Kerrotko kumppanillesi kaiken?

Dissoäiti

Vauhtiin päässyt keskustelija
Näin keltaisen lehdistön otsikon "näitä asioita ei kerrota kumppanille". Tai jotain sellaista, en jaksa etsiä otsikkoa. Se tuntuu musta hassulta, kyllähän kumppanille pitäisi voida kertoa kaiken. Salaatteko te jotain kumppaniltanne?
 
Kerron, ei ole salaisuuksia eikä paheita. Toki kaikkea elämästäni ennen miestä en ole kertonut, kertoisin kyllä jos mies kysyisi tai se häntä kiinnostaisi.
 
Kerron kyllä. Kummallakin on ajalla ennen suhdetta asioita, joista ei olla keskusteltu, mutta jos jompikumpi haluaa ottaa esille, voidaan niistä puhua. Tiedän voivani luottaa häneen täysin.
 
Hmm, vähän vaikea kysymys. En valehtele tai salaile tarkoituksellisesti asioita, joilla olisi esimerkiksi merkitystä suhteemme kannalta, mutta en kyllä kaikkia asioita ja ajatuksiani kerro. Siis jos puoliso kysyy, vastaan rehellisesti, mutta muuten kyllä pidän jotkut ajatukset ja tunteet itselläni. Äh, vaikea selittää. Tarkoitan vain, että kyllä minulla on myös oma sisäinen maailmani, josta en joka yksityiskohtaa jaa enkä koe että tarvitsisikaan.
 
Pääasiassa kerron kaiken, mutta jos vaikka ystäväni kertoo oman salaisuuden minulle, niin sitä en kerro. Eikä mies kerro omien kavereidensa salaisuuksia mulle ja se on ok. Omat asiat siis kerrotaan, mutta muiden asioita ei.
 
En. En kerro toisten asioita mutten kaikkia omianikaan. Ei mun mielestä parisuhde tarkoita sitä että ihan kaikki pitäis toiselle jakaa. Varmaan miehelläkin on asioita joita se ei kerro mulle, ja saa ollakin.
 
Kyllä mä aikalailla kerron kaiken kumppanille. Kaikki nolot ja henkkohtaiset, kivuliaatkin asiat. Puhutaan aikalailla kaikesta. Tietty jos joku on vannottanut etten saa kellekään kertoa niin en toisten salaisuuksia kerro. Tai no, ehkä anonyymisti puhun aiheesta jos mies ei tätä henkilöä tunne muutenkaan.
 
En kerro kaikkea puolisolle... mm muiden asioita jotka ei liity siihen mitenkään yms, enkä kaikkea myöskään päiväni tapahtumista kerro ellei sit kysele(mitä harvoin tekee)... ellei se liity suoraan kotiin/lapsiin niin en koe tarpeelliseksi olla höpisemässä kaikesta mitä päivän aikana on tullut tehtyä, keneen kanssa olen jutellut yms...
eipä toi mieskään kaikista liikkestään/ ajatuksistaan ole velvollinen mulle raportoimaan:wink
 
No ei kai kukan kaikkea raportoi, käsitin että kysymys oli lähinnä mistä asioista voisi puolisolle kertoa. Harvemmin meidänkään keskustelut menee tyyliin "käytiin kaupassa, ostin leipää, kotona leikkasin kynnet, Ritva on käynyt kampaajalla..." :grin
 
Näin minäkin käsitin että kyse oli siitä onko jotain asioita mitä ei nimenomaan voi tai halua kertoa puolisolle. En minäkään jokaista liikettä ja ajatusta raportoi. Se olisi vain puuduttavaa.
 
Takaisin
Top