Kehtolaulut

Meidän valikoimaan kuuluvat:

Aa, aa, Allin lasta
Pilvi pieni pehmoinen (onkohan oikea nimi)
Maan korvessa
Tuiki, tuiki tähtönen
Pieni tytön tylleröinen (mä laulan pieni pojan palleroinen)
Tuu, tuu, tupakkarulla
Sininen uni
Karhunpoika sairastaa
Ihme ja kumma
Nukkumatti
Höyhensaarehen

Maan korvessa ja pieni tytöntylleröinen, niitä äiti lauloi mulle kun olin ihan pieni ja tulee sellanen haikee olo lapsuuteen kun ajattelee ja haluan jatkaa ainakin niiden laulua myös omalle lapselle.:rolleyes:

Meidän valikoimaan kuuluvat:

Aa, aa, Allin lasta
Pilvi pieni pehmoinen (onkohan oikea nimi)
Maan korvessa
Tuiki, tuiki tähtönen
Pieni tytön tylleröinen (mä laulan pieni pojan palleroinen)
Tuu, tuu, tupakkarulla
Sininen uni
Karhunpoika sairastaa
Ihme ja kumma
Nukkumatti
Höyhensaarehen
Onko toi pieni pilvi pehmoinen se pimpeli pompeli pom laulu missä nallen kuonolle tippu hiutale? :)

Kaivetaas tämäkin täältä pölyttymästä. Aloittaja ei ehkä enää kaipaa lauluvinkkejä, mutta kiva silti tietää mitä muiden lapsosille lauletaan. :)

Meillä ei ainakaan äidiltä kelpaa illalla juuri koskaan muut kuin Aa tuuti lasta, josta tunnen tällaisen version:

Aa tuuti lasta / Tule uni vastaan / Sulje silmät tullesas / Aa tuuti lasta
Aa tuuti lasta / Tuli kissa vastaan / Kissa hyppäs kiikulle / Ja kiikutteli lasta
Aa tuuti lasta / Tuli koira vastaan / Koira kiipes sänkylle / Ja suukotteli lasta

Joskus kelpaa myös Aa, aa allin lasta tai Karhun poika sairastaa. Päiväunille mennessä lauletaan yleensä Nalle Puhin sadelaulu (käy unilauluksi, kun laulaa tarpeeksi laahaavasti eikä liian reippaasti). Toisinaan kelpaa joku edellä mainituista päiväunille mennessäkin.

Omia lempilastenlauluja lapsena:
"Miska soutaa joella, rannalle jäi Petruska.
Aijai, Katinka, missä Miska, Petruska?
Miskan matka saareen vie, Petruskalla toinen tie.
Aijai, Katinka, missä Miska, Petruska?"
Lisäksi menee "Sininen uni", johon en tarpeen tullen muista sanoja. Onneksi yleisö ei ole vaativa, ihan voi keksiä omia sanoituksia.

Vaarilla on saari (tää toimii myös itkupotkuraivareihin)
Leikkisät koiranpennut
Suutarin emännän kehtolaulu
Vihanneslaulu
Pieni tytön tylleröinen

Maan korvessa ja sininen uni on niin loppuun kulutettuja, etten oo omalle lapselle laulanut kertaakaan. Ja raskausaikana en oo soittanut mitään tällaisia vauvalle, enkä kuuntele itse mitään tän tyylistäkään.

Takaisin