Kesä ja nesteytys

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Miten pidätte nesteytyksestä huolta, kun säät lämpenee? Millä keinoilla tulee juotua enemmän?

Olen huomannut että tulee juotua enemmän, kun on jääkaapissa kuplavettä. Mutta eihän se tee pitemmän päälle hampaille hyvää, jos pelkkää hiilihapotettua juo pitkin päivää.
 
Vesipullo aina saatavilla ja kuopuksella näkösällä auttaa vähän. Meillä isoin ongelma on saada lapset juomaan tarpeeksi. Viime kesänä kuopus vielä sai varmasti tarpeeksi nestettä imetyksestä, mutta tänä kesänä en olisi asiasta niin varma.
 
Miten pidätte nesteytyksestä huolta, kun säät lämpenee? Millä keinoilla tulee juotua enemmän?

Olen huomannut että tulee juotua enemmän, kun on jääkaapissa kuplavettä. Mutta eihän se tee pitemmän päälle hampaille hyvää, jos pelkkää hiilihapotettua juo pitkin päivää.
Mä olen ymmärtänyt, että hiilihapotettu vesi ei olisi sen vaarallisempaa kuin hanavesikään, jos siihen ei lisäile mitään makujuttuja :Upside Down Face:
 
Mä olen ymmärtänyt, että hiilihapotettu vesi ei olisi sen vaarallisempaa kuin hanavesikään, jos siihen ei lisäile mitään makujuttuja :Upside Down Face:
Vesi muuttuu erilaiseksi jos siihen jotain lisätään, vaikka se lisätty olisi mautonkin ainesosaa. Se on se happokupla joka suun ph:ta häiritsee!
 
Vesi muuttuu erilaiseksi jos siihen jotain lisätään, vaikka se lisätty olisi mautonkin ainesosaa. Se on se happokupla joka suun ph:ta häiritsee!
Hiilihapotettu vesi ei olisi hampaille haitallista, näin ainakin tässä artukkelissa sanotaan

 
Hiilihapotettu vesi ei olisi hampaille haitallista, näin ainakin tässä artukkelissa sanotaan

No, hyvä jos noin. Minä luotan itsejäädytettyjen jääpalojen voimaan veden "maustajana".
 
Minulla on hanan yläpuolella paperi, johon vieressä riippuvalla kynällä merkkaan lasilliset tukkimiehenkirjanpidolla. Ei kiitos puhelinsovelluksia piipittämään. Toivon, että jossain vaiheessa vedenjuonti olisi niin automaattista, ettei tarvitsisi kirjanpitoa, mutta toistaiseksi se on pakollinen. Ehdin olla kuukausia, jopa vuosia, pahasti nestehukkainen ennen kuin heräsin tekemään asialle jotain.

Lapsilla on vesipullot ulkona, tuntuvat myös melko hyvin juovan janonsa mukaan lisää. Suunnittelen pitäväni lisäksi paria kannua jäävettä ulkona pöydällä jotenkin suojattuna, mutta toistaiseksi vesipullot ovat saaneet riittää.
 
Päiväkotilapset juovat helteellä paljon, ja hyvä niin. Isompi ongelma on koululainen, joka usein unohtaa juoda - ja sitten särkee päätä.
Itse yritän juoda hyvin, mutta helposti unohtuu, kun töitä on niin kamalasti, ettei ehdi pitää mitään ”kahvitaukoja”.
Viimekesänä hajosi työpaikan ilmastointi, joten iso osa jäi etätöihin (40+ asteessa ei paljon toimistohommia tehdä.)
 
Takaisin
Top