Keltarauhaskipu?

Mellie

Puuhakas puhuja
Maaliskuiset 2022
Onko tällaista yleisesti olemassa? Vai mistä voisi olla kyse? Mulla siis taas ovulaation jälkeen jää päälle munasarjan kohdalle ovulaatiokivun tyyppinen jomotus. Kipu on välillä jopa repivää, nopea ojentuminen repäisee ja muutenkin pitkin päivää jomottaa samaa kohtaa toispuoleisesti.

Oon syönyt e-pillereitä koko aikuisiän ja silloinhan ei ovulaatioita tapahdu, joten tää on nyt mulle ihan uus ilmiö. Edellisen jomottelun aikaan olinkin raskaana, niin voiko tää liittyä raskauteen vai pelkästään ovulaation jälkeiseen keltarauhasen kehittymiseen puhjenneesta munarakkulasta?

kokemuksia vastaavasta kenelläkään?
 
Mulla on endometrioosi ja samanlaista kipua liittyen munarakkulan puhkeamiseen. Sen yleensä tunnistaa siitä, että kipu kestää noin kaksi päivää ovulaation yhteydessä, ja loppuu sitten. Endometrioosin takia kipua voi olla muulloinkin, mutta se pahin repivä kipu laantuu parissa päivässä ovulaation jälkeen, kunnes noin viikon päästä alkaa kuukautisten alkamiseen liittyvä kipu.

Raskaana jotenkin tuohon keltarauhasen hormooniin liittyi kovaa kipua, en muista tarkkaan mikä oli kyseessä, mutta jostain keltarauhasen rakkulasta kätilö puhui.

Kipua ei ole hormonaalisella ehkäisyllä, koska ovulaatiota ei tapahdu.
 
Takaisin
Top