin Nuuksiosta ku muualtakin, mut haluun sellasen ihan aidon notskin! Ne on iiiiiiihan parhaita! <3
Ja juu, kyllä mä sen sulle sytytän, vanhana partiolaisena! (NOOOT! Mut tästä taidettiinki jo kertaalleen joskus puhua? :D) Mut ihan oikeesti kyl lupaan saada sen nuotion syttyy, jos saan käyttää ihan stenkkua/stidejä, eikä tarvii alkaa kitkan/spektrin voimalla puhkua tulta kehiin :)

maarinen, katsotaan katsotaan, eihän sitä koskaan tiiä, vaikka sieltä bussista sit itteni joku päivä löytäisinkin :)

Sannakoo, Kyllä, todellakin sain toimeksiantajan (perhepalvelukeskus), heillä oli sielä pilvinpimein oppariaiheita ja päädyttiin 3 aiheeseen joista voisin yhden mieluisimman sitten valita, tää emäntähän puhui jo siihen tyyliin, että oli varma et otan jonkun niistä, vaika mie vain kävin tutustumassa tarjontaan ;). no ei vaines kyllä mä niist jonkun otan työkseni... Lisäksi hän puhui minua sinne jo harkkaanki mutta sitä juttua pitää nyt kattoo myöhemmin ja tietty vähän opettajankin kanssa keskustella... Tuottoisa reissu siis, vieläku ois töitä tarjonnu nii avot! [:D]

...ja tänää raapustin päivähoitopaikak hakemuksen alkaen 10.1.2011. niisk! [&o]

Rinkku, jee! Sehän meni sit mallikkaasti :)
Ja tosta hoitopaikkahakemuksesta, jos jotain "hyvää" on löydettävä, niin saapahan neiti olla yli vuotiaaks kotona, plus että ku alottaa ei-syksyllä, niin sillon yleensä pääsee aika hyvin just sopivaan paikkaan :)

Olinpas jäänyt tänne roikkumaan useaksi päiväksi, mutta en vaan ole ehtinyt koneelle ja saatikka kirjoittamaan. Täällä tapahtuu kokoajan hurjasti: on kaiken kokoiselle telttasänkyä[:D], pinesettiotetta, puhelimien pesua pyykkikoneessa, kylpyvesiä, nuotioita.... Mitä kaikkea.

Me ollaan touhuiltu pihalla, ettei juuri ole tullut konetta avattua. Saatiin valuhommat tehtyä kunnialla ja siirtelin jotain kasveja rakennustyömaan lähettyviltä turvallisempaan paikkaan. Jussi on onneksi viihtynyt hyvin rattaissa ja seuraillut tapahtumia. Isosisko on välillä huristellut pitkin tonttia rattailla Jussin hekotellessa kyydissä.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Tiputan itseni tuolta käyttäjistä roikkumasta huilaamaan[:D]

takapakkia.... [:(]
kaks todella huonosti nukuttua yötä takana!! nukahtamisen jälkeen heti unissaan hirveetä ininää, sit muutaman tunnin päästä hereille ja itkua. silitystä, tuttia suuhun, kierimistä, pinnojen kolistelua.. unen hakua muutama tunti. tosi levotonta unta noin kahteen. pullo suuhun. levotonta unta ja tuttia suuhun neljään. maitohuikat. sit oltaiskin hereillä. jeps. *iso huokaus* oikein vituttaa kun on taas niin helvetin väsyny ja kiukkunen olo.. grrr..

ANOPPI: en oo ikinä nähnyt. asuu Joensuussa. ilmoitti sit eilen olevansa matkalla Helsinkiin. Ja tänään on sit tulossa meille kylään. ah! nyt oonkin niin freesinä ja valmiina vastaanottamaan vieraita. pakko tietysti leipasta joku torttu tms kahvin kanssa, siivota, käydä suihkussa, laittautua, Puunata Veera ja pukea siististi. yms yms... ei yhtään tiedä millanen pirttihirmu sieltä saapuu. varman päälle siis otettava!

