Kenellä jo aikaisemmin lapsia...

Aurinkopuuteri

Vauhtiin päässyt keskustelija
Ihan uteliaisuuttani tulin tänne kurkkimaan. emoticon Meillä on kohta vuoden ikäinen ihana tyttö ja kuumeillaan nyt toista lasta. Miten pian teillä tärppäsi kun aloitte yrittämään vai oliko "vahinko" tai periaatteella tulee jos on tullakseen?

Jos jaksatte vastata niin kiitän ja kumarran. emoticon
 
tyttö täytti helmikuussa vuoden ja toisen laskettu aika on nyt elokuussa. eli noin 1.5 vuotta tulee ikäeroa. ei ollut suinkaan vahinko ja heti tärppäs :)
 
Tänään meidän neiti täytti 5kk.Vappuaattona plussasin ja laskettu aika seuraaval ois 3.1.2012. Periaatteella mentiin että tulee kun tulee.
 
Meillä meni niin, että mulla ei palannu luomumenkat ku vasta 8kk synnytyksestä terokuurin avulla (en imettänyt, joten se ei pitäny niitä poissa) ja tärppäs heti seuraavasta kierrosta terojen jälkeen... Eli ne sysäs mun hormonitoiminnan kunnolla liikkeelle ;)
 
Meidän tyttö täytti tässä vastikään vuoden ja itsellä siis nyt rv 6+2. Ensimmäiseen kiertoon tärppäsi kun jätettiin ehkäisy pois. Ihan tarkoituksella siis "tehtiin" ja yllätys oli suuri että niin nopeasti tärppäs. :) Tai tuli se esikoinenkin nopeasti mutta silti, aina sitä vähän jo varautuu ettei kaikki tapahdu ihan hetkessä. Mutta hyvä näin. :)
 
Meillä esikoinen täyttää ylihuomenna 6kk. Esikoisen syntymän jälkeen mulla alkoi kuukautiset jo ennen jälkitarkastusta jotain reilu kuukausi synnytyksen jälkeen. Päätettiin ettei ehkäisyä aloiteta ja pikkusisko tai veli on tervetullut jos on tullakseen. Sitten 5.5 plussasin eli muutamat menkat ehti olla välissä. Ihmeen nopeesti tärppäsi kun esikoista yritettiin melki vuosi ja nyt yllätyin et imetyksestä huolimatta plussa tuli :)
 
Esikoinen kohta 9kk. Menkat eivät kerenneet alkaa ennen kuin tein tammikuussa ekan plussatestin, odotettu oli sekin plussa mut yllättävä! La olis ollu lokakuussa mut ei jaksanu pieni pysyä matkassa. Km:n jälkeen kerkes tulla yhdet menkat ennenkun tein äitienpäivän plussatestin. :)
Käytännössä siis ei keretty yrittämään ollenkaan kun toinen tärppäs ja todella vähän aikaa myös keskenmenon jälkeen. Kummallakin kerralla plussa oli todella toivottu. Mentiin periaattella tulee jos on tullakseen. 
 
Meillä esikoinen 7kk ja toinen tärppäsi kyllä heti kun parina iltana jätettiin kortsu laittamatta :D
 

Meillä poika nyt reilu 8kk ja nyt ois rv 5+5. La olis 12.1.

Kyllä tärppäs nopeasti. Sai tulla jos on tullakseen, mutta yrittämällä ei yritetty. 

1,5kk meni nyt ja pojassa meni sillon 2kk. 

 
Meillä on kolme lasta ja nyt 4 tulossa. Esikoista yritettiin alulle 8kk, toista lasta tulee kun on tullakseen meiningillä(tärppäs kun esikoinen oli n 5kk) ja kolmas sai alkunsa ihan yrittämättä ;D( Toisen lapsen ollessa n 5-6kk) ja nyt sitten tämä meidän 4 masussa asusteleva nasukki sai alkunsa heti ensimmäisellä yrityksellä.
 
KIITOS kun kaikki vaivauduitte vastaamaan!!! tänään tein raskaustestin kun kierto joko 25-28 päivää... ja SELVÄT VIIVAT tuli ruutuun eli raskaana ollaan. emoticon Taas tuli se sama tunne, että olen raskaana. Muita oireita ei ole ja tuskin näin alussa oliskaan. emoticon Tammikuun lopussa olisi joskus laskettuaika minulla. Laitan tarkempaa aikaa myöhemmin!!!! aivan ihanaa!!!!! ja tämä päivä on kulunut pää pilvissä. Toivotaan, että ei satu mitään mut varovaisen onnellinen olen ja samoin mieheni. emoticon
 
Semmoista täältä kyselisin että tietääkö joku että voiko muksun ottaa mukaan ns.normaali neuvolakäynnille.Sen tiedän että ultraanhan sitä ei voi ottaa mutta olisi jotenkin helpompi jos lapsen pystyisi ottamaan neuvolaan mukaan niin ei tarttis mietiskellä hoitojuttuja :s
 
fjansku kirjoitti:
Semmoista täältä kyselisin että tietääkö joku että voiko muksun ottaa mukaan ns.normaali neuvolakäynnille.Sen tiedän että ultraanhan sitä ei voi ottaa mutta olisi jotenkin helpompi jos lapsen pystyisi ottamaan neuvolaan mukaan niin ei tarttis mietiskellä hoitojuttuja :s


