Kerro itsestäsi :)

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lucky
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Lucky

Oman äänensä löytänyt
Halusin aloittaa uuden ketjun ja kysellä, että keitä täällä foorumilla käy. Olisi siis kiva kuulla teistä kävijöistä jotain ja tutustua vähän. Kerro, mitä haluat; mistä tulet, mitä teet työksesi, kuinka vanha olet, mitä harrastat. Oletteko yrittäneet / yritittekö kauan, monta lasta, miten kaikki sujuu?

No. Aloitan itse [;)] Täytän kohta 29 ja odotan ensimmäistämme rv 6. Olen ammatiltani luokanopettaja ja harrastan mm. tanssia. Jätimme ehkäisyn vähän sekavin mielin pois lokakuun lopussa ja aika nopeasti nappasi. Rehellisesti uskallan (jopa täällä) myöntää, etten ole ns. "äitityyppiä", enkä ole koskaan haaveillut lapsista. On se vaan silti ihmeellistä, miten sitä muuttuu tällaisten uutisten myötä. Nyt ajatukset ovat pienessä koko ajan, toivon, että kaikki menee hyvin ja lapsi saa olla terve. Koko maailma muuttui hetkessä.

Vastauksianne odotellen, hyviä vointeja jokaiselle.

jaa.. no minä jatkan..

Olen 29v kahden lapsen äippä päijät-hämeestä ja kolmas lapsi nyt siis tulossa. Työkseni yritän tehdä vaneria, eli ihan tehdasduunissa, vaikkakin nyt vähän väliä sairaslomalla. Tuleehan se kesäkuu tälläkin tavalla, hitaasti kylläkin. Kaksi aikaisempaa lasta on tehty ex-miehen kanssa, jonka kanssa edelleen toimivat välit ja päädyimme erossa yhteishuoltajuuteen. En ole katunut. Nyt pari vuotta nuoremman miehen alun kanssa uusintayritys ja hänelle nyt ensimmäinen lapsi tulossa. Itse en myöskään ole mikään perinteinen "pulla-mössö-äiti" vaan melko kaukana siitä. Kuuntelen raskasta metallia ja se näkyy tavalla tai toisella mun elämäntyylissäkin.

No heippa !
Olen 19-vuotias nuori nainen ja esikoista odotan rv 17+1. Olen työtön ja ammattikouluni on keskeytettynä armeijan takia jonka myös keskeytin. Olimme yrittäneet lasta jo 8kk ja toivokin oli mennyt kunnes eräänä päivänä katsoin kalenteriin ja totesin kuukautisten olleen viikon myöhässä :)
Tuosta äitityypistä sen verran, itse olen tottunut lapsiin kun sisaruksia 9kpl joista nuorin täytti juuri 2 vuotta, joten tulen lasten kanssa hyvin toimeen, mutten siltikään vieläkään voi uskoa ja kuvitella itseäni äitinä. Olen tottunut lähinnä lastenhoitajana olemaan, mutta silti erittäin innolla lasta odotamme mieheni kanssa, joka on muutaman vuoden vanhempi minua.
Harrastan kaikenlaista liikuntaa, lähinnä lihaskuntoa reenaan, käyn lenkillä ja uimassa. Samaten kudon, valmistan koruja aikani kuluksi ja maalaan ja piirtelen paljon. Kädentaidot siis korostuvat ^^
Olen myös enemmän rockhenkinen, joka näkyy lähinnä pukeutumisessa, musiikissa tietysti mutta myös teoksissani.
Tällä hetkellä asumme Varsinais-Suomessa mutta tarkoituksena olisi muuttaa Pirkanmaalle. Tähän mennessä kaikki on sujunut varsin hyvin ^^ ja olen helpottunut kun mitään yleisiä raskausoireita ei ole ollut lainkaan, kuten pahoinvointia :)

