Kaunis mamma

Saa nähdä mitä tekee värjäilyn kanssa. Edellisessä parisen kertaa taisin värjäillä, tyvikasvu ei juuri näkynyt kun värjäsin plussan jälkeen omaa hiusvärii lähellä olevalla sävyllä. En usko, et juuri vahingoittaa sikiötä jos ei nyt ihan jatkuvasti värjäile, mutta hiustenkasvulle teki hyvää kun hius sai ihan vaan olla. Sävyttäviä hoitoaineita varmasti tulee käytettyä.

Nyt oon hikoillu niin paljon, ettei paljon toistaiseksi ole ollu järkeä meikkailla.:D Ja toisakseen esikoisen kanssa kotona, niin muutenkaan kauheesti tule meikkailtua. Meikkailut tosin varmasti on todella pieni paha, jos miettii mille kaikille kemikaaleille sitä altistuu muutenkin. Jos olisin töissä jne, niin varmasti taas meikkailisin ihan normaalisti.

Mä värjäsin hiukset omaan väriin takas pari kk sitten. Nyt ei sitten tarvii värjätä ollenkaan.
Meikata aion kyllä ku siltä tuntuu. :)

Esikoista odottaessa meikkasin ihan normaalisti ja kävin värjäyttämässä hiuksiakin säännöllisesti. Oon maantien värinen ja hiukset vaalennettiin useamman kerran raskauden aikana. Ja ihan terve poika syntyi. Samoin aion toimia tälläkin kertaa. :bored:

Itse siirryin lähes täysin luonnonkosmetiikkaan ekan raskauden alussa ja en kyllä ole katunut. Suosikkimerkkejä on mm. Madara ja Lavera. Dödön vaihto alumiinittomaan oli projekti, tuntui että kaikki dödöt petti ja haisi kokoajan ällölle(toki varmaan hormoneillakin osuutta asiaan). Löysin Madaran dödön ja se on pitänyt parhaiten.
Hajuvesi on mulla jäänyt kokonaan pois ja hiusten värjäys minimissään.

Itse pyrin välttämään ylimääräisiä kemikaaleja, mutta eihän niiltä voi täysin suojautua vaikka mitä valintoja tekis.

Kannattaa tutustua esim Kemikaalicocktail blogiin, sieltä saa paljon tietoa aiheesta :)

En värjää enkä meikkaa juurikaan.. Päänahka ei kestä ja hiusten laatu kärsii..

Iita1: Mikä dödö on sulla käytössä?
Itsellä menossa juuri samanmoinen siirtymä luonnonkosmetiikkaan ja on kyllä työlästä ettiä hyviä tuotteita ku ei hajuakaan mikä on hyvä.

Mä oon kyl ihan hyvällä omalla tunnolla käyttäny doven tai rexonan dödöjä ja meikannu normi Lumenen meikeillä. Voiko niistä OIKEASTI olla haittaa sikiölle? :S

Mä oon kyl ihan hyvällä omalla tunnolla käyttäny doven tai rexonan dödöjä ja meikannu normi Lumenen meikeillä. Voiko niistä OIKEASTI olla haittaa sikiölle? :S

No ei ole :) Ympärillämme on kuitenkin todella paljon erilaisia kemikaaleja, joista toiset ovat ihan oikeasti haitallisia (esim. palonestoaineet, jotkut muovit), joten joidenkin kemikaalien välttely on ihan perusteltua.

Asiasta kiinnostuneelle suosittelen lukemiseksi "Kemikaalikimara lapsiperheille" -kirjaa. Kirja perustuu tutkittuun tietoon, eikä sisällä turhaa pelottelua tai kiihkoilua :)

Muakin kiinnostaa noi alumiinittomat deodorantit, erisan taitaa olla tähän mennessä ainut mistä oon tykännyt, ei sekään täydellinen oo.

Itse vuosia jo käyttänyt alumiinitonta stickdödöä Dermosililta, raikas mieto tuoksu. Ei toki estä hikoilua mutta raikastaa oloa kuitenkin.

Viime raskaudessa jäi kynsien lakkaaminen ja ihon rasvaus ym. tosi vähälle hajuaistin herkistymisen ja etomisen takia, ei voinut mitään hajustettua oikein käyttää kun etoi. Ihoa rasvasin arpien pelossa jojobaöljyllä ja sheavoilla. Flown mineraalimeikkipuuteri on ihan parasta kun haluaa enemmän panostaa meikkaukseen, kestää hikoilua eikä valu. Sekin tullut jo vuosien aikana todettua. Muuten lapsiarjessa kun ei ehdi liikoja panostaa laittautumiseen niin pysyy kemikaalikuormitus vähäisempänä. :meh:

Unohtui vielä mainita kaakaovoi, joskus tuli hankittua syötäväksi mutta jäikin kaapin perälle. Sitten keksin raastaa palat hiutaleiksi purkkiin ja oli helppo siitä käyttää ihon rasvaukseen.

Tuota yrttidödöä on mulle kehuttu ennenkin...taidankin hommata sellaisen testiin. Kiitos vinkistä tähtityär :)

Tuota sheavoita mun on ollut tarkoitus ostaa myös ku mulla on aika pahat ihottumat ja olen kuullut tuosta hyvää et se saattas auttaa.

Onko kukaan käyttänyt kookosöljyä masuun?
Lähinnä mietin et jos käyttäis sitä raskausarpirasvojen sijaan....toimiskohan.
Toki se on aika voimakkaan tuoksusta niin saattaa olla että ei sen takia pysty käyttämään :(

mami, minä läträilen välillä kookosöljyllä. Se on kyllä atooppisen ihon pelastus ja tarkoitus olisi vatsaa, reisiä ja tissejä rasvailla sillä ahkerammin nyt raskausaikana.

Mä oon käyttänyt kanssa mineraalimeikkejä muutaman vuoden ( tavallisten lisäksi ). Meikkipohjana on aina Lilylolon mineraalimeikkipuuteri.

Takaisin