Kastajaiset/nimiäiset

Meillä on juhlat huomenna minun vanhempien luona. Oon ollut asenteella, että en niistä stressaa vaan muut saavat järjestää. Niinpä esim ohjelman suunnittelu jäikin viime tinkaan ja parina päivänä on ollut aika hässäkkää. Ollaan menossa sinne yökylään ja omien ja vauvan tavaroiden pakkaaminen on ollutkin aikamoinen ohjelmanumero, kun on tyhjä pää ja kun vauvaa pitäisi olla koko ajan syöttämässä tai ainakin kanniskelemassa. Tänään käytiin kyllä kiireesti ostamassa vauvalle sellaset kivat samettihousut ja body juhlavaatteiksi. Huomenna jää aamu-unetkin sitten väliin, tai ehkä autossa saa torkuttua. Mutta jokatapauksessa kivaa ja jännittävää :) Huomenna kaikki tietävät meidän pojan nimen. Minulle hän varmaan on silti edelleen äitin vauva :)
 
Me saatiin pappi marraskuulle, 17. päivä. Ihan hyvä, ei tuu kiire, tai ainakaan pitäisi. =) Nimikin ehkäpä päätettiin viime viikolla, kun alkuperäinen nimi ei kuitenkaan sopinut Monsterin näköön. Äitini tulee silloin auttamaan leipomisissa ja kakkua meinasin pyytää isännän siskon tekemään. Vaan kun keksisi mitä sitä haluaa tarjota? Yli puolet vieraista tulee olemaan lapsia, ainakin 15, joten se varmaan vähän ohjaa tuota tarjoiltavaa.. Saapa nähdä mitä sitä keksii!
 
Nyt on ristiäiset ohi, oli mukavan rennot juhlat :Heartred Pappi oli mitä mainioin ja kummit parhaimmat. Pienikin sai ihania lahjoja ja jäi kyllä hyvä mieli koko juhlasta :)
 
Meillä on ristiäiset 3.11. eli parin viikon päästä..

Joo, jos haluutte paljastaa, mikä tuli lapsille nimiksi, niin olis hauska kuulla :)
 
Ihana nimi :)

Meillä on ristiäiset 23.11, olisi tulossa noin 50 vierasta.. Hurja määrä :D mutta meillä on niin isot suvut :) Ja nimeksi tulee Natalie Elisabeth :Heartred Meillä kulkee toi Elisabeth suvussa joten siksi se tulee toiseksi nimeksi.
 
Meillä kanssa 23.11 ristiäiset. :) just tänään askartelin kutsut. Mä ehkä kerron nimn sit kun se on annettu, koska ihan varmoja ei vielä olla. Mehän odotettiin poikaa ja hänelle oltiin nimi päätetty, mutta sitten tulikin tyttö. Tosin mulla on aina ollut nimi valmiina tytölle ja se hänestä varmaan tuleekin, toiseksi nimeksi onkin sitten useampi vaihtoehto.

Tuon lisäksi mitä tuossa kuvassa lukee, löytyy kutsusta myös tämä:

”Ei ole kooltansa suuri tuo pikkuinen
mut aikaan sai muutoksen melkoisen.
Toi elämään mukanaan valoisan lisän.
Teki toisesta äidin, toisesta isän.”
 

Liitteet

  • image.jpg
    image.jpg
    882.3 KB · Katsottu: 33
Meidän mörrimöykyn ristiäisiä juhlittiin meren rannalla, takkatulen loimutessa, lähimpien läsnäollessa. Oli ihana lämmin tunnelma ja Nipasta tuli Oona Elisabet.

Mä miettisin kanssa Kerttua ja Pipsaa mutta mies ei lämmennyt ollenkaan. Mulla oli muutenkin vain poikien nimiä mietittyinä joten oli hankalaa keksiä tytön nimeä.
 
Meillä on ristiäiset tänä lauantaina seurakunnan tiloissa, ei onneks tarvi siivoomisesta stressata. Tarjottavat tehdään kaikki ite mun äidin kanssa, se tulee torstai-iltana töiden jälkeen tänne ja perjantai onkin leipomispäivä.

Tämmöset kutsut tein, kannet askartelin jo raskausaikana ja tekstit + kuvat lisäsin myöhemmin, Jos en olis noita tehny etukäteen niin olis kyllä kutsuttu vaan tekstareilla, eipä olis enää aikaa tommoseen näpertelyyn... :D
 

Liitteet

  • kutsu.png
    kutsu.png
    316.9 KB · Katsottu: 58
Voikun komean näkäiset kutsut! Wau!

Me kans laitettiin tänään kutsut eteenpäin, huh, yks homma pois alta.. Meillä vasta ristiäiset 30.11. Sinne asti pitää jännätä ja odottaa. Vaikkakin Vauvan kanssa aika menee niinku siivillä. :D
 
Meillä oli tänään ristiäiset ja pojalle tuli nimeksi Juuso Tapio. Nyt voi huokaista helpotuksesta, kun juhlat on ohi ja päästään taas elämään perusarkea. Vaikka äiti oli apuna järjestämässä juhlia, niin kyllä nyt on väsynyt olo. Mut tosissaan helpottunut myös siitä, että voidaan vihdoin käyttää julkisesti oikeaa nimeä. Vieraita meillä ei ollut kuin alle 20 henkeä.
 
Meillä ristiäiset oli eilen mummolassa, ihanan rento juhla. juhlakalu käyttäytyi todella hienosti, juhlat kyllä uuvutti koko perheen ja vauva nukkuikin eilisillasta klo 18 aina tähän aamuun klo 9.00 asti nousten vaan välillä syömään ja vaipan ja vaatteiden vaihdolle :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Muokattu viimeksi:
Meilläkin oli ristiäiset eilen, vauva itki puolet kasteen ajasta ilmeisesti kuumuutta ja siinä sit yritettiin sukulaisille vakuutella että ei se ikinä itke :D Kastemekon kun sai pois niin tuli uni ja juhla meni muuten tosi hyvin, uuvuttavaa oli kyllä täälläkin kun koko perjantai mun äidin kanssa leivottiin ja lauantaiaamuna vielä koristeltiin kakut. Poika sai nimekseen Saku, me kyllä miehen kanssa käytetään varmaan vielä kauan raskausajalta jäänyttä Yrmy-nimee :D

Ihania nimiä saanu kaikkien vauvat, monia sellasia joita oon itekin omille lapsille joskus ajatellu :)
 
Muokattu viimeksi:
Täällä vietettiin kanssa kastejuhlaa viikonloppuna :)

Oli tosi hyvin onnistuneet juhlat, en edes mitään kehittävää palautetta keksinyt :grin

Tytön nimeksi tuli Saimi Aino Inkeri :)
 
Täälläkin kastajaiset vietetty, tyttö sai näköisensä nimen ja oli kauniisti koko kastejuhlan ajan :)
 
Takaisin
Top