Multa on jäänyt meikkejen käyttö tosi vähälle jo aikaa sitten ja tossa ehkä pari vuotta takaperin alkoi tuppaamaan elämääni tietoa joka suunnasta noiden kemikaalejen haitoista. Nykyään siis en ihan periaatteestakaan oo laitelllut pahemmin niitä myrkkyjä nassuun ja kehoon. Raskausaikana otin sit vähän selvää et miten ne vaikuttanee, voi kuulemma meikkaaminenki aiheuttaa poikasikiöille naismaisia piirteitä, jonkilainen hormoniepätasapaino..
Deodorantti menee alumiinittomana, välillä tollai roll on ja välillä kividödö, hammastahna on fluoritonta (tää jakaa ihmisiä monee, ku hammaslääkärit sitä suosittelee, se kuitenki tukkii aivoja pahoissa määrin ni nääh ei mun juttu) hiukset värjäsin kyllä hennalla joku aika sitte, oli eka kerta ku kokeilin, tuli kiva lopputulos kyllä. Shampoo hoitoaine ja vartalon pesuaine on kans luonnollisia. Myös ruokavaliossa vaihtanu esim valkosen sokerin ja suolan.. Eli intiaani tai ruokosokerii ja ruususuolaa. Hanaveden myös suodatan. Taidan olla "ituhippi" :D Kyllä sitä välillä jotain ripsiväriä saattaa laittaa, mutta siihen se sitten jää.. Oon aina ollu myös helposti allerginen kaikelle, sekin osa syynä kyllä näissä valinnoissa.
Kookosöljyy oon kans käyttäny rasvaamiseen, toisinaan haju tuntuu vähän ällölle mut ei oo jääny häiritsevästi haisemaan.
Mua vähän jännittää ja pelottaa jo synnytyksen jälkeinen aika, en haluais heti uudelleen raskaaks mut koska oon myös hormonaalista ehkäisyä vastaan ja kondomin käytöstä tulee aina hiiva, niin vähän jännittää miten ehkäisyn hoitaa.. Ennen raskautta käytin "luonnollista ehkäisyä" eli mittasin joka aamu kehon lämpötilan ja seurasin muuten kehon toimintoja ja niin määritti ovulaation ajankohdan. Raskauden jälkee kuitenki tuo ei oikein ole vaihtoehto kun kierto saattaa alkaa heittämään niin paljon ja lämpötilat voi heitellä imetyksen takia niin ääh..
On se vaikeet koittaa välttää kaikkee kemikaalei ja hormoneja ja vaikka mitä..