Olen vielä viikon verran 25-vuotias. Olen Muuramesta kotoisin, mutta nykyisin asustelen Nummelassa Vihdissä. Olen naimisissa ja olemme olleet yhdessä reilun 7v. Mieheni on minua tosin 7½v vanhempi. Olen töissä postinjakajana, koska en edelleenkään ole lukion jälkeen keksinyt, mitä haluaisin opiskella [&:] Enpä oikeastaan tällä hetkellä harrasta juuri mitään. Kunhan kulutan aikaa koska olen nyt sitten tod. näk. äitiysloman alkuun saakka saikulla supistusten takia.
Ehkäisyn lopetimme tammikuussa 2008 ja ensimmäinen plussa tuli touko-kesäkuun vaihteessa 2009. Se tosin meni kesken ihan alussa. Nyt tämä plussa tuli 16.9.09 ja ensimmäistä siis odottelemme. [:)]

Joo,eli olen 19.vuotias (Maaliskuussa 20) tuleva äiti. Miesystävä on myös 19 ja armeijassa tällä hetkellä. Olemme seurustelleet päälle 2.vuotta ja kihloissa ollaan oltu huhtikuussa vuoden. Asutaan Kuusankoskella. Olen opiskelija,vielä vähän aikaa ja mammalomalle jään viimeistään huhtikuussa. yritimme -09 alkuvuodesta tehdä lasta 5kk,jolloin ei tapahtunut mitään ja syyskuussa 19.9.09 tuli plussa. odotamme esikoista,molemmille ensimmäinen lapsi ja tyttö tämän tulokkaan olisi tarkoitus olla. Tähän asti kaikki sujunut todella hyvin ja toivottavasti loppuun asti mennään. Viimeistä kolmannesta viedään! [:)]

Hei !
Olen 23 vuotias opiskelija. Naimisissa tuon samanikäisen körilään kanssa oltu reipas 1,5vuotta. Yhtä ollaan pidetty jo vuodesta 2004. Yhdessäkin tullut jo asuttua likemmäs viitisen vuotta. Opiskelijoita ollaan kummatkin ja lapsi on nyt ollut "tilauksessa" reipas 1,5vuotta. Takana 2 keskenmenoa viime vuonna. Tädiksi tulossa ensi kertaa huhtikuussa,jota odotan kovasti. Odotan kovasti meille sitä onnistunutta raskautta,jos meille se vain suodaan[:)] Tässä näin lyhyesti,ei oikein näin 10h remonttipäivän jälkeen aivotoiminta ole parhaimmillaan[:D]

Moi vaan täältäkin,

Mä oon 32-vuotias äiti täältä Etelä-Pohjanmaalta. Naimisissa ollaan tuon miehekkeen kanssa oltu pian 3 vuotta ja yhtä pidetty yli 6 vuotta.

Meillä oli 2004 kaksi keskenmenoa (ihan alkumetreillä) ja joulukuussa 2004 plussasin, mutta silloin vauva jouduttiin leikkaamaan hätäsektiolla jo rv 26+4, istukan toimintahäiriön takia. Pikkuprinsessa kasvoi kohisten keskoskaapissa ja oli urheana 2 viikkoa, mutta kuten joskus noiden pienenpienten keskosten kanssa käy, yleisinfektio aiheutti hänelle verenmyrkytyksen, ja esikoisemme nukkui pois toukokuussa 2005. [:(]

Jo saman vuoden syyskuussa (ilman että kuukautiset edes ehtivät alkaa...) tajusin olevani jälleen raskaana, ja kesäkuussa 2006 vatsanahkan tälle puolelle tupsahti 10-pisteen tyttövauva [:)] sulostuttamaan maailmaamme.

Numero kakkosen jälkeen on sitten tullut taas 3 keskenmenoa ihan ihan alkumetreillä, ja nyt taas jännitellään pysyykö möykky kyydissä... Oireet ovat vahvemmat kuin ikinä milloinkaan, ja se tietyllä tapaa rauhoittaa... ensiviikolla on jo ultra, joka tuntuu olevan valovuosien päässä...[8|]

Työkseni teen toimistotyötä, josta tosin olen joutunut nyt jo viikon olemaan poissa alhaisen verenpaineen ja oksentelun takia... Tälläinen romaani näin yötuimaan... [:D]

wastis: Älä anna keskenmenojen masentaa, täällä elävä esimerkki että kyllä voi onnistua niiden jälkeenkin. Tsemppiä sulle kovasti!

