Kauneudenhoito raskausaikana

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pipa*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minäkin olen värjännyt, kampaamosta ostetuilla väreillä kylläkin. Ruokakaupan väreihin en uskalla koskea enää. Kookosöljyn ostin Prismasta ja käytin sitä alkuun mutta tuntuu että saa pers paljaana juosta illalla ennen kuin menee nukkuu ja se on kuivanut :D joten ostin body shopista jonkun kaakaovoi purnukan. Vähän niinkuin dödöpurkki. :) se on melko hyvä, mieto tuoksu ja kuivuu...

Mä en ole vielä raskauden aikana värjännyt hiuksia (yleensä värjään 2-3 kk välein), mutta nyt varasin ajan parin viikon päähän. Saa nähdä otanko vain raitoja vai värjäänkö koko pään, pari viikkoa aikaa miettiä.

Kulutin mustaa hiusväriäni askorbiinihapolla ja hoitoaineella, sitruunalla myös :) laitoin myös raita huipulla raitoja ja voila hiukset ovat useamman asteen vaaleammat! En halunnut enää värjätä juurikasvua niin usein pois niin päätin haalistaa mustan poikes :) nyt sellainen punertavan keskiruskea mistä tykkään kovasti ja vaaleampia raitoja :) huomenna pakko värjätä juurikasvua sen verran kun on vloppuna juhlat niin viitsisi ihan kamalan juurikasvun kanssa lähteä :/

Mä lopetin punaisten ja mustien värien käytön jo muutamia vuosia sitten, kun kuulin eräältä alan tutkijalta, kuinka haitallisia aineita niissä edelleen käytetään. Vaalennus sen sijaan on vähemmän haitallista. Nyt en oo pärjännyt tai käsitellyt hiuksiani ollenkaan viimeisen parin vuoden aikana, ja nyt kun kaikki käsitellyt osat on kasvaneet pois niin en voisi olla tyytyväisempi ratkaisuuni. Ikinä en oo ollut yhtä tyytyväinen väriin ja kuntoon kuin nyt. Turhaan värjäsin teini-iästä asti, aina oli huono, jatkuvasti juurikasvua ja oma väri sopii kasvoihin siltikin parhaiten. Ja raskauskin on mulla tehnyt hiuksille hyvää. :)

Olisko kellään tietoa miten selättää ruusufinni raskaana? Mun oikee poski kukkii mutta en tiiä mirä siihen sais näin raskaana ollessa laittaa vai hyväksynkö vaan punatäplänaamani Vielä 4-5kk?

Multa on jäänyt meikkejen käyttö tosi vähälle jo aikaa sitten ja tossa ehkä pari vuotta takaperin alkoi tuppaamaan elämääni tietoa joka suunnasta noiden kemikaalejen haitoista. Nykyään siis en ihan periaatteestakaan oo laitelllut pahemmin niitä myrkkyjä nassuun ja kehoon. Raskausaikana otin sit vähän selvää et miten ne vaikuttanee, voi kuulemma meikkaaminenki aiheuttaa poikasikiöille naismaisia piirteitä, jonkilainen hormoniepätasapaino..
Deodorantti menee alumiinittomana, välillä tollai roll on ja välillä kividödö, hammastahna on fluoritonta (tää jakaa ihmisiä monee, ku hammaslääkärit sitä suosittelee, se kuitenki tukkii aivoja pahoissa määrin ni nääh ei mun juttu) hiukset värjäsin kyllä hennalla joku aika sitte, oli eka kerta ku kokeilin, tuli kiva lopputulos kyllä. Shampoo hoitoaine ja vartalon pesuaine on kans luonnollisia. Myös ruokavaliossa vaihtanu esim valkosen sokerin ja suolan.. Eli intiaani tai ruokosokerii ja ruususuolaa. Hanaveden myös suodatan. Taidan olla "ituhippi" :D Kyllä sitä välillä jotain ripsiväriä saattaa laittaa, mutta siihen se sitten jää.. Oon aina ollu myös helposti allerginen kaikelle, sekin osa syynä kyllä näissä valinnoissa.
Kookosöljyy oon kans käyttäny rasvaamiseen, toisinaan haju tuntuu vähän ällölle mut ei oo jääny häiritsevästi haisemaan.
Mua vähän jännittää ja pelottaa jo synnytyksen jälkeinen aika, en haluais heti uudelleen raskaaks mut koska oon myös hormonaalista ehkäisyä vastaan ja kondomin käytöstä tulee aina hiiva, niin vähän jännittää miten ehkäisyn hoitaa.. Ennen raskautta käytin "luonnollista ehkäisyä" eli mittasin joka aamu kehon lämpötilan ja seurasin muuten kehon toimintoja ja niin määritti ovulaation ajankohdan. Raskauden jälkee kuitenki tuo ei oikein ole vaihtoehto kun kierto saattaa alkaa heittämään niin paljon ja lämpötilat voi heitellä imetyksen takia niin ääh..
On se vaikeet koittaa välttää kaikkee kemikaalei ja hormoneja ja vaikka mitä..

Mie en oikein oo ollu mikään luomumamma kun on ollut hiusten värjäilyä, kulmien ja ripsien värjäilyä ja geelikynnet.. En tietenkään kovin usein värjää mutta muutenkaan ei oo kovin hehkeä olo niin on kiva että ees jotain kivaa saa omaan naamaan ja ulkonäköön :) geelikynsissäkään minulla ei oo tippejä ja liimaa kun omat kynnet on niin pitkät että ihan pelkällä geelillä on laitettu :) sekä hiuslakkaa ja tavan dödöä käytän :)

Ennen kuin tulin raskaaksi niin vähän naureskelin tutuille, joista tuli jopa vähän hysteerisiä kaiken suhteen. Luulin että oma elämäni jatkuu ihan samanlaisena vaikka sisällä kasvaa toinen ihminen. Niin sitä muuttuu. Kaikki pesuaineet on luonnonkosmetiikkaa, deo on alumiinitonta, tukkaa pidän tosi usein kiinni ettei tarvi käyttää käsittelyaineita, ennen en koskaan pessyt esim kurkkua ennen syömistä, koiran lihat pilpottiin samalla leikkuulaudalle kuin ihmisten kanat, nyt ei missään ruoassa saa olla säilöntäaineita, aromivahventeet oli pannassa jo aiemmin...
Meikkaan kuitenkin normaalisti ja kampaajalla käyn noin 6 vkon välein värjäämässä hiukset. Tosin hän käyttää nyt minulle vain jotain turvallisia mömmöjä, ja tähän luotan.

Takaisin