Kesä ja LA lähestyy

Marruliini

Satasella mukana keskusteluissa
Laskettu-aika lähestyy. Omani on elokuun alkupuolella. Onko kesä ja helteet tuoneet tukalaa oloa? Kuinka olet pärjäillyt?

Mulla on ollut koko viime viikon jalat aivan turvoksissa. Eivätkä laske millään. Kädet tai kasvot ei - eikä virtsatestin mukaan proteiinitkaan olleet koholla. Ostin apteekista poretabletteja jotka nesteyttää. Juon reippaasti vettä ja yritän syödä sopivasti suolaa (pan).
 
Kyllähän on turvotusta ollu tässä varmaan kuukauden verran. Varsinkin jalat aika pökkelöt välillä. Ja kun on lapsia käyttäny rannalla uimassa ja ite seissy siinä rantaveessä niin jalkapöydät tuntuu jänniltä. Niin kuin olis joku liikkuva vesikupla tuossa ihon allao_O

Tänään kävin neuvolan lääkärillä. Ei meinannut saada hbtä otettua, kun sormet sen verta turvoksissa et veri ja ´vesi´valui vain pienesti pitkin sormea :smiley-ashamed004 Kohdunkaula oli lyhentynyt ja kohdunsuu pehmeä. Että on nuo supistukset jotain vaikuttanu, vaikkei ne nyt niin kipeitä tai pitkiä ole ollutkaan. Viikkoja on nyt siis 35+2. Voishan sitä pikkuhiljaa alkaa kattomaan ja pesemään vauvan vaatteita mitä jemmasta löytyy, ja vaunukopankin vois pestä. :love7
 
Vau, joo lämpö kyllä turvottaa! Mulla oli myös eilen lääkäri (ollaan samoilla viikoilla) minäkin olin jo riisumassa housuja kun luulin, että tehdään sisätutkimus. Mutta mun lääkäri sanoikin, ettei tehdä! Selitti että en tee kohdunkaulan paksuuteen liittyvältä tiedolla mitään ja että parempi ettei sorkita Tämä Helsingissä.
 
Itse kestän helteet aika hyvin raskaanaollessa, normaalioloissa ei voi sanoa samaa. Ei oo oikeen mainittavia turvotuksiakaan. Itsellä käynnistellään perussairauden ja aiempien operaatioiden vuoksi noin kolmen viikon päästä, nyt 34+2.,eli heinäkuun vauva täällä tulonpäällä. Jännän äärellä ollaan :)
 
Vau, joo lämpö kyllä turvottaa! Mulla oli myös eilen lääkäri (ollaan samoilla viikoilla) minäkin olin jo riisumassa housuja kun luulin, että tehdään sisätutkimus. Mutta mun lääkäri sanoikin, ettei tehdä! Selitti että en tee kohdunkaulan paksuuteen liittyvältä tiedolla mitään ja että parempi ettei sorkita Tämä Helsingissä.

Ja mulla tehtiin kaikki kolmeen kertaan, kun lääkäri harjoittelija oli neuvolassa:smiley-ashamed004 ensin harjoittelija, sitten lääkäri ja vielä harjoittelija tunnusteli uudestaan kun ei ekalla kertaa saanut 'tuntumaa'.
 
Turvotusta ollu jaloissa jo pari kuukautta. Helteet sai turvotuksen käsiin (ei enää uskalla sormuksia pitää sormissa, ettei jouduta leikkaa pois) ja aamuisin myös kasvot aika turpeat. Huomaan kyllä, että kun normaalisti olen aina ollu vilukissa, niin nytpä ei ole tarvinnu palella. En silti oo kärsiny kuumuudesta.
 
Laskettu-aika lähestyy. Omani on elokuun alkupuolella. Onko kesä ja helteet tuoneet tukalaa oloa? Kuinka olet pärjäillyt?

Mulla on ollut koko viime viikon jalat aivan turvoksissa. Eivätkä laske millään. Kädet tai kasvot ei - eikä virtsatestin mukaan proteiinitkaan olleet koholla. Ostin apteekista poretabletteja jotka nesteyttää. Juon reippaasti vettä ja yritän syödä sopivasti suolaa (pan).

Täälkä nautittiin kyllä niistä kesäkuun helteistä en ole aiemmassakaan raskaudessa huomannut että olisi ollut tukalaa helteillä. Ainoastaan tuo vasen pohje kerää nestettä ja käytänkin konpressiosäärystintä päivittäin.
 
Takaisin
Top