Heippa!

Olen vielä 20v (Kesäkuussa 21v) äippä Lapista :) Mieheni on 23v..Olemme olleet yhdessä (16.3.2010) 3 vuotta ja kihloissa 1v 2kk..En tee työkseni mitään tällähetkellä kun koulun olen jättänyt kesken ja tarkoitus olisi hakea johonkin koulutukseen tai lyhyt kurssille,harrastan normaali asioita kuten yks niistä on lenkkeilyä rattaita työntäessä.[:)] Me yritimme mieheni kanssa esikoista varmaankin 1v 4kk (vuonna 2007 lähtien) ja tärppäsi.Sitten (lokakuussa 2009) tein plussatestin ja olin 3:lla kuulla raskaana kun sain niskapoimu ultrassa tietää että raskaus oli mennyt kesken eli (13.1.2010). Nytten ollaan sitten yritetty keskenmenon jälkeen odotettiin menkkoja ja ne kesti suunnilleen 3-4pv ja menkoista 12pv eteenpäin tuli ovulaatio ja nytten tässä sitten odotellaan että onko tärpännyt uudestaan.Yritämme toista lasta,esikoinen täyttää (29.3.2010) 1v[:)]
Mulla esikoista odotellessa sujui alkuraskaus todella hyvin,mitä nyt pientä närästystä ja pahoinvointia oli,loppuraskaus meni sitten vähän huonommin kun jouduin silloin rv 39 synnytysosastolle sisälle korkean verenpaineen vuoksi ja proteiini oli myös virtassa plussalla.Mulla oli alkava raskausmyrkytys ja jouduttiin käynnistämään tableteilla.[:)]

wastis, voimia!! Samoin elian, toivotaan todellakin, että kaikki menis nyt hyvin. Rajuja juttuja.

No mut mielenkiinnolla oon kyllä näitä lukenu. Sitä en nyt vielä kirjotellu, että me ollaan siipan kanssa oltu naimisissa melkein 8 vuotta. Asutaan Helsingissä. Mä joudun työttömäksi kesäkuun alusta, koska oon määräaikainen viransijainen, vaikka oon jo ihan valmistunu opettaja. Ei vaan oo vakkaritöitä tarjolla hyvin. Katotaan miten kaikki menee.

Hei, esittelempä minäkin itseni tähän.
Olen pian 32-vuotias ja asun Hollannissa. Miehekkeen kanssa ollaan noin 6v yhdessä oltu (ei kihloissa tai naimisissa).
Ensimmäinen lapsi nyt 3,5-vuotias ja nyt taas raskaana ja toista odotellaan syntyväks piakkoin. Molemmilla kerroilla tulin ihan parissa kuukaudessa raskaaksi, tuuria on ollut. Tällä hetkellä olen ihan kotiäitinä, katotaan mitä jatkossa sitten elämä tuo eteen [;)]

Heippa!

Olen 19v, ensimmäistä odotellaan rv 9. Mieheni on mua 5vuotta vanhempi. Viime kesänä menimme naimisiin ja kihloihin lokakuussa -08. Ensimmäisellä kunnon yrityksellä tärppäsi, ja ollaan oltu hyvin iloisia tapahtuneesta! :) Olen töissä vanhainkodilla, siitä työstä tykkäänki aivan valtavasti; harmi ku pitää jäädä äippälomalle elokuunlopussa viimeistään.

Moikka kaikille!

Pikkuhiljaa itsekin uskallan taas innostua rakaudesta vaikka varovasti vielä mennään. :) Normaalisti en kyllä ole mitenkään keskustelupalsta ihmisiä, mutta tästä palstasta olen tykännyt ja ihanahan raskausaikaon jakaa muiden kanssa!

