Kaupassa käynti taaperon kanssa-mukavaa?

Meilläkin menee kaupassakäynti ainakin vielä tosi kivasti - joskus tulee lähdettyä kauppaan kiertelemään ihan vaan siksi, että siellä se poju ainakin viihtyy.. Ei olla koskaan päästetty itse kävelemään noihin isoihin marketteihin, joten ei ole vielä hoksannut sellaista luksusta kaivatakaan. Viihtyy siis kärreissä ja katselee ja kommentoi.
Väsyneenä voi kaupan kassajonot olla kyllä sitten jo liikaa, silloin ollaan käytetty hyväksemme itsepalvelukassoja.
 
Meillä istuu nätisti vielä rattaissa kaupassa käydessä :) välillä saa pidellä jotain kädessään kun kierrämme kauppaa. Mä vaan kerron mitä seuraavaksi mennään etsimään ja neiti osottaa sormella kun tunnistaa haettavan asian.
 
3,5-vuotias, kaupassakäynti on pääsääntöisesti mukavaa. Syksyllä oli pari viikkoa vaikeeta kun kaikesta tuli itkupotkuraivari ja kaikkea pitäisi saada, silloin mies kantoi neidin kerran huoltoaseman leluhyllyltä itkevänä ja huutavana autoon. Mut miehen vika, mitäs pysähtyi itse leluhyllylle. Ja ite lähdin kaupasta kerran pois heti sisääntuloporttien jälkeen. Mut onneksi tuo jakso oli tosi lyhyt, yleensä menee tosi hienosti ja vaikka lapsi saa katsella leluja ja vaatteita, tyytyy äidin vastaukseen eikä ala kiukuttelemaan.
 
Voittaako taapero, jos lähtee kaupasta (tai kylästä tai mistä tahansa) lapsen kiukutellessa? Jos lapsen ei huvita olla jossain ja sitten lähdetään pois, niin onko se lapselle voitto ja huono asia? Että oppii, kun kiukuttelee, niin lähdetään pois ja saa haluamansa?
 
Meillä on nyt jonkin aikaa ollut vaihe "mie haluun lattialle, mie haluun tota!!". Mutta on vain sanottu pari kertaa, että ei, nyt istutaan kiltisti ja ostetaan ruokaa. Ei oo saanu tahtoaan läpi. Mesoaa sen aikaa, kun mesoo jos ei puhe ja rauhoittelu auta, jatkamme kauppareissua poika kärryissä ja ei se kiukku kyllä kauaa kestä. Ja se, että en ite katso muihin päinkää jos joku m ulkoilee, koska se on turhaa mielensä pahoittamista, kun et itse voi mitään jos toista uhmattaa. Parempi vain jatkaa ostoksia pojan ja itsensä vuoksi niin siitä se tilannekin rauhoittuu.
 
Meillä kyllä lapsi saa valita että käveleekö, lykkiikö lastenkärryjä, istuuko autokärryissä tai yläistuimessa (painorajat ei vielä täyty). Tosin mä en aina jaksais niitä pikkukärryjä kun lapsen voimat ehtyvät mystisesti kesken kauppareissun ja sit äiti saa lykkiä sitä. Onneks suurimmassa osassa kaupoista ei oo pikkukärryjä.

Ja joo onhan se vähän sohlaamista mut ei mee hermot kaupassa. Lapsi myös saa avustaa kaupassa. Ottaa tuotteita ja mm. Punnita vaikka mun tarviikin aina nostaa pikkuneitiä näppäimille.
 
Hep! Okei, meidän lapsi on jo kohta kolme, mutta kyllä hänen kanssa vuosi sittenkin kävi kaupassa. Parhaiten sujuu/sujui kun otti hänet mukaan tekemään ostoksia. Ainakin nykyisin saa työntää pientä lastenkärryä ja silloinkin kun oli liian pieni siihen/sellaista ei ole saatavilla auttaa etsimään tuotteita ja saa laittaa kärryyn/koriin sellaisia tuotteita, mitkä ei hajoa vaikka se menisi sinne vähän vähemmän hellävaroen.
 
Hep,hep,hep,hep:D 5 lasta ja ikä haitari 6v-2,5kk ja hyvin sujuu vaikka kävisin yksin kaupassa, ovat oppineet hyvin nopeesti että kinuaminen ja raivarit ei kannata, mua ei itseäni häiritse lapsiani kasvattaa ja kieltää kaupassa flippaamisesta, eikä kyl hävetä jos niin tekevät:p muut shoppajat kyl kattelee murhaavasti jos joku ministi hepuloi ja mä en siitä hyssyttele:D mut joo kaupassa käynti uhamakkaiden kanssa on ihan ok, pitäähän niidenkin oppia kaupassa käymisen ja käyttäytymisen salat:wink.
Meillä 3 isointa saa vuoron perään laitaa ostoksia kärryyn, punnata hevejä ja kantaa ostoksia autolle/kotiin (vaippoja,wc paperit tms kevyitä isoja paketteja:wink)
 
Vapaana ei uskalla päästää kulkemaan, ettei tule kallis reissu :) Poika 2w hulluna autoihin, joten isojen markettien autokkärryt aina käytössä. Viihtyy!
 
Hep! :hello Esikoinen 1v 8kk ja aina on onnistunu kauppareissut hyvin. Kärryissä istuu, tuijottelee ja höpöttelee. :) Ainut konflikti meinaa välillä tulla siinä vaiheessa jos olen antanu pojan tutkittavaksi jonkin tuotteen, ja kun kassoille mentäessä otan tuotteen valmiiksi itselleni. Siinä meinaa välillä pieni kiukku tulla, mutta hetken rutinalla sekin on ohi. :) Kuopus 3,5kk, välillä tuntuu että hänen kanssaan on vaikeampaa kun saattaa alkaa kesken kaiken inisemään/itkemään. :p
 
Hep! :greet025

Meillä 2v4kk poika istuu tyytyväisenä kärreissä yli 95% kauppareissuista. Joskus harvoin vähän kitisee, jos on nälkä/väsy, mutta ei yleensä silloinkaan koko reissua. Normaalisti istuu ja juttelee vaan. Kommentoi tavaroita ja katselee uteliaana. Ehdottaa tuttuja tuotteita ostettavaksi. Hedelmäpusseihin on saanut hintalapun liimata ja saa tutkia joitain tavaroita. Tähän asti on voinut näyttää lelujakin ja poika antaa ne suosiolla laittaa takaisin hyllyyn, kun sanotaan, että "tavara on vielä kaupan oma". Autokärreissä on päässyt muutaman kerran kauppaan, mutta ollaan tehty vielä niin, että vanhemmat päättää, kummat kärrit otetaan.
 
Takaisin
Top