Kertominen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Miiuska
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Edellisessä raskaudessa ei kerrottu kenellekään, näkivät sen sitten kyllä aikanaan. Pomolle kerroin kun oli lain mukaan pakko.
Tän raskauden kohdalla kerroin jo yhdelle ystävälle, kun ollaan hänen kanssaan keskusteltu myös meidän keskenmenosta ja oli jotenkin pakko päästä jakamaan myös tämä iloinen uutinen. Työnantajalle on pakko kertoa nyt aika pian, sillä piti palata hoitovapaalta töihin loppuvuodesta.. no, ne kuviot nyt sitten muuttuukin hoitovapaan jatkumiseksi ja siitä äitiyslomalle.
Muille ei aiota tälläkään kertaa kertoa, näkevät sen sitten aikanaan. :happy:

Apua miten moni osaa pitää tiedon itsellään! Meillä nyt 7+3, ja kolmelle ystävälle olen kertonut sekä omalle perheelle sekä miehen isälle.. ja tekis mieli huutaa koko maailmalle että meille on vauva tulossa! nyt viikonloppuna varmaan pakko kertoa ystäväporukalle kun ollaan jo kauan aikaa sit sovittu naistenilta, ja outoahan se olis jos yhtäkkiä ihan huvikseen ei viini maistuiskaan huono oon sepittämäänkää mitään valkoisia valheita! toisaalta oon ajatellu niin et ihan sama jatkuuko raskaus vai ei, se on niin iso paikka mulle/meille et siitä on pakko puhua sit

Juu. Käytiin sunnuntaina lasten ja isännän kanssa tädin syntymäpäivillä jossa tottakai paikalla äiti, isä ja sisko miehensä kera. Muutomia epäileviä katseita sain äidiltä sekä siskolta ja kun oltiin tultu juhlista kotiin niin äiti laitto viestiä että
Omppu, millon sulla on laskettu aika ?
:joyful:
Arvasin että se arvaa :playful: ja siskollekkin täytyi vielä juhlien jälkeen soitella että kyllä, meille on kolmas tulossa ja ne odottaa ekaa samaan aikaan :joyful: ovat tosin muutoman kuukauden edellä ja nyt vasta kertoivat heidän vauvasta :Heartred mummilla ja ukilla riittää kiirettä ens kesänä :happy090

Oon töissä samassa päiväkodissa missä lapset hoidossa ja esikoinen eilen aamulla kovaan ääneen eteisessä kysyi: äiti miksi sulla on noin iso maha?? Menin ihan noloksi ja jätin vastaamatta. Myöhemmin huusi lasten kesken että kattokaa mun äitin mahaa....illalla kerroin esikoiselle että joo vauva tulossa mutta ei kerrota vielä. Osasi tänään olla hiljaa, onneksi. Ihan lähimmälle työkaverille kerroin väsyn ja huonovointisuuden takia mutta muiden ei tarvitse vielä tietää.

Kerroin eilen työkavereille ja pomolle pikkujouluissa. Perheemme saivat tietää perjantaina nt-ultran jälkeen. Sisko ja paras ystävä tiesivät raskaudesta jo reilu kuukausi sitten. Nyt rv 14.

Ihan ohi aiheen, mutta lueskelin aiempia kommentteja, ja tuli mieleen että miksi raskaana olevalle ei suositella yövuoroja? Mihin se perustuu? :)

Meillö tietää vain yksi ystävä perhe ja omat vanhenmmat. Jotenkin ei nyt edes vaikeaa olla kertomatta kellekkään toisin ku sillon esikoisen aikaa.

Ihan ohi aiheen, mutta lueskelin aiempia kommentteja, ja tuli mieleen että miksi raskaana olevalle ei suositella yövuoroja? Mihin se perustuu? :)

Mä oon ymmärtänyt, että perustuis ihan siihen että raskaus itsessään on suuri rasite kropalle ja hyvä valve-unirytmi on tärkeää. Tämä on varsinkin harvakseltaan yövuoroja tekevänä vaikea saavuttaa. Työnantajat suhtautuvat mielestäni hyvin vaihtelevasti siihen että kuuntelevatko työntekijää että haluaako jatkaa öitä vai kieltävätkö suorilta jostain viikoista lähtien.

Mä olen itse kertonut muutamille ystäville raskaudesta, on sitten tukea jos jotain menee pieleen. Meillä tapahtunut perheessä rakkaan poismeno jonkin aikaa sitten, niin jotenkin sen takia en ole halunnut perheellekään kertoa vielä. On sitten lisäkolaus heillekin jos jotain menee pieleen. Np-ultran jälkeen sitten varmasti.

Noin mäkin sen olen käsittänyt kuin puffin tuossa kertoo. Siis nuo yövuorot.

Me kerrottiin eilen mun äidille, veljelle ja hänen kihlatulleen. Voi sitä itkun määrää <3

Kaksi läheisintä ystävääni ovat tienneet jo plussauksesta lähtien. Miehen veli tietää myös ja ensi viikolla kerrotaan myös hänen äidilleen. Töissä jouduin esimiehelle kertomaan työtehtäviin liittyen jo rv 9.

Mies oli kertonut työporukan mökkireissulla kaikille siellä paikalla olleille, koska yhden työkaverin vaimolla on la kuukausi meitä ennen ja tästä olivat reissulla puhuneet. Mies ei sitten ollut malttanut olla kertomatta meidänkin uutisia :) Jätkät olivat vain tuumailleet että "miks et aikasemmin oo kertonu" ja tietty onnitelleet jne. :) Itse oon kertonu serkulleni jo varmaan viikko plussauksen jälkeen ja kahdelle ystävälle pari viikkoa sitten. He olivat aidon onnellisia ja muutamat kyyneleet piti kaikkien siinä vuodattaa halaillessa :)

Vanhempien luona lähdetään käymään ensimmäisen ultran jälkeen, koska ehdottomasti halutaan kertoa asia kasvotusten kun meillä siihen on mahdollisuus. Jännittää aivan älyttömästi reaktiot! Ja oon miettiny hirveesti miten kertoa, ku en haluais vaan töksäyttää asiaa. Muutamia kivoja ideoita onkin, täytys vaan päättää minkä toteuttaa! :D Äidilläni on vaan aina ollut käsittämättömän vahva intuitio ja musta tuntuu et se tietää jo! On nimittäin laittanut siihen viittaavia viestejä pari kertaa.

Tänään 10+5

Intoilija: mullakin äiti tosiaan tiesi, muttei ollut kehdannut kysyä kuitenkaan aiemmin :D.

Me kerrottiin np-ultran jälkeen ja siitäkös riemu repesi! Ensimmäinen lapsenlapsi kyseessä ja tunnelma oli kuin jouluaattona <3

Oletteko keksineey jonkun jujun kertomiseen vai sanoneet vaan miten asia on? :) ..sunnuntaina isänpäivä ja tarkoitus tehdä oman isäni päivästä ikimuistoinen, kun saa tietää tulevansa ukiksi. ♡

Mun äiti on pyytäny, että tekisin hänelle valmiiksi edunvalvontavaltuutuspaperit kaiken varalta ja ajattelin tehdä papereita kahdet eri versiot. Toiset versiot, ihan oikeat, jotka annan sitten myöhemmin ja toisiin ujutan tekstin loppuun tyyliin "Sitoudun hoitamaan isoäidille tyypillisiä tehtäviä siitä hetkestä alkaen, kun ensimmäinen lapsenlapseni saapuu maailmaan. Arvioitu saapumisaika 29.5.2018."

Täytyy vielä hioa tuota tekstiä miten sen siihen muotoilee, mut ollaan miehen kans ajateltu et toi ois aika hauska tapa! Ja kun kyseisiin papereihin vielä tarvii kaks todistajaa, niin ois ihana jos saatais miehen vanhemmat todistajiks ja he ois siis myös tietty paikalla samaan aikaan :)

Oon myös miettiny tyyliin suklaalevyä jossa lukee "isoäidille" tai parkkikiekkoo "mummu parkissa" tms. :) Myös joku kortti jossa ois runo ja jota täytys hetki miettiä ennen ku asian hoksaa ois ihana! Tai sitten laittais vaan pullan kylmään uuniin ja ihmettelis äitille et "mikä tuol uunis on" ja pyytäis ottaa sen sieltä ulos. Sit vaan hokis, "niin mikä sielä on" "niin missä se pulla oli", niin kauan et äiti joko alkais haistaan palaneen käryn, hoksais asian tai sit vaan ärsyyntyis jankuttamisesta :D

Ja nyt ku tekstiä kirjotan niin huomaan kuinka ajattelen kertomista pääsääntösesti vaan äitilleni :D Isälläni ja miehen vanhemmilla on jo lapsenlapsia, nii tää on heille tavallaa jo tuttu juttu. Vaikka voin jo nyt sieluni silmin nähä miten iskä alkaa kyynelehtiä, ku hänen ainokainen prinsessa saa vauvan:Heartred

Onpas hyviä ideoita! Voisin kertoa iskälle sunnuntaina tolleen! Äiti nyt tietääkin jo ja mummi katto ensin mun turvotusta ja sitten naamaa, että mitäs sulla tuola mahassa on? :D

Meidän piti kans kertoa isänpäivänä miehen porukoille, mutta sitten se lipsahti etukäteen :D Oltiin ultrapäivänä heidän kanssaan ja kun jotain piti keksiä miksi välillä käydään muualla, niin sanottiin että mä meen lääkäriin. Sen jälkeen kun oltiin taas heillä, niin pyysin heidät saman pöydän ääreen ja sanoin, että me valehdeltiin. Että käytiinkin valokuvissa ja lätkäsin ultrakuvan pöydälle. Sitten otettiin häkeltyneitä onnitteluja vastaan ja itkettiin yhdessä. Ja lähettiin porukalla syömään :) Ihan siitä jäi kauniit muistot :)

Mulla äiti ja paras ystävä tiesivät jo pari päivää ultran jälkeen, mulla lähinnä oli pakko päästä puhuun heti asiasta kun miehen kaa meni lusikat heti alkuun ristiin.. Mies itse kertoi jokunen päivä plussan jälkeen omalle isälleen puhelimessa ja tämä virkkoi asiaan että no koska tehdään abortti. Ihana kuunnella teidän muiden onnistuneita kertomisia. :grin
Pomon avopuolisolle kerroin jo jokusen viikko plussauksesta, on liian hyvä lukeen ihmisiä ja melkein arvasi. Pomolle kerroin heti np-ultran jälkeen, olen vinkannut etten yövuoroja kovin mielelläni tekisi mutta ei ole kauheasti asiaan reagoinut vielä. Mutta muuten en ole juurikaan ulkopuolisille perheen lisäksi kertonut, sisarukseni tietävät. Mies on vissiin enemmän asiaa huudellut, en tiedä tarkkaan kuinka paljon kun en ole hänen kavereiden kanssa juurikaan missään tekemisissä ollut.

Takaisin