SUOMENLINNA PIKNIKKI: kuulosta hyvälle!!! :) toki myös ne kesäjuhlat.. mut toi suomenlinna olis ehkä helpompi kun on lähellä?!?

kahvi tippui... siis sen kimppuun ja sit valimstautumaan... ähpuhpöh..[:'(]

Huomenia!

Sinttu: talo elää tavallaan, vieraat kulkee ajallaan. Eli älä liikaa stressaa, vaikka ymmärränkin, kun ensimmäistä kertaa näette. Ja kaupastakin saa tarjottavaa, jos ei aika riitä leipomiseen. Voihan se olla hyvinkin rattoisa tapaaminen[:)]

Halipossu vinkki nukuttamiseen, jonka olen aikaisemminkin vinkannut. Elikä unilelu/rätti. Meillä on toiminut. Sen kanssa jää touhuamaan ennen nukahtamista. Ja toinen nukuttamisen pelastaja on perhosenkevyt mobile sängyn päällä. Joka ikinen kerta nukkumaan mennessä poika on haltioissaan siitä. Niin kun ei olisi ennen nähnyt..[;)] Siihen kun vähän puhaltaa, liikuttaa ilmavirta mobilea sopivasti. Kaikkea kannattaa kokeilla! Pidän peukkuja helpommalle nukuttamiselle.

Meidän silkkikurkulle maistui yllättäen itsekeitety parsa ja bataatti ilman kaupanjatkeita. Tosin viimeisen viikon on syönyt enenmmän tai vähemmän "huonosti", paljon vähemmän kuin yleensä. Maitoa onneksi mennyt senkin edestä.
Valo sai eilne myös ensimmäistä kertaa maissia naksujen muodossa ja hyvinhän ne näpeissä pysyy. Ihan jopa liimaantuu niin ettei tipahda vaikka nyrkki aukeaisi!

Näppylöistä. Mites, onko muilla? Yksittäisiä kovahkoja eli ei vesikelloja, punertavia näppyjä ilmaantuu kasvojen alueelle. Valolle siis. Meinasin että olisiko hyttysenpuremia? Aika pieniä vain olisi sellaisiksi, tosin ei näitä ole kyllä kukaan raapinutkaan. Meillä sisällekin jostain livahtaa inisijöitä. Ei noita näppyjä montaa ole, mutta kiinnitinpä huomiota. Aika nopeasti häviävätkin. Vaikka olen joskus ihan nähnyt itikan imevän pojan kättä, niin ei siinä juuri mitään paukamaa näy. Pieni pistokohta vain.

SannaKoo se herkuttelee suklaaleivillä. Meillä olisi tänään suolaisella täytettyjä lettuja ja Mummo Ankan omppupiirakkaa vaniljajätskin kanssa. aaaah.. Ja kannattaa kokeilla Joonalle bataattia, vai oletko jo kokeillut? Valo söi sitä ihan ilman kaupansoseita seassa, menee niin hienoksi.
Vai monitoimikone [:D] Mutta sillähän saa hei pikkuleipätaikinat ja kaikki tosi käteväksi. Ei tarvitse vatkailla munia itse, sinne vaan ja päältä katsoo. Kätevä emännän apulainen[;)] Rumiahan ne on kuin mitkä, jos täytyy pöydällä istuttaa ja kaappiin ei mahdu, mutta käteviä. Itse en omista kyllä moista. Jos omistaisin, tekisin raasteita enemmän. Ei käsin jaksa hinkata raastinrautaa!

Bunni osaa kyllä ottaa rennosti häänsä[:D] Ihan oikein. Ei juhlapäivää kannata stressaamalla pilatakaan. Kivaa on kuitenkin!

Minä sain kun sainkin Valolle housut vanhasta paidastani. Nyt haluan SAUMURIN! Jos jollakulla  seisoo käyttämättömänä, niin ostetaan!