Mutta siis itsestäni hieman... täytän huhtikuussa 23v ja mies 26v. Yhdessä ollaan oltu reilu kome vuotta. Yhdessä ollaan asuttu vasta reilun vuoden verran, mutta tätä edeltävä puoli vuotinen kaukosuhteessa. Asutaan siis tällä hetkellä täällä läntisessä naapurissa Ruotsissa, ja miehen "työn" perässä täällä olllaan toistaiseksi. Hän urheilee ammatikseen ( treenaa korkeintaan 4 h aamusta), eli siinä suhteessa tulee olemaan vauvan syntyessä huipputilanne kun molemmat ollaan kotona. Itse opiskelen bilsan/matsan opettajaksi helsingissä - mutta olosuhteiden pakosta nyt hieman katkolla. Täällä teen päivisin toimistohommia ja iltaisin ohjailen jumppia paikallisella salilla. Nyt taas vaihteeksi reissu leskenä kun mies treenaa lämpimässä. [:@] En oo kade. [:D]

Nyt vikkoja kasassa vasta 6+ 0 mutta, jotenkin on hyvä tunne tästä. :) Yritys aloitettiin kesäkuussa 09 ja ensimmöinen plussa saatiin jo elokuussa. Tämä meni kuitenkin kesken viikolla 10. Hirveesti en ole oireillut mitenkään mutta yritän sinnitellä vielä parisen viikkoa, että edes soitan neuvolaan. Kun ei ne ota täällä sisälle edes ennen kun vikkoja on vähintään 8. Kuitenkin pelottaa jatkuvasti, jos se verenvuoto taas alkaa... Mutta yritän ollaa stressaamatta!!!

Mutta onnea kaikille yritykseen ja mahan kasvatukseen!

Heips kaikki!

Onpas jännä lukea teidän juttuja kun joitakin jo "tuntee" noista muista keskusteluista.. Ja muutenkin mielenkiinnolla lueskelin kaikkien elämäntilanteista.

Itse olen vielä pari kuukautta 24-vuotias, mies vajaan vuoden nuorempi. Vuosi ollaan oltu naimisissa ja 4 vuotta yhdessä, heinäkuista esikoista odotetaan malttamattomina! Raskaus on sujunut mukavasti, alun pahoinvoiteja, matkan varrella puhjennutta migreeniä ja nyt jomottelevaa iskiasta toki lukuunottamatta.. Mutta niin kauan kun se olen vain minä joka kärsin (ja mies sitä kautta..:D) niin kaikki käy.

Opiskelen puualaa ammattikoulussa ja teen ilta- ja viikonloppuvuoroja kaupan kassalla. Jyväskylässä asutaan ja täältä minä olen syntyjänikin.

Kovasti ollaan lapsirakkaita molemmat, sukulaismuksut on ihan kaikki kaikessa! Miehellä on vielä pienet pikkuveljet, toinen 1-luokkalainen ja toinen vasta 5-v, joten ei oo mikään uusi juttu lapsiperheen elämä:) Ja on aivan loistava muksujen kanssa, ei epäilystäkään etteikö meidänkin tenavasta tule ihan isin tyttö tai poika[:D] Onneks äideillä on aina äitietu..

Siinäpä Muiian oleelliset, tosi mukava lukea teidän juttuja!

Krista, sama mulla, en oo koskaan ennen edes kirjoitellu mihinkään keskustelupalstoille. Tää raskaus muuttaa näköjään monenlaisia juttuja [;)] Mun hyvillä ystävillä ei oo melkein kellään lapsia ja täällä on sitte hyvä puida näitä asioita.

Jatketaan [8D]

Joo tosiaan kiva lueskella hiukan perusjuttuja kaikista. [:D]

JA joo Lycky; meinaan pysyä mukana. [8D] Hyvin tää palsta koukuttaa!!! Pitäs vissiin aina muistaa tehdä töitäkin välillä. [:-]

pakko kokeilla nyt tätä kun olen täällä ihan uusi. :) olen kohta 23vuotias, asun kajaanissa ja rv tänään tasan 10! itse olen halunnut lasta jo todella kauan, ehkä jo vähän liiankin nuoresta asti. olen ollut "avoimessa" suhteessa nyt n.6kk ja n.4llä yrittämällä tärppäsi. nyt olen tosi onnellinen kun vihdoin tämä hetki on meneillään. Harmittaa kyllä, mutten usko että minusta ja tämän lapsen isästä mitään perhettä tulee, mutta kyllä uskon pärjääväni ihan hyvin yksinkin. jospa tämä nyt onnistui. :)

