Kauppojen aukioloajat vapautuvat. Aijotko sinä käydä kaupassa entistä aiemmin tai myöhemin?

On varmasti ihmisiä joita tää hyödyntää, mutta en kyllä täällä maalla huomaa mitään eroa. Ei täältä kukaan enää ysin jälkeen illalla minnekään lähde. Mummot ehkä menee aamulla aikaisin kauppaan

Keskustelun jälkeen olemme tulleen miehen kanssa siihen tulokseen, että sunnuntain aikaisempi aukiolo ja lauantai myöhempi, ovat meille oikein tervetulleita. Eli siis nuo ovat sellaisia, joihin olemme kaivanneet niitä aikoja, jotka ovat arkipäivinäkin olleet.

Niin, eihän tässä tosiaan ole kyse siitä, että kaikki kaupat olisi heti yötä myöten auki, vaan että yrittäjällä/ketjulla itsellään on valta päättää siitä, milloin pitävät ovet auki. Jos ei kukaan kylällä liiku ilta-yhdeksän jälkeen, niin tuskin mikään kauppakaan pitää oviaan sen jälkeen auki. Siellä missä on kysyntää, siellä ovat sitten pidempään auki eli varmasti kokeilujen jälkeen lopulta vain suurimmissa asutuskeskuksissa.

Olen itse ollut kaupan alalla töissä, nyt työttämänä, mutta äippäloman jälkeen samanlaisiin hommiin varmasti takaisin hakeudun ja aukiolot on minulle ihan ok.

Ainut mikä mietittyttää on se, onko tässä otettu huomioon mahdollinen lisääntynyt vuoropäivähoidon tarve?

Ymmärrän toki, ettei kaiken tarvitse pyöriä 24/7.

Kannatan kuitenkin sunnuntain aikaisempaa aukioloaikaa, koska tämä perhe on 12 mennessä ollut hereillä jo vaikka kuinka kauan. Myös lauantai on kiva, kun ei tarvitse huolehtia siitä, että ehtiikö kauppaan jos tytön päiväuni venähtää. Meille tosin riittäisi sekin, että olisi auki vaikkapa yhdeksään. ( Ja ei, emme työmatkojemme takia ehdi viikolla kunnolla kauppaan, jos iltaruoka pitää tehdä ja syödä.)
Koska meillä ei ole työpaikalla ruokalaa, saatan harkita käyväni eväsostoksilla myös ennen kahdeksaa.

Joku mainitsi, että huoltoasemilla on ihan hyvät valikoimat - ei ainakaan kolmelta ABC:ltä löytynyt kunnolla edes vaippoja.

Mikä ihanuus. Muksu nukkumaan, isi kotona ja itse rauhassa ruokakauppaan ostamaan perustarvikkeita. Ei ruuhkaa, ei stressiä ja pystyi ihmettelemään rauhassa ostoslistaa. Ainoa huono puoli, että osa hyllyistä alkoi olla tyhjiä. (ja kaupasta ulos pääsin n 21.20, eli en nyt ihan yömyöhään ollut).

Takaisin