Nyt aamupuurolle. Poitsu vajosi ekoille päikkäreille.

maarinen jos et enää huomenissa kerkee tänne, niin ihania juhlia teidän kotiin, vaikka sitten sisällä sateen takia. Juhlakalusta sitten kuvaa galleriaan!
Että vielä kyläemännäksi olet lupautunut[:D] Ei se Venlan turvallisuutta vie, arki se on mikä ratkaisee ja todennäköisesti tytöstä tulee vanhempien mukana samanlainen osallistuja ja siinä ei ole mitään pahaa!

Huomenta, huomenta!

Levoton yö takana. Pienellä on nokka tukossa ja eihän siihen mikään muu auta kuin sängystä nouseminen. Näitä öitä on nyt takana jo vajaan viikon verran. Nyt on ollut kuitenkin lohdullista, että Aleksille uni noin muutoin maittaisi. Yöllä joutuu ainakin kerran pulloa antamaan, kun tissille ei rauhotuta, mutta katsellaan muuttuvatko asiat, kun päästään siihen puuron makuun. Joka yö toi heräily tuppaa alkamaan puolilta öin ja jatkuu aamuun asti. Tänään on vihdoin mentävä sinne kaupan puurohyllylle tutkimaan tarjontaa. Taitaa meillekin tulla ihan perus Elovenat kaappiin. Äidillekin maistuis.

Voi, voi Veera, minkä teit! Mitenkäs siellä nyt uudet tavat noin alkuunsa unohdettiin? Sintulle paljon jaksamista valvomisiin ja anopin ensivierailuun siivoamisineen ja leipomisineen. Sä olet muuten vähällä päässyt, jos vasta nyt tapaat anopin ensimmäistä kertaa! Jos kemiat ei toimi, niin voit lohduttautua sillä, että Joensuusta ei ihan hetkessä tulla soittelemaan ovikelloa. [;)]

Sanna: Taidettiin me noista notskin sytytystouhuista jo joskus aiemminkin puhua. Minäkin vanha partiolainen, oikein lippukunnanjohtaja. *nyt saa nauraa!* Niin...että ehkä me jonkunlainen metsäpalo saadaan sytytettyä. [:D]

EDIT: Prana olikin ehtinyt väliin...Kiitos vinkeistä, kokeiltu on. Ei auta. [&o] Mobile saa Aleksin riehumaan ilonkiljahduksineen -> kaveri potkii pinniksen reunoista vauhtia ja pyörii selällään ympyrää kuin karusellissa konsanaan. Ja uniriepu...ei ole toiminut meillä varmaan pariin kuukauteen. Sellainen "soittorasiapupu" -pehmolelu toimii välillä, kun sen laittaa Aleksille kainaloon ja sen korvaa saa imeä, mutta eipä tuostakaan yleensä ole apua.

PS: Meillä oli eilen illalla lettukestit! Nom, nom!

Huomenta!

Piti taas eilen istua koneella yömyöhään, sitten ei meinannut uni tulla.. Äh! Onneks aamulla "herätys kävi" ekaa kertaa vasta ysin jälkeen, kun oli isä ehtinyt pojan ruokkimaan kuudelta. Synkkää ja sateista, taitaa jäädä mökkireissu tältä päivää väliin :(

Prana, joo, bataatilla me sillon joskus alettiin. Ei vaan maistu sekään, vaikka kuin ois hienoa tai karkeeta... Kotitekoisissa on tuo maku, puhdas ja aito, vauvaeineksissä ei ilmeisesti sitten... Nirso poika, täytyy vaan totuttaa, kunhan alkaa määrät kasvaa. Bataatissa kaikenlisäks jää sellanen inhottava "karva", jota Joona usein kakoo sitten. Vaan en arvaa valittaa nyt tästä aiheesta enempää, ruoka maistuu ja se taitaa olla pääasia! Aamulla laitoin kaurapuuroon Piltin uutta, puolukkaa&päärynää, maistoin itse lusikallisen ja "pelkäsin" pienen nirsoilijan kieltäytyvän syömästä. Vaan ei, sinne uppos, vaikka kuin oli hapan maku! :)
Kiitos kuitenkin kaikille kaikista vinkeistä! <3

