Kasvukontrolli

Hyvä kuulla et on ihan normikäynti! Jos katotte jotain muita keskustelupalstoja aiheesta synnytystapa-arvio, ni huomaatte mitä tarkoitan :facepalm: aattelinkin ettei ne voi olla totta tai ainakaan tätä päivää.

Eilen tosin oli sellaset vihlonnat ja supistukset, että mahdanko edes ehtiä koko synnytystapa-arvioon, kun odotan vieläkin että ne buukkaisi mulle ajan ja jo 36 vk menossa.
 
Meille varattiin tänään käynnistyspäivä ja se on parin viikon päästä pitkäperjantaina 30.3. Sillon viikot 36+0. Nyt oli vauvat 2.2kg ja 2kg eli yhteensä sellaset 4.2kg pelkkiä vauvoja ja vedet sun muut siihen päälle. Itse oon tosiaan 150cm ja alkaa olo olla niin kauhea että on vaikea pukea sanoiksi. Kyllä oon niin helpottunut että lääkäri ehdotti tuota käynnistystä. Olisin ottanut itse puheeksi jos ei olis kerennyt ensin :happy:
Ihanaa, kohta meillä on kaksi pientä tytöntylleröä :dummy1::dummy1:
 
Mulla selviää ens viikon kontrollissa, että lähetäänkö ens viikon lopussa käynnistään synnytystä vauvan pienen koon takia. Eilen siis kävin kontrollissa 37+6 ja vauvan koko oli 2600g. Kaikki virtaukset ja muut ovat hyvät , mutta kuulemma ei oo kasvanu edellisestä käynnistä tarpeeks. Ei kai siinä, parempihan se on et tulee tänne kasvaan jos ei mahassa kasva.. olin vaan melkein 2cm auki, kanavaakin jäljellä 2cm ja vauvan pää on jo kiinnittyny alas et periaatteessa vois syntyä koska vaan..
Mulla on lääkärinä vähän semmonen yli-innokas mieslääkäri joka on pätevä mut tutkii kyl kaiken mahdollisen. No eilen hän tutki ja katto mun rinnat rintasyövän osalta, koska loppuraskaudessa voi ilmetä rintasyöpää. Tästä jäi vähän hämmentävä fiilis , mutta kai se oli hyvä et tissitki tutkittii :wacky:
 
Ootko Sohvi käynyt jo tota käyntiä ennen kasvukontrollissa? Kiva, että kasvua seurataan.
Kieltämättä kuulostaa todella erikoiselta toi rintojen tutkiminen :joyful:

Mä kävin alkuviikosta lääkärikäynnillä 36+0. Sain kokoarvion 2,6 kg ja paikat sormelle auki sekä kaulaa jäljellä 2 cm. Vauvan pää suht alhaalla. Kuulemma tyypillinen tilanne uudelleensynnyttäjälle, joten lasketun ajan kieppeille odotan raskauden kestävän. Kaikki lapset on syntynyt ihan muutamaa päivää vajaa tai päivän yli lasketun ajan.

Mua tutki kaksi lääkäriä, molemmat ultrasi, tunnusteli vatsan päältä ja vain toinen teki sisätutkimuksen.
Sisätutkimuksen tehnyt lääkäri sanoi, että vauvan pää on jo tosi alhaalla, tunsi vauvan pään tutkiessaan sisäkautta.
Toinen lääkäri, joka pääasiassa ultrasi ja paineli vatsaa, puhui koko ajan siihen malliin ettei pää nyt niin alhaalla olisi.
Että näin ne lääkäreiden mielipiteet eroaa toisistaan.
 
Mulla selviää ens viikon kontrollissa, että lähetäänkö ens viikon lopussa käynnistään synnytystä vauvan pienen koon takia. Eilen siis kävin kontrollissa 37+6 ja vauvan koko oli 2600g. Kaikki virtaukset ja muut ovat hyvät , mutta kuulemma ei oo kasvanu edellisestä käynnistä tarpeeks. Ei kai siinä, parempihan se on et tulee tänne kasvaan jos ei mahassa kasva.. olin vaan melkein 2cm auki, kanavaakin jäljellä 2cm ja vauvan pää on jo kiinnittyny alas et periaatteessa vois syntyä koska vaan..
Mulla on lääkärinä vähän semmonen yli-innokas mieslääkäri joka on pätevä mut tutkii kyl kaiken mahdollisen. No eilen hän tutki ja katto mun rinnat rintasyövän osalta, koska loppuraskaudessa voi ilmetä rintasyöpää. Tästä jäi vähän hämmentävä fiilis , mutta kai se oli hyvä et tissitki tutkittii :wacky:

Eihän neuvolassa ikinä tutkita rintoja? Tee ilmoitus kyseisestä henkilöstä.
 
Ei neuvolassa vaan äitiysultran kasvukontrollissa :joyful: tänään oli taas aika ja otin mieheni mukaan sinne , jos ois vähän estelly innokkaan lääkärin toimia mutta taas hän tutki mun rinnat.. ei auttanut siis :joyful: no eipä ainakaan oo rintasyöpää, se on ainakin tutkittu :hilarious:

Mut ai saakeli ku hän teki vähän rajumman sisätutkimuksen mikä vois edes auttaa synnytyksen käynnistämistä, niin se sattu ihan sikana! Oikeen kirosin et nyt sattuu :dead: vauva vois syntyä nyt näinä päivinä kuulemma (2cm auki, kaulaa 1cm jäljellä ja vauva on tooosi alhaalla) ja kokoo oli vauvalla nyt 2800g viikoilla 38+5 :happy: pienehkö poitsu tulossa
 
Mulla ei oo kyllä koskaan raskaus aikana tutkittu rintoja, ei äippäpolilla, ei neuvola terkalla eikä neuvola lääkärillä, mä varmaan soittaisin kyseiseen äpolille ja kysyisin onko normaali käytäntö :D
 
Takaisin
Top