Luulisin kyllä että voi ottaa, ja itse aion ottaakin tuon taaperoni mukaan, jos mies on töissä silloin kun menen itse neuvolaan. En halua vielä tässä vaiheessa pyytää sukulaisilta hoitoapua siihen tarkoitukseen, kun pitäisi kuitenkin selittää minne ja miksi olen menossa. Voithan vaikka soittaa neuvolaan ja varmistaa, jos vielä mietityttää. :)
 
fjansku, mulle neukkutäti sanoi että tottakai voi ottaa lapsen/lapset mukaan.. Sehän kuuluu perheelliselle ihmiselle  että lapset kulkee mukana eikä tarvitse aina hoitoon  jättää. Ottaa vaan lapselle  mukaan jonkun lelun mitä tykkää katella ja leikkiä sillä. Mut siis tottakai!
 
Meillä kohta 10kk poika ja nyt tänään testi näytti plussaa eli todella alussa vasta mennään että hieman jänittää mutta toivottavasti kaikki menee hyvin.. Lopetin pillerin n.2kk sitten ja nyt tärppäs ei siis yrittämällä yritetty vaan perjaate oli se että tulee jos on tullakseen viime raskaudessa tärppäs heti että nyt olin jo hieman ihmeissään kun meni jopa 2kuukautta että tärppäs :) mutta onnea kaikille ja toivotaan että kaikilla menee raskaus hyvin!!
 
Heippa!

Meillä on tyttönen noin 1v 3kk ja viime viikolla plussasin uudelleen. Ensimmäisen syntymästä saakka on toiveiltu toista ja onneksi nyt jo tärppäsi! Menkat ehti olla puoli vuotta ja välillä kävi jo mielessä, että mikä on pielessä, mutta sitten tuli onneksi positiivinen testitulos!!! 

Tässä vähän turhankin hyvissä ajoin mietin tulevia hankintoja. Onko kukaan muu vielä pohtinut, että kuinka aikoo toimia rattaiden suhteen? Itsellä on Emmaljungan yhdistelmät, mutta jos kahden kanssa tuonne maailmalle lähtee kulkemaan, niin tarvitsee varmaan hankkia jotain muuta... Oma tytsy on pari vuotias pienen syntyessä (jos siis kaikki menee hyvin), eikä vielä pitkiä matkoja jaksa silloin kävellä. Kamalan käteviltä on vaikuttanut sellaiset kapeat vaunut, jossa isompi istuu edessä ja pienempi on siellä takana, mutta miten ne toimii, kun kumpikin istuu? Onko kellään hajua? Todennäköisesti asia selvinnee jossain alan liikkeessä sitten joskus, mutta...pitäähän sitä ajanvietettä olla edes ajatustoiminnan tasolla jo nyt...
 
Josu25: olen jo monesti pohtinut vaunuasioita, meilläkin siis tulee olemaan alle 2 v. ikäeroa, joten jonkinlaiset tuplarattaat on oltava. Minä liikun paljon tytön kanssa kävellen ja jatkaisin sitä mieluusti kahden kanssa. Eniten minäkin olisin kiinnostunut noista kapeista peräkkäin istuttavista rattaista, ja kuulisin minäkin mieluusti jos jollakulla on kokemusta sellaisista! Kaverin siskolla on Phil&Teds-merkkiset tuollaiset ja hän on kuulemma ollut tosi tyytyväinen niiden kanssa jo pitkään, mutta en ole päässyt haastattelemaan itse siskoa ollenkaan että kuinka ne käytännössä toimii.
 
Mulla ei kuukautiset ehtineet alkaa esikoisen synnytyksen jälkeen, ja imetän yhä 8-10 kertaa vuorokaudessa. Tasan kolme kertaa oltiin ilman ehkäisyä (ihan tarkoituksella) ja siitä ekasta kerrasta sitten jo tärppäsi! Pikkasen yllätyksenä siis, kun oletettiin ettei ihan näin helposti onnistu. Esikoinen siis 9kk.

Meillä on kans emmaljungan yhdistelmävaunut, enkä uusia aio hankkia. Esikoinen on suunnilleen 1,5v kun kuopus syntyy, mutta koska hän ei viihtynyt vaunuissa _ollenkaan_ ennen kuin oli puolivuotias (kannoin kantorepussa ja -liinassa), niin olen ajatellut hoitaa asian näin: esikoinen istuu rattaissa ja kuopus kulkee kantorepussa. :)
 
Meillä esikoinen nyt 7kk, mä jätin pillerit maaliskuus pois ja huhtikuun lopulla plussasin, eli ei menny kauaa ja tää on ihan suunniteltu :) <3
 
Takaisin
Top