Tiihulin lapset... Hih, sydäntä lämmittää ajatus isosiskosta huristelemassa vaunuilla naurava pikkuveli kyydissä. Se on ihanaa katsottavaa! <3

sintulle tsempit, taas hetkellisesti toivottomilta tuntuviin öihin ja anopin tapaamiseen. Voisko anoppi olla Veeran kanssa hetken kaksistaan, pääsisitte miehen kanssa ihmettelemään noita sadepisaroita kävelylle? Tekis hyvää teille! :)

Pranalle, piti sanoa vielä noista näppylöistä. Että ilmeisesti vauvalle "kuuluukin" tulla kaikennäköistä ja moista... Itse tässä vähän "odottelen" vauvarokkoa, se kun tulee melkein kaikille vauvoille ja usein just puolen vuoden kieppeillä. Joona kun ei oo noita näppylöitä harrastanut, iho ollut aina niin kauniin kuulas... Kauhulla sitten ootan, että kuin pahana vois tuo rokko meille hyökätä, kun ei ees vastasyntyneenä niitä hormoninäppyjä ollut!

Vai on siellä naapurissa sitten vietetty lettukestejä! Nomnom! Mä taidan nyt laittaa ton "liian aikaisin heränneen" lapsukaisen päikkäreille, kun taas vaikuttaa siltä tuo ölinä ja ulina. Hitto, nukkuis sitten kerralla, ettei tartteis tunti heräämisestä vaipua unille! :O

Voi ei, Elegia, miten surullista tuo Elsan äidin poisnukkuminen... Toisaalta jos tilanteessa mitään ihanaa on, niin pääsee kasvattaja katsomaan uuden elämän syntyä, ehkä se ilo niistä uusistakin pienistä saa ymmärtämään tilanteen, elämän kiertokulun... Silti varmasti surullista myös teille :(

Pranametri, katoitko tuolta aikuisten googlesta tosta vauvarokosta muuta tietoa? Siis paha tällain "diagnosoida" vaan lukemalla näppylöistä :) Mutta jos on syöntkin huonosti, niin voihan se ollakin? Näppylät onneks käsittääkseni on se "jälkivaihe", että sittenpähän ois sekin kärsitty :)

Vauvarokko googlattu ja ei tämä sitä ole. Nämä näpyt ovat yksittäisiä eikä pientä lämpöä kummempaa ole ollut. Tämäkin vain omalla kädellä tunnustellen että onpas lämpöinen jätkä! No, on mitä on, nyt poika syö taas hyvin ja meuhkaa entistä kovempaan ääneen. Mistä näistä kaikista vauvojen näpyistä tietää..

Epäilisin Prana että ne on itikan puremia,  meillä kanssa Kiiralla on nimenomaan päässä niitä.  Vauvarokossa kuume on yleensä aika kova 3-5 päivää ja sen jälkeen tulee rokkomainen ihottuma.

Ihana nähdä Ampunkin kasvot ja hienoja kuvia Veetistä!

Elegia - miksei hydrocortisonia myyty teille? Meille tuli pojalle kaulaan sellaista ryyhelmää ja kovasti raapi sitä, sipasin hydrocortisonia(1%) muutaman kerran ja ei ole enää. Kyllä mä ainakin sitä laittaisin, jos kovasti kutiavaa ihottumaa, mutten kovin usein ja pitkään käyttäisi. 

Niin kyllä minäkin oisin myyny hydrocortisonia, ainakin 0,5 % voi käyttää ja kyllä 1%.

Piti päivittää että tää mamma päättikin vastata kutsuun ja on lähdössä viihteelle, kauheeta! Se on menoa nyt...[:D] En kyllä varmaan osaa käyttäytyä...Pitäkää peukkuja!

Takaisin