Täällä sitten pian 24 vuotias ensimmäisen odottaja. Mies kohta 29 ja hän jo toivonutkin lasta.
Naimisiin mentiin viikonloppuna ja tiistaina saatiin kuulla ilouutisia työterveydessä käydessäni.
Varsinaista yritystä lapsen saantiin ei ollut mutta periaatteella tulee kun tulee mentiin. Minulla ei siis aavistustakaan ollut mistään ovulaatio ajoista tms mutta tulee hommailtua sen verran usein ettei se väliin olisi päässyt jäämään [:D] (Meillä siis YK 2 tärppäsi)
Nyt sitten vain toivotaan että kaikki menee hyvin. Olen sen verran kova stressaamaan kaikkea että välillä ajatukset ihan hukassa.
Mutta hyvillä mielillä eteenpäin ja odottelemaan tuota ensikuun alussa olevaa neuvolakäyntiä. [:)]

Moon Pohojanmaalta ja ikää mittarissa parisen napakymppiä. Valkolakin sain vetää tänä keväänä päähäni käytyäni lukion neljässä vuodessa. Ammatteja, jotka kiinnostaisi löytyy muutama: muotisuunnittelija, kääntäjä, yrittäjä ja syyttäjä ja opintoja jatkankin syksyllä englannin, oikeustieteen ja viestinnän parissa avoomessa yliopistossa ja ensi vuonna jos lapsi suo niin pääsykokeet kutsuu ainakin englannin kielen kääntäjän merkeissä. Rakastan tanssimista (ja urheilua muutoinkin), kirjoottamista, valokuvausta, läheisten kanssa hengaamista, muotia ja listaa vois jatkaa aikalailla ikuisuuksiin saakka. Mun elämäni ylläpitäjiä on Jesse Christ (kyllä: uskon mutta oon kaukana tiukkapipoosesta akasta + muutakin elämää löytyy eli oon vähän tälläänen omalla laillani uskova -käyn baareissa, kiroolen, harrastan esiaviollista seksiä ja niin edelleen mutta usko on se tärkein mulle), oma mies, Espanja (=toinen koti Suomen lisäksi), läheeset ja harrastukset. Ja nyt tietenkin tää kasvava huvikumpu.

Miehen kanssa ollaan pidetty yhtä sellaaset reilu 1,5v mutta eipä se yhteiselon vuosien määrä suhteen laatua kerro, kumpikin meistä kun totesi heti ensi tapaamisella että tuossa on se nainen/mies, jonka kanssa haluaa viettää koko loppuelämänsä. Kyllä sen vain jotenkin tietää ja tuntee kun on tavannut Sen Oikian. Hän on mua kuutisen vuotta vanhempi, vakituusessa työssä ollut jo useamman vuoden. Kihloista, naimisiin menosta ja perheen perustamisesta oli ensimmääsen kerran puhetta viime vuoden syksyllä jolloon kumpikin totesi että haluaa toisen kanssa kaikkia niistä mitä ei ole aiemmissa suhteissa ajatellutkaan. Alkukeväästä päätettiin, että kesämmällä vois viettää kihlajaasia kun kelitkin on suotuusammat mitä talvesta olis ollut ja kesäkuun neljäs päivä sormukset laitettihin sormiin ja nyt 31.7. olis kihlajaaset tiedossa. Naimisiin ollaan menossa mutta luulempa että ajankohtaista sellaanen olis useamman vuoden päästä kun kuitenkin koko loppuelämä aikaa niin kyllä sitä naimisiin vielä keritään ilman sen suurempaa hoppua.

