Kauanko synnytyksesi kesti?

Synnytyksen virallinen kesto 30 tuntia, tosin tuohon tunti vielä päälle epäsäännöllisiä supistuksia joiden aikana en nukkunut. Ponnistusvaihe tunnin, vauva oli viistotarjonnassa eli pää vinossa. Imukupin avulla tuli lopulta, ja imukuppi oli kyllä sen urakan jälkeen helpotus. Ilman tuskin olisin jaksanut. Esikoinen kyseessä.
 
Mulla pojan joka on viel ainokainen synnytys kesti 2h 45min josta ponnistusvaihe 30min. Helppo ja nopea synnytys. Ainoa kivunlievitys oli paikallispuudutus pään syntyessä. Sairaalaan ku päästin ja ekan kerran karottiin tilanne olin täysin auki ja suoraan saliin. n.8 aamul alko jäätävät supistukset, salissa oltii 10.05 ja poika ulkona 10.35.
 
Mulla oli pienikokoinen vauva, 2400g ja tuli yllättävän nopeasti. Pää tosin oli täysaikaisen koossa, joten vaikuttaneeko asiaan... Synnytys kesti kalvojen puhkaisusta 7h (ballonki käynnistys) ja ponnistus 9min.
 
Esikoisen synnytys kesti 36,5 tuntia. Ponnistus 38 min ja vika vaihe 10min. Kerrassaan ikimuistoinen joulu ja paras lahja ikinä :) Poika oli 4,2kg, 51 cm ja py 36,5cm eli aika jytky :grin
 
Muokattu viimeksi:
Esikoisen kanssa avautumisvaihe kesti 23h ja ponnistus 19min.
Kakkonen olikin sitten vähän hätäisempi, 4h22 minuuttia avautuminen ja ponnistus 2min. Ei ehditty saliin asti ja vikassa supistuksessa ennen ponnistusta mies sai lapsivedet kengilleen :D
 
Esikoinen(tyttö)n. 6h, ponnistus 39min. syntyi veteen jossa lilluin loput avautumisvaiheen. ei muuta kivunlievitystä kuin vesi.

kuopus(poika) 2,5h, käynnistettiin. ponnistus 3min. juuri ennen ponnistusta ehdittiin laittaa spinaalipuudutus joten ponnistus oli nopea ja kivuton :)

Nyt 2 kyydissä, kesällä näkee miten käy..
 
Käynnistyksestä syntymään 56h. Kivuliaita supistuksia 24h, mutta aukesin hitaasti ja synnytys on merkitty alkaneeksi vasta kun olin 4-5cm auki joten virallisesti synnytyksen kesto 8h 10min (ponnistusta 1h 40min, jälkeiset avustettuna 15min).

Ponnistusvaihe oli pitkä ja kivulias, mutta siitäkin selvittiin ihan mahtavasti tsempanneiden kätilöiden ja synnytyslääkärin ansiosta eikä onneksi tarvittu imukuppia tai episiotomiaa :)
 
Vedet meni 68 h ennen syntymää. Käynnistyksestä syntymään 42 h. Kivuliaita supistuksia 36 h mutta virallinen synnytyksen kesto oli 18 h. Poika syntyi kiireellisellä sektiolla, koska synnytyksen eteneminen pysähtyi.
 
Mulla on ollut melko nopeat synnytykset, 1. kesto 3h30min josta ponnistus 18min. 2. 3h32min josta ponnistin 4min. 3. 2h14min ponnistus alle 1min ja 4. muistaakseni n.4,5h josta taas alle 1min ponnistus. Neljäs meillä keskonen, eli voisin hyvin kuvitella, että pienet vauvat ovat hitaita syntymään. Nelosen kohdalla mulla oli korkea vedenmeno nelisen viikkoa aiemmin ja vauva ei päässyt synnytyksessä laskeutumaan kunnolla ennenkuin kalvot puhkaistiin kunnolla ja saatiin napanuora siirrettyä kohdunsuun edestä pois tjsp.
Vitosen kävin pyöräyttämässä. Kokonaiskesto 49min, josta ponnistus taas 1min ja jälkeiset 9min. Avautuminen oli siis 39min :confused: Meinasi tulla vähän kiire, kun salissa ehdittiin ennen syntymää olla 2min :rolleyes::grin
 
Esikoisen synnytys kesti 6t 30min. 1 vaihe oli 5t 50min, 2 vaihe 32min ja 3 vaihe 8min.

Kuopuksen synnytys kesti 3t 41min. 1 vaihe 3t 29min, 2 vaihe 2min ja 3 vaihe 10min. Hyvin oli nopea tämä kuopus.

Kummatkin raskaudet on käynnistetty.
 
Esikoinen 13h vesien menosta, ponnistus 13min. Kaksoset 2,5h kalvojen puhkaisusta, ponnistukset 1min & 2min, ikäeroa 13min :grin.
 
Tyttö on toistaiseksi meidän ainoa lapsemme ja hänen synnytyksensä kesti 6 h 10 min, josta ponnistus 19 minuuttia. Mulle ei tullut lainkaan ponnitustarvetta ja supistukset loppuivat täysin, siksi otti aikansa tajuta et pitää ponnistaa ja miten se tehdään. Tuli se tyttö kumminkin ulos silkalla epätoivolla:rolleyes:
 
Vedet meni 16h ennen syntymää. 6h ennen syntymää laitettiin käynnistystippa menemään. Ponnistusvaihe n.20min ja jälkeiset tuli muutama minuutti vauvan jälkeen. Ihan tarkkoja aikoja en tiedä kun ei tullut kysyttyä.. Esikoinen siis kyseessä.
 
Käynnisteltiin torstai ja perjantai. Sitten kun alkoi pe-la yönä tapahtua niin virallisesti synnytyksen kesto oli 4h15min, josta n tunnin kesti ponnistusvaihetta. (Epi vei ponnistamisen tarvetta)
 
Muokattu viimeksi:
Virallisesti 25h20min, ponnistus 41min. Oikeasti vesien menosta 29h ja säännöllisiä supistuksia tuli 3vrk ennen kuin synty.
 
Takaisin
Top