Keräätkö muistoja vauvavuodesta?

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti ReginaVeritas, 9 huhti 2015.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | Top 100
  1. ReginaVeritas Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2014

Keräätkö muistoja vauvavuodesta? Miten? Entä jatkako muistojen keräämistä vauvavuoden jälkeen?

Itse olen varsin laiska keräilijä. Saa nähdä kostautuuko tämä... Olen päättänyt säilöä lähinnä neuvolakortit, sekä raskaus- että lastenneuvolasta. Olen myös tilannut yksilölliset neuvolakortin kannet. :) Toki ultrakuvat säilytän myös.
    • Tykkää Tykkää x 1
  2. della_79 Rakastunut foorumiin

perustin aikoinaan tytölle muistolaatikon, johon on kerätty kortit, jotka saatiin hänen synnyttyään, nimiäiskortit, kukkahelistin ja jotain varhaisia piirustuksia ja askarteluita. nyt myöhemmin olen tallentanut sinne synttärikortteja. tein pojallekin samanlaisen ja koska en saanut kukkahelistintä mistään, tilasin sen. sain idean tuohon kaverilta, jolla oli ollut muistolaatikko, jonka hän sain vanhemmiltaan aikuisena itselleen.
    • Tykkää Tykkää x 1
  3. Vauva3 Tuttu foorumilla

Oikeastaan vain ensimmäisen bodyn 40cm :Heartred ja yhden sairaalakoon vaipan ja hiuksia. Vauvakirjaa täyttelen. Toki siis kaikki neuvolakortit ja muut jää sinne vauvakirjan väliin.
    • Tykkää Tykkää x 2
  4. Suski88 Addikti Syyskuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014

Mulla on pojalle muistolaatikko, mihin keräilen kaikkia tärkeitä juttuja. Nyt siellä on esim. Kotiuttamisvaatteet, ultrakuvat, eka tutti, eka lelu, harso, itse tehdyt housut, mummun virkkaamat tossut, ristiäisohjelma, kortit jotka sai. Tarkoitus olis keräillä sinne sit läpi lapsuuden juttuja ja antaa se lapselle kun on aikuinen. Toiselle lapselle aion tehdä samanlaisen. :)
    • Tykkää Tykkää x 2
  5. ReginaVeritas Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2014

Mitenkäs, löytyykö täältä napatyngän säilöjiä? Minun äidilläni on minun ja veljeni tyngät tallessa ja hän myös suuttui, kun itse heitin esikoisen navan pois... o_O (Navan muuten myöhemmin koira kaivoi roskiksesta ja söi... :hungover: )
    • Hauska Hauska x 1
    • Sympatiaa Sympatiaa x 1
  6. Vauva3 Tuttu foorumilla

Meidän nuorimman napa hävisi sairaalassa :D ajatella.. tehohoidossa ja pääsi hukkumaan :D Ei sillä.. en olis sitä halunnutkaan..
  7. Suski88 Addikti Syyskuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014

Meidän äiti on säästänyt kans mun napatyngän. Ite mietin et säästänkö kans ja se laitettiin peilikaappiin odottaan päätöstä..Mies kuitenkin heitti sen roskiin.
    • Vanha Vanha x 1
  8. ReginaVeritas Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2014

Onkohan tämä tyngän säilöminen joskus ollut laajempikin tapa? Jossain kulttuureissahan istukka esim. haudataan vaikka puuntaimen juurelle. :)
  9. Suski88 Addikti Syyskuunmammat 2015 Toukokuunmammat 2014

Täytyy varmaan kysyä äidiltä et onko se ollu silloin joku juttu, vai onko ite vaan halunnut säilöä viimeisestä lapsesta, kun en muista et olisin nähnyt et isosisaruksilta olis tallessa. :)
    • Tykkää Tykkää x 1
  10. ReginaVeritas Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2014

Oi kysy! Olisi kiva tietää!
    • Olen samaa mieltä Olen samaa mieltä x 1
  11. Piikkipensas Tuttu foorumilla Marraskuunmammat 2015

Esikoisen vanha äippälaatikko on täynnä tavaraa. On ensikengät, nimiäisvaatteet, äitiyskortit, suosikki lätsä... nyt olen niitä hipelöinyt kun en uskalla ostaa vielä Turboananakselle mitään omaa pientä kivaa.
  12. Zeni Naimisissa foorumin kanssa Kesäkuun äidit 2019 Tammimammat 2017

