Kellukkeet ja uimalelut

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Tulipa tämä aihe mieleen, kun ostin kuopukselle käsivarsikellukkeet. Onko teidän lapsilla kellukkeita tai uimaleluja?

Meillä ei ole kuin nuo käsivarsikellukkeet. Ai niin, ja yksi rantapallo, mutta se on kotona leikeissä eikä ikinä muisteta ottaa mukaan, jos mennään uimaan. Käydään sen verran harvoin uimassa ettei ole tuntunut tarpeelliselta hankkia enempää eikä esikoinen ainakaan taitaisi edes tykätä. Ei ainakaan ole käyttänyt jos mökillä on ollut muiden uimaleluja tarjolla.

Ostettiin talvella lomareissulle allaskäyttöön taaperolle käsivarsi kellukkeet ja ne oli kuukauden päivittäisessä käytössä. Olin yllättynyt kun tuo osasi heti niillä itse uida, vaikka ei koskaan aiemmin ollut sellaisia kokeillut.
Kaikenlaisia uimarenkaita ja puhallettavia uimapatjoja/leluja on vuosien varrella ollut, yleensä ne ei vaan ole meillä kovin pitkään ehjänä säilynyt. Viime syksyn alennusmyynneistä hommattuna on vielä avaamattomassa pakkauksessa iso puhallettava flamingo patja, se varmaan tulee tässä lähi viikkoina käyttöön.

Esikoinen ei suostunut pitämään mitään kellukkeita käsissään, ainoastaan ne selkään laitettavat pysyi jossain määrin. Hän oppi uimaan jo 5 -vuotiaana ja nykyisin menee kuin kala. Nuorempi on tosi varomaton ja hänellä olen pitänyt sellaista kelluntaliiviä sen lisäksi, että vahdin aktiivisesti. Nuorempikin on repinyt siis myös käsikellukkeet herkästi pois.

Kuopus suostui kerran käyttämään kellukkeitaan. Parhaita uimaleluja on olleet kastelukannu ja erilaiset kipot, joilla voi kaataa vettä kahlaillessa.

3-vuotiaallamme on käsikellukkeet, joilla ui todella kovaa vauhtia. Koskaan ei ole yrittänyt ottaa niitä pois. (Hän on niin hoikka, että selkäkellukkeet ovat kaikki liian isoja.)
Uimaleluja meillä on tilapulan takia vain mökillä. Siellä on isoja kellumisrenkaita, puhallettava palloja yms.

Takaisin