Tuolloon kun puhuttiin perheen perustamisesta jossain vaiheessa ja mies mainaasi haluavansa isäksi joku päivä niin sanoin sen sille ettei sellaanen pakosti olisi mun kropallani mahdollista (osa teistä onkin voinut jo lukea aloittamani keskustelun "syömishäiriö&raskaus" mutta teille, jotka ette ole niin tässä tiiivistettynä: anoreksiahelvettiä mulla on takana 7 pitkää vuotta ilman parantumista vieläkään ja tän sairauden ansiosta mun kroppani onkin aikalailla kaput ja hedelmällisyys nollassa -eikä mulla siis pitänyt olla ikinä mahdollistakaan tulla raskaaksi näin paskalla elimistön jamalla kun mikään ei toimi enää niin kuin kuuluisi, menkoista ei oo ollut oikeastaan vuosiin tietoakaan ja viimeksi huhtikuussa mun ulkomuotoni oli kuulemma luuta ja nahkaa, anorektinen vaikka silloin otetussa kuvassa olinkin jo muutaman kuukauden ollut raskaana ja tuolloin hakeudun hoitoonkin sillä en halunnut kuolla tähän). Mies vaan totesi siihen, että voihan sitä aina adoptoida ja sitä rataa.

Noh: huhtikuun lopussa saatiin tietää tästä meidän pikkuruusesta ihimeestä ja todellinen ihme tää lapsi on -mulla kun ei ikinä pitänyt koko raskaaksi tuleminen olla fyysisesti mahdollistakaan ja siksi tää uutinen tulikin niin olan takaa ja sulattelua kesti parisen kuukautta. Äiteekin hoitoalan asiantuntijana totesi kun kerroin "ehkä se tuli pelastamaan sun hengen" ja niin tää todellakin tuli sillä nyt on pakko syödä eikä enää näännyttää itseään ja mä haluaisin kovasti uskoa, että tässä on mun mahdollisuus viimein ja vihdoin yrittää parantua ja päästää irti anoreksiasta. Neuvolassa ja äitiyspolilla on myös aivan ihania ihmisiä töissä sillä oon ihan avoomesti kertonut anoreksiasta ja siitä että edelleen on sairas ja ne tarjoaa siellä kaikkea mahdollista apua jos haluan ottaa vastaan. Huolissaan tietenkin ollaan sillä paino on kuulemma vieläkin liian alhainen (raskausviikolla 21+2 mennään) ja painoa mulle sais kuulemma kertyä rutkastikin eikä haittaisi vaikka synnytyksen jälkeen suurin osa jäiskin mulle itelleni.

Valitettavasti myös riski keskenmenosta on suuri aina synnytykseen saakka -kiitos anoreksian pilaaman elimistöni mutta me niin rukoillaan, että kaikki sujuisi hyvin. Ja kaikki onkin sujunut hyvin lukuunottamatta muutama viikko takaperin olleita supistuksia, jotka kesti useemman tunnin ja jouduttiin lähtemään ensiavun kautta äitiyspolille. Kaikki meistä pelästyttiin kuoliaiksi sillä se riski mun kropallani saada keskenmeno todellakin on suuri mutta Luojan kiitos kaikki oli hyvin: sikiö hengissä ja istukka kunnossa. Viimeistään tuo sai mut yrittämään entistä enemmän paranemista ja se toi myös esille sen miten kovasti oikeasti haluaa perheen miehen kanssa ja miten paljon tätä suurta ihmettä kasvavassa huvikummussa rakastaakaan. Mä haluan uskoa siihen, että kun kerran tälläänen ihme on suotu niin ei sitä voida olla poiskaan ottamassa.

Kaikkihan lapset on ihmeitä sillä mikään raskaus ei ole itsestään selvyys. Omalla kohdallani osaan arvostaa tätä äärettömästi sillä lääketieteen mukaan näin ei olisi koskaan pitänyt olla mahdollista tapahtua mun anoreksian pilaamalla elimistölläni -mutta onneksi lääketiedekin joutuu välillä myöntämään senkin, että ihmeitä tosiaan tapahtuu, näitä äärettömän positiivisiakin!

Huh huh, kun tuli pitkä tilitys -toivottavasti jaksatte lukia tän [:)] Enivei: tsemppiä ja voimia kaikille odotteluun! 

Takaisin