Kaikille kerään jonkinlaisen laatikon lempivaatteista, joistain äp:n tuotteista, lempileluista ja mitä kaikkea sekalaista paperia nyt onkaan tullut säästettyä (kastekortit, synnärin nimilaput ja rannekkeet, äitiys- ja lasteneuvolakortit...). Äkkiäkös noilla se äp täyttyy :grin
  13. IceQueen Naimisissa foorumin kanssa Lokamammat 2018 Marrasmammat 2016

Talteen otettiin paikallinen sanomalehti päivältä jolloin poika syntyi. Samoin lehti jossa oli ilmoitus syntyneistä (tiedot sai ilmoittaa synnytyssairaalalla jos halusi ilmoituksen lehteen), en jaksanut leikata ilmoitusta irti lehdestä :D pienempi vaiva ottaa koko lehti talteen.. ehkä joskus jaksan leikata ilmoituksen vaikka vauvakirjan väliin talteen.
  14. MoZar Naimisissa foorumin kanssa

Oon keräillyt paljon odotusajan lappusia yms tilpehööriä talteen. Mun lempparivaatteet sekä sairaalasta kotiutumisvaatteet. Äitiys- ja neuvolakortit, synnärin nimilaput ja rannekkeet. Vauvakirjaa täyttelin epäsäännöllisen säännöllisesti :-D
  15. aBu Ei muuta elämää Syyskuunmammat 2015

Heh, minulle tulossa vasta vauva syyskuun puolella, mutta vauvakirjan täyttö on jo aloitettu :) Tarkoituksena säilöä myös niitä tärkeimpiä muistoja muutenkin, mitä matkan varrella tuleekaan.
    • Tykkää Tykkää x 1
  16. hillevi Naimisissa foorumin kanssa Tammimammat 2017

Mä täytän vauvakirjaa ja koitan ottaa paljon kuvia. Kotiutumispotkarin oon säästänyt ja muutamia vaatteita. Sit makuupussin ajattelin säästää ja neuvolakortit, syntymä- ja ristiäiskortit ja sit vuosien varrelta piirrustuksia, käsitöitä ja mitä sitten keksiikin. Kaikki pakkaan äp:n laatikkoon :) liikaa tavaraa en kuitenkaan missään tapauksessa halua säästää, koska esim. tekstiilit menee ajan kuluessa huonoksi eikä niillä sitten tee mitään enkä olis kyllä säilönyt mitään napatynkää, vanhoja tutteja, hampaita tai muita asioita, jotka muuttuu ajan kuluessa lähinnä ällöttäviksi.
  17. Kolibri Tuttu foorumilla Tammikuunmammat 2015

Aloin kanssa täyttämään vauvakirjaa (moleskinen) jo raskausaikana. Oon ottanu talteen syntymäpäivän hesarin ja säästänyt muutaman ensivaatteen (ne tuntuu nyt jo niiiiin pikkuisilta!) ja koitan kuvata ja kirjata muistoja edes jonkin verran talteen. En kuitenkaan halua tehdä vauva-ajasta mitään projektia vaan nauttia siitä niin paljon kuin mahdollista :)
  18. Miramaria Addikti

Luulen, että meillä tärkeimmät muistot ovat valokuvat ja vauvakirja, jonne olen kirjoitellut vauvavuoden tapahtumia. :) Nimiäismekon olen säästänyt ja ensimmäisen leikatun hiuskiehkuran. Neuvolakortit ja synnäriranneke ovat nekin tallella vauvakirjan sivujen välissä.

Napatyngän heitin samoin tein roskiin! Miehen napatynkä on edelleen tallessa hänen vauvakirjassaan, ja ai että minuu ällöttää! :hungover: Kiinnostaa kyllä, onko napatyngän säilyttäminen yleistä! :grin
  19. Lya Tuttu foorumilla

Meillä on tallessa vauvanvaatteet kaikki - en ole ehtinyt seuloa. Ensipehmo on vielä käytössä, mutta sen ajattelin säästää. Sairaalarannekkeet ja kaikki onnittelukortit ovat vauvakirjan välissä. Olen harkinnut toista vauvakirjaa, kun lahjaksi saatu on aika huono, ei mahdu kirjoittamaan oikein mitään.

Valokuvia on varmaan parisataa, niistä pitäisi parhaat valita tulostettavaksi, mutta kun ei ehdi millään :)
  20. Päätoimittaja Hanna Admin Staff Member Administrator

Tuli vastaan vanha, mutta erinomainen ketju, jota vähän nostelen! Olisi kiinnostavaa kuulla muidenkin vauvamuistoista :)

Jaa tämä sivu