Kasvukipuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja lissufin
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

lissufin

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Tammikuunmammat 2015
Onko jollain muulla häiritseviä kasvukipuja? Mä heräsin aamulla klo6 ihan mielettömiin kasvukipuihin, tuntui et maha ja alapää repeää. Ootteko ottaneet kipuun särkylääkettä vai oottaneet vaan et menee ohi?

Moi, mä olen ottanut panadolia tarpeen mukaan kaikkiin kipuihin ja on kyllä auttanut. Myös tukiliivi on auttanut kovissa vatsakivuissa ja myös alaselässä olevaa painetta helpottanut. :)

mulla oli silloin joskus kesäkuussa yhtenä iltana ihan karmeaa kipua, jouduin ottamaan lukua keittiön lattialla, olin käytännössä taju kankaalla vissiinkin vartin, ja sitä ennen oli jo kipuillut jonkin aikaa. Kipu oli tosin enemmän ylhäällä, veikkaan että johtui tosta mun taaksepäin suuntautuneesta kohdusta. Ton illan jälkeen nimittäin vatsa "pompsahti" näkyviin, eli taisi irrotella jotain kiinnikkeitä. Sen jälkeen ei nyt kovin pahoja kipuja oo ollut. Lääkkeitä en oo ottanut, ja voi olla että mulla ei ees löytyisi droppeja, kun normielämässäkään en niitä käytä. Tuppaavat aina vanhenemaan kaappiin.

Mä oon ottanu aika herkästikin niiden lekurireissujen jälkeen päänsärkyyn 500mg Panadolia, ja heti jos huomaan että jyskettä tuntuu myös silmissä, nappaan perään vielä 400mg Buranaa. Ei se ibuprofeeni näillä viikoilla mikään myrkky oo, eri sit jos käyttää jatkuvana ja isoja määriä. Sitä paitsi uusimat lääketieteelliset testit näyttäis antavan tuloksia että paracetamol olis kuitenkin se huonompi vaihtoehto. Who knows....

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Ps. Normisti syön toooosi vähän särkylääkkeitä (ennemminki kärvistelen kovanki kivun/ kuumeen kanssa) ja sit harvoin ku otan nii kaikki kivut ja säryt lähtee 200mg Buranalla! :D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Joo, viimeisellä kolmanneksella ei saa Buranaa käyttää, mutta itsekin olen jonkin verran Buranaa käyttänyt, tosin nyt on menty Panadolilla jos on päänsärkyä. Yllättäen auttaa, mutta pitää olla 1 g.

Nyt on pari päivää koskenut mahaan ihan hirveästi, mutta mahakin on paisunut samalla ihan hirveästi! Mutta

Jaha kesken jäi.. Nii mutta kyllä särkee ja repäsy kivut on kauheat! Liitoskipuja oli yhdessä vaiheessa, mutta onneksi nyt vähän helppotti. Eiköhän ne sieltä tule takaisin. Niin kuin joku puukottaisi alapäähän :(

Mulla on ollu nyt tällä viikolla muutaman kerran heti syömisen jälkeen kauhee kramppi/kouristelukohtaus ylävatsalla. Mua ei koskaan närästä mut mietin josko oliski vaan jotain sellasta vaikka ei tosiaan polttele mitenkään. Kipu tulee aaltomaisena niinkuin menkkakivut, kouristelukohtauksen aikana koko kroppa ihan kananlihalla ja sit se "löysää" kunnes tulee hetken päästä uudelleen. Kestää jonku puoli tuntia tai vähän pidempään. Aivan kuin vatsalihakset siis kramppasi mut lähinnä vaan ylhäältä, pallean alueelta/alta. Voisikohan liittyä jotenkin vatsalihasten periksiantamiseen/siirtymiseen, en tiedä. Ekaa kertaa raskaana joten ei oikein osaa yhdistää mistä mikäkin johtuis.

Repäisykipuja on ajoittain myös ja joskus meinaa henki ihan salpaantua kun tekee niin kipeetä. Ne loppuu kuitenki nopeaa.

Just kun totesin että kipuja ei oo ollut, niin aamulla oli herätessä oli alavatsa kipeä puolentuntia. Ehkä jotain harjoitussupistuksia, kun oli kokeillessä ihan kova. Tai sitten oli kivun takia lihakset jännittyneenä. Eilen myös töissä aistin pientä kipuilua, mutta sen verran vaan että totes ettei tunnu mukavalle, mutta ei nyt tarvinnu sen takia yhtään löysäillä. Olinkin ihmetellyt, että miten voi vatsa kasvaa ilman että yhtään huomaa missään muualla kuin vaatteiden pieneksi jäämisessä.

Takaisin