Miun mielestä tuo on juuri sitä, ei muuta.
Ja mun osalta aihe on tässä. Jos se on väärin että haluaa oikeaa tietoa asioista niin selvä.
Mä ymmärsin Mammamarian tarkoittavan, että olisi paha juttu jos nyt raskaana sattuisi saamaan allergisen reaktion hiusväreistä. Tuskin halusi mitenkään pahoittaa mieltä. Harmi jos tämä ketju on saanut ihmiset hermostumaan, se ei ollut tarkoitukseni.
Joku voi vuosikymmeniä värjätä tukkaansa ilman mitään oireita, mutta sitten yhtäkkiä tuleekin tosi paha reaktio. Näistähän on ollut juttua. Hiusväreihin ja kemikaaleihin liittyy aina riskinsä. Mä olin kova tyttö värjäämään tukkaani nuorempana, mutta jossain vaiheessa huomasin miten päänahka saattoi kihelmöidä värjäyksen jälkeen ja joskus kutisikin. Päätin lopettaa touhun. Oman hiusvärin takaisin saaminen oli pitkä, mutta kannattava urakka. Olen viimeksi värjännyt koko pääni syksyllä 2012. Vuosi siitä otin vaaleita raitoja ja nyt siis olen n.1,5v. ollut ihan luomuna. Oma tukanväri on todella kiva, miksi en tajunnut aiemmin miten kiva se on. Hiukset tuntuvat nyt muutenkin erilaisilta, taipuisemmilta, vanhemmilta ja ylipäänsä kauniimmilta, kuin värjättynä. Värjätty tukka näyttää helposti lässähtäneeltä, kun luomuna on jotenkin kuohkeampi. Kannatan kokeilemaan.
Itse olen taipuvainen ajattelemaan, että esim. lisääntyneet syöpädiagnoosit johtuvat osittain siitä, että ihmiset elävät kauemmin. Niin ikään diagnostiikka on parantunut. Monet syövät ovat huonoa tuuria ja sattumaa, toisiin syöpiin saa geneettisen alttiuden (esim. jotkut rintasyöpätyypit). Tuskin kukaan pelkästään hiusväristä tai deororantista sairastuu, vaan usein se on monen tekijän summa jossa kokonaisuus ratkaisee.
On myös tärkeä huomio, että kaikki luonnonmukainen ei aina ole terveellistä, vaikka jostain syystä usein näin ajatellaan. Luonnossa itsessään on paljon kaikkea vaarallista, esim. erilaisia homeita ja kaasumainen alkuaine radon, joka voi osaltaan aiheuttaa syöpää. ...Noh, mutta ehkä tässä on peloteltu ja lietsottu hysteriaa ihan tarpeeksi
!