Kauhee särki päässä kokoajan

Eni

Oman äänensä löytänyt
Nyt viikkoja 16+6 ja päänsärky on jokapäiväinen vieras... Aluksi luulin että se johtuu stressistä ja huonosti nukutuista öistä, mutta ei kai se niistä kun nyt olen saanut jo nukuttua muutamana yönä ja päässä on vieläkin särki. Joskus se alkaa heti kun silmät aukasee ja jatkuu hetken aikaa, sitten saattaa mennä pois ja tulla takasin.
 
Onko muilla ollu raskauden aikana krooninen särki päässä? Onko mistään ollut mitään apua?
 
 
 
Nottei sulla migreeni ole? Itselle äitipolilta neuroa konsultoiden annettiin lupa satunnaisesti syödä sumatriptaania kohtauksiin ja pahimpiin kohtauksiin sitä otinkin. Muuten sitten käytin yleensä kunnon pompsia (1,5g) parasetamolia. Ja muista huolehtia niskoista, itellä ainakin niska/selkäjumi pahensi migreeniä.
 
Onhan mulla migreeni joka pysyi poissa minipillereillä ja teki kampäkin suunnilleen heti kun raskaustesti näytti plussaa [>:] Mulle lekuri sanoi että ei sumatripaania, en saa syödä vanhoja migreenilääkkeitäni nyt... Yleensä joudun ottamaan grammasia paratabseja, joista on enemmän apua kun normi panadolista tms. mutta en niitäkään tahtois niin paljoa syödä. Muutenkin olen sellanen etten tykkää nappailla joka kolotukseen lääkettä mutta nyt töissä selviämisen takia on usein otettava [:@] Tää alkaa jo v*tuttaa...
 
Niskahartiaselkäjumppa tästä lähin on mun joka aamunen kaveri! Jos edes vähän auttaisi...
 
Onko muilla kokemuksia? Meen torstaina taas vaihteeks polille kontrolliin, sitten kyselen tarkemmin lääkäriltä, mutta eipä kai sekään muuta voi kun määrätä lääkkeitä ja verikokeista selvittää onko jotain...
 
Tohon päänsärkyyn, mulla oli ainakin kauhea jysäri josta normioloissa en kärsi juuri koskaan. Vika taisi olla tuolla lapaluiden päällä olleissa "tukoksissa". Lihaksen päät vissiin jotenkin ihan jumissa. Ostettiin sellainen kipukoukku ja ei oikeasti montaa kertaa tarvinnut käsitellä harteita kun lukot on helpanneet todella hyvin!
 
ALKUPERÄINEN: IhaNainen

Tohon päänsärkyyn, mulla oli ainakin kauhea jysäri josta normioloissa en kärsi juuri koskaan. Vika taisi olla tuolla lapaluiden päällä olleissa "tukoksissa". Lihaksen päät vissiin jotenkin ihan jumissa. Ostettiin sellainen kipukoukku ja ei oikeasti montaa kertaa tarvinnut käsitellä harteita kun lukot on helpanneet todella hyvin!


Siis kipukoukku on ihan luksusta jos kärsii jumiutuvista lihaksista!! Se on töissä aivan mahtava väline ja kotiinkin haluisin sen. Maksaa vaan aika paljon.. :-/
 
Mulla kanssa ollu koko raskauden ajan ongelmia päänsäryn kanssa. Alkuraskaudesta sain lääkärissä pari kertaa sellasen lääkekoktailin, jossa oli useampaa lääkettä. Nyt sitä ei enää anneta, mut oon kerran saanu suoraan suoneen särkylääkettä - auttaa paremmin kun tabut!

Hieronnassa oon käyny ja se helpottaa jonkun verran. Mulla tää johtuu ihan migreenistä ja sille ei oikein voida tehdä mitään... Panadol ei tehoa muhun ollenkaan. Täytyy vaan koittaa jaksaa ja kun oikein paha särky on, niin mennä lääkäriltä aneleen taas helpotusta.
 
Mulla on ollut koko alkuraskauden ajan kauheita päänsärkyjä. (Nyt rv 15+5.) Särki on joka viikoittainen vieras - valitettavasti. Säryt on myös kovempia ja kestää pidempään kuin aiemmin, pahimmillaan särki yhtäjaksoisesti yli pari viikkoa. AUTS!

Mulla säryt on selkeää jännityspäänsärkyä. Syy siis on tiedossa, ja särkyjä on ollut ennen raskauttakin mutta ei näin tiuhaan tai kovia jatkuvasti. :(

Neuvolasta en saanut muuta apua kuin neuvot venytellä ja harrastaa liikuntaa. Niin ja Panadolia mutta ei se mulla mitään auta. Eipä tuollaiset neuvot hirveästi lämmittäneet. On niin jumissa paikat, että ei niitä itse venyttelemällä enää saa auki. Tietääkö joku voiko jostain saada jotain tukea tai lähetettä hierontaan tai muuhun??? Sillä saisi jumit auki, kun kävisi säännöllisesti, mutta ei ole itsellä varaa niin moneen käyntiin. :(


Eni/Ansku: Oletkin tuttu blogisi kautta. :)
 
Mulla on alkanut kans taas päänsäryt. Mulla on ennestään todettu jännityspäänsärky työterveyden kautta ja käynkin viikottain hierojalla. Monta kuukautta oli niin että särky ei päässyt alkamaan kun kävi aktiivisesti hierojalla, mutta nyt sekään ei tahdo auttaa. Eilen illallakin ajattelin että varmaan on verenpaine korkealla kun niin särki päätä mutta ei ollu kun mittasin. En tiedä mahtaisko särky johtua jostakin muusta kun lihaksista!?? Hormoonit??Ehkä??

Äni:Millaista työtä teet? Saisitko työsi kautta hierojalle ajan? Mun työnantaja maksaa mun hierojalla käynnit kun teen istumatyötä.
 
Päivi28: Teen myös istumatyötä eli 100% näyttöpäätetyötä. Työnantajan kautta pääsisin fysioterapeutille (eli saisin lähetteen), mutta ne käynnit olisi maksettava itse, joten en ole edes vaivautunut sinne sitten.

Sain aiemmin niskat kuntoon ja päänsäryt loppumaan kun kävin osteopaatilla n. 5-8 kertaa. Nyt ei vain talous oikein sallisi tuotakaan, omalla kustannuksella kun pitäisi mennä ja aivan erilainen rahatilanne kuin tuolloin oli. Huolettomana DINK pariskuntana. ;) Nyt tuntuu, että ei niillä omilla niskoilla tahi pääkopalla niin väliä, kunhan saisi vähän edes säästettyä vauvalle. :)
 
Äni:Voi harmi kun työnantajasi ei niitä kustanna:(
En mäkään kävisi jos ite joutuisin maksamaan, sen verran arvokkaita on noi hierojalla käynnit!
 
Mullakin oli useemman viikon (pari kk) karsea päänsärky josta en muuten kärsi. Nyt puolenvälin tienoilla se Loppui! Jesh! Taisi olla hormoneihin liittyvää.....
 
Takaisin
Top