Kastajaiset/nimiäiset

Meillä vielä täytyy malttaa odottaa vajaa 2 viikkoa ristiäisiä! Millään ei jaksaisi odottaa :D Viime viikolla tavattiin pappi ja oli todella ihanan oloinen ja juuri meille sopiva. Lisäksi yksi kummeista meillä laulaa ja säestää kasteen aikana Anna Puun mestaripiirros kappaleen sekä toisen laulun veisukirjