Kertokaahan tietäjät :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kirppu^
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Kirppu^

Sukkela juttelija
Mulla on jonkun reilun viikon verran ollut maha löysällä,kipua keski ja ala selässä ja masu hiukan kipeä,voiko siis olla merkki lähestyvästä synnytyksestä?
Rv 36+1

Mulla on ollut samoja oireita jo pari viikkoa ja pian 35 viikkoa täynnä. Yöksi varsinkin yltyvät ja nukkumisesta on tullut hyvin heikkoa. Varmaan ne jotenkin liittyvät lähestyvään synnytykseen, mutta oon kuullut, että näitä oireita voi kyllä olla jopa viikkoja ennen synnytystä, eli ei välttämättä oo siis lähtö ihan käsillä, vaikkei sekään tietty mahdotonta ole. Itsellä ollut kohdunsuu kypsynyt jo yli kuukauden, mutta muksu päättikin olla tulematta kesä- tai heinäkuussa. Jännä nähdä kuinka pitkälle menee... 

Heippa Kirppu^!
Täällä kans veti paria viikkoa ennen synnytystä massun ihan sekasi. Oon kuullu,
että masu voi mennä sekasi kans ihan "hetki ennen synnytystä", mut kantsii tarkkailla tilannetta [:)]
Ja monesti vatsan toimiminen saa synnytyksen käyntiin, ainaski mulla peräruiskeen antaminen synnytyslaitoksella pisti vauhtia avautumisvaiheeseen.

Kiitos vastauksistanne :)
Eipä mulla vielkää oo lähtö tullu ja viikkoja nyt 38+4,mutta jännä nähä että millo joutuu lähteen.

Limatulpan irtoamisen huomasin tässä toisessa raskaudessa, siitä ei mennytkään kuin pari päivää kun synnytys käynnistyi. Mulla ensin aamusta ja päivällä oksetti ja sit alkoi hyppääminen vessassa kun vatsa meni sekaisin. Olipahan vatsa sitten ihan tyhjä. Illalla meni vedet kun olin kiipeämässä rappuja yläkertaan. Nälkä oli kamala kun maha oli ihan tyhjä, mutta mitään ei tehnyt mieli syödä koska supisteli ja jännitti. Sairaalaan kun oltiin yöllä lähdössä, pyysin miestä että ajaa Mäkkärin Drive In:n kautta, oli pakko saada jotain suolaista eli ranskalaisia [:D]

Niin ja onkos teillä ollut niitä sukkapuikko-fiiliksiä??? Elikkäs tuntuu siltä kun joku tökkis sukkapuikolla kohdunsuulle, nipistää oikein kunnolla. Tarkottaa sitä että kohdunkaula kypsyy. Mulla alkoi olemaan muutaman viimesen viikon aikana noita nipistelyitä vähän väliä.

Oliko supistukset kamalia ja kivuliaita?Itsellä pääsääntöisesti jännittää nyt se kuinka ne sattuu ku alkavat,mullakun on vielä 156kilsaa lähimpään sairaalaan,niin joutuu kivuissa istuu ja kärsii n.kaksi tuntia,ettei kiva :S
Sukkapuikko-fiiliksiä :) hassu sana,enpä oo moista koskaan kuullutkaan.. mut välillä jonkin sorttista nipistelyä on ollu joo.lähinnä mulla koskee kauheena lantioon ja oikealle puolelle,oikein vihloo välillä..

Jos sulla noin pitkä matka synnärille, niin sun kantsii aika pian lähtee matkaan, enneku supistukset oikeesti ehtii kovin kivuliaiksi. Saat lääkettä sit hyvissä ajoin. Mie oottelin kotona noin 5 tuntia ennen lähtöä ja siis ennenku ku kävi tosi kipeiks. Siinä vaiheessa tahdoin LÄÄKETTÄ! :) mulla synnäri 5 min automatkan päässä.

Takaisin