Keksikää kysymyksiä vauvakirjaan!

Tindell

Näppärä viestien naputtelija
Helmiäidit 2020
:grin Mulla on tarkoituksena tehdä raskaus/vauvakirja sitten kun/jos tärppää vähän sellaiseen "scrapbook" tyyliin, johon sitten laittelen kaikki juttuja raskaus ajasta ja vauva-ajasta, myöhemmin sitten kirjoittelen taaperon pöljiä sanomisia (sisko sanoi että harmittaa kun ei tullut itsellä laiteltua niitä ylös). :happy: Kirja päätyy sitten isona lapselle itselleen muistona meistä.
Mitä kaikkea sinne voisin kirjoittaa?
Ainakin tottakai ensimmäiset sanat, syntymäpainot pituudet, ultrakuvat, yms..
Mitä sinä olisit halunnut kysyä vanhemmiltasi tai kirjata muistiin lapsuudestasi tai lapsesi vauva/taaperon ajasta?
Kirjassa on nyt kirjattuna ihania nimiä, joita voisi lapselle harkita.. Tärppiä odotellessa :angelic:
 
Minusta kivoja ovat ihan kaikki vauvaan liittyvät jutut, mutta myös merkinnät, millainen koti on ollut, mikä auto on löytynyt pihasta, millaiset vaunut/ rattaat oli käytössä, mistä maailmalla puhuttiin, mitä ruoka maksoi kaupassa jne. :)
 
Kuvia lapsen leluista, kodista, vaatteista, yksityiskohtainen kuvaus lapsen päivästä, minkälaisia asioita tehtiin mihinkin aikaan, söikö lapsi itse, minkälaista ruokaa, nukkuiko hyvin, kuinka paljon nukkui, vaikkapa aina puolen vuoden välein.

Ja yksi, mitä päätin tehdä lapsen kanssa, on vauvakuvaus ihan ammattilaisella, joka keskittyy kuvaamaan vauvoja. Ne ovat ihan eri luokkaa kuin itse kuvatut kuvat, ja ovat kyllä rahansa arvoisia, koska vauva on vain hetken aikaa vauva.
 
Silloin tällöin voi kirjoittaa ylös ns. normipäivän.

Erikoisliikkeissä myydään "Milestones" kortteja, jonka voi laittaa vauvalle viereen/ käteen kun ottaa kuvan. Esim.
Tänään olen 2 kk vanha
Tänään hymyilin ensimmäisen kerran
Tänään otin ensimmäiset askeleeni

Näitähän voi tehdä itsekin.

Leikkipuistot missä käytiin.
Lempilelut ja -leikit.
Lempiruuat.
 
Mahdollisimman paljon jo enemmän puhuvan taaperon/lapsen hassuja juttuja ja kyselyiän loistavia kysymyksiä yms :D Mun mielestä todella hauskoja ja niille on omasta mielestä vauvakirjoissa liian vähän tilaa, ku yleensä on vain ne perinteiset ensimmäiset sanat kysyttynä
 
Kummien haastattelu, kuvia sukulaisten kanssa, lapsen ensi piirros/maalaus, mitä maailmalla tapahtui sinä vuonna kun synnyit.
 
Takaisin
Top