Kaupalliset DNA-testit

Lilyofthevale

Sukkela juttelija
Joulumammat 2018
Onko kellään kokemusta näistä kaupallisista DNA testeistä? My Heritage ja onko muitakin? Siinä on mahdollisuus, että löytyy uusia sukulaisia mutta voi tietenkin tulla vaikeitakin tilanteita. Toisaalta oma geneettinen alkuperä kiinnostaa, tiiä mitä maita sieltä löytyy.
 
Pyysin mieheltä DNA-testit synttärilahjaksi. Käytettiin MyAncestry-palvelua. Haluttiin vain selvittää etnisyys, ei mitään perinnöllisiä alttiuksia sairauksille tms, jotkut tarjoaa näitäkin. Sukulaiset ei kiinnosta niinkään, vaan se oma tausta. No, itse olen 100% kotimainen, miehen osalta oli sitten mielenkiintoisempi.

Juu, tiedostan mahdolliset ongelmat ja salaliiton ainekset tähän liittyen, mutta näin vanhaksi tultuani en ole jaksanut välittää. Niin sitä nuoruuden idealismi väistyy erinäisten mukavuuksien ja kuriositeettien tieltä. Nuorena olin sitä mieltä että sitten kun sormenjäljet tulee pakolliseksi passiin, jätän passin uusimatta. Niin vissiin ... :laughing021
 
Itse tein Myheritagen kautta, muistaakseni 96% suomalainen, loput prosenteista vähän ympäri maailmaa, voi tosin mennä virhemarginaalin piikkiin.
Jälkikäteen olen kyllä hiukan katunut sitä, että tein testin. Myheritage on israelilainen yhtiö, mutta testitulokset lähetetään Yhdysvaltoihin analysoitavaksi. Alkoi meikäläisen foliohattua myöhemmin puristaa, mutta tehty mikä tehty. :hilarious:
 
Itse tein Myheritagen kautta, muistaakseni 96% suomalainen, loput prosenteista vähän ympäri maailmaa, voi tosin mennä virhemarginaalin piikkiin.
Jälkikäteen olen kyllä hiukan katunut sitä, että tein testin. Myheritage on israelilainen yhtiö, mutta testitulokset lähetetään Yhdysvaltoihin analysoitavaksi. Alkoi meikäläisen foliohattua myöhemmin puristaa, mutta tehty mikä tehty. :hilarious:

Haha mulla kävi samoin :hilarious: Eipä niitä takasin saa. Tulos oli vielä vähän outo, on tiedossa juuria muualta eikä niitä ollut siinä ja sit taas oli jotain ihme maita pari :confused005
 
Haluisin kyllä tehdä ja miehelle kans! Pari kaveria on tehny, muuta kokemusta ei ole, vielä. :)
 
Takaisin
Top