Kesäkuisten vaunu- ym. hankinnat ja pohdinnat

Neliveto löytyi meille oikein sopuhintaan 100€!
Käytetyt, todella hyväkuntoiset ja kivan väriset Emmaljungat Classic Kryptonite-rungolla, maastoprofiilirenkailla ja Mondial/Edge -kopalla ja ratasosalla.

Ja sävy sävyyn löytyi saman sarjan hoitolaukkukin käytettynä. Kannatti metsästää! :)
 
Me nyt ostettiin bugaboo fox 3, maksoivat 750€. Ostettiin vaunu-aitasta olleet esittelyvaunuina. Lisäksi verot pois, sillä vaunu-aitta on asetettu konkurssiin.

Toki tuo kuomun väri ei miellytä, mutta aateltiin ostaa siihen mieluisan värinen ☺️ oli sen verran hyvä hinta ja rungon värit hyvät.
 
Kai tähänkin asiaan olis pakko alkaa perehtyä.

Emmaljungat olisi mielessä käytettynä mutta malli mietityttää. Asutaan maalla ja varmaan hiekkateitä rynkytetään pääasiassa, ja talvella auraus on omissa käsissä eli mies tekee pihatien traktorilla -> varmasti on päiviä jolloin vaunuja joutuu puskemaan jonkinlaisessa lumessa, loskassa ja kaikessa sellaisessa. Onko Super Viking kokonaan poissuljettu? Eturenkaat on aika piskuiset. Mondial se luxet taitaa olla aika kookkaat kasattunakin? Olisko Duo edget sitten paras vaihtoehto?

Help 🙏🏻
 
Kai tähänkin asiaan olis pakko alkaa perehtyä.

Emmaljungat olisi mielessä käytettynä mutta malli mietityttää. Asutaan maalla ja varmaan hiekkateitä rynkytetään pääasiassa, ja talvella auraus on omissa käsissä eli mies tekee pihatien traktorilla -> varmasti on päiviä jolloin vaunuja joutuu puskemaan jonkinlaisessa lumessa, loskassa ja kaikessa sellaisessa. Onko Super Viking kokonaan poissuljettu? Eturenkaat on aika piskuiset. Mondial se luxet taitaa olla aika kookkaat kasattunakin? Olisko Duo edget sitten paras vaihtoehto?

Help 🙏🏻

Meillä on tuo duo edget, on hyvät rattaat! Tykkään 👍 suosittelen 😊
 
Kai tähänkin asiaan olis pakko alkaa perehtyä.

Emmaljungat olisi mielessä käytettynä mutta malli mietityttää. Asutaan maalla ja varmaan hiekkateitä rynkytetään pääasiassa, ja talvella auraus on omissa käsissä eli mies tekee pihatien traktorilla -> varmasti on päiviä jolloin vaunuja joutuu puskemaan jonkinlaisessa lumessa, loskassa ja kaikessa sellaisessa. Onko Super Viking kokonaan poissuljettu? Eturenkaat on aika piskuiset. Mondial se luxet taitaa olla aika kookkaat kasattunakin? Olisko Duo edget sitten paras vaihtoehto?

Help 🙏🏻
Suosittelen Edgejä myös. Kääntyvistä renkaista vaan haittaa maanteillä. Ja tykkään omissa vaunuissa metallisesta tavarakorista. Saa koiran ruokapakasteet raahattua vaunuilla sitten vaikka kotiin talvella. :D
 
Huomasin että Duo Edgejäkin saa kääntyvillä renkailla. @Jumijumi onko teillä kääntyvät vai kiinteät eturenkaat? Lukittuahan ne saa kun maastoreiteillä vedellään mutta olisi kiva että olis näppärä pyöräytellä myös kaupassa yms.
 
Huomasin että Duo Edgejäkin saa kääntyvillä renkailla. @Jumijumi onko teillä kääntyvät vai kiinteät eturenkaat? Lukittuahan ne saa kun maastoreiteillä vedellään mutta olisi kiva että olis näppärä pyöräytellä myös kaupassa yms.

Meillä kiinteät eturenkaat. Kannattaa kokeilla vaikka vaunujen/rattaiden myymälässä miltä tuntuu kääntyvät renkaat ja kiinteät renkaat ☺️
 
Me laitettiin Britaxin Smile 4 -yhdistelmävaunut tilaukseen. Kovasti pohdittiin, otetaanko Smile 3 vai nämä. No, nyt ainakin säästytään mahdollisilta puhkeavilta renkailta (näissä siis merkittävimpänä erona on renkaat, Smiile 3:sessa on ilmakumit). Käytiin kyllä muitakin testailemassa Lastentarvikkeessa, mutta koska saadaan töiden kautta nämä Britaxit niin hyvään hintaan, oli valinta aika selvä. Uskon kyllä, että ollaan tyytyväisiä!
 
Me laitettiin Britaxin Smile 4 -yhdistelmävaunut tilaukseen. Kovasti pohdittiin, otetaanko Smile 3 vai nämä. No, nyt ainakin säästytään mahdollisilta puhkeavilta renkailta (näissä siis merkittävimpänä erona on renkaat, Smiile 3:sessa on ilmakumit). Käytiin kyllä muitakin testailemassa Lastentarvikkeessa, mutta koska saadaan töiden kautta nämä Britaxit niin hyvään hintaan, oli valinta aika selvä. Uskon kyllä, että ollaan tyytyväisiä!
Näitä olen itse kovasti pohtinut, mutta täytyy vielä käydä koeajamassa ihan jossain liikkeessä.. 🤩
 
Mites nuo turvakaukalot ja telakat?! 😩 Testasin eilen kaverin Britax jotain kääntyvää telakkaa ja kaukaloa autoon ja se vei hemmetisti tilaa. Testasin istumista edessä ja ei siihen mun mielestä jäänyt tarpeeksi tilaa ainakaan mulle. Mies on pidempi, joten ei sillekään kauheasti 😅 Onkohan joku listannut pieniä turvakaukalo-settejä… oon yrittänyt googlailla mutta vaikuttaa siltä et on pakko mennä myymälään testailemaan tai hyväksyä että mun autossa on sit ahdasta.
 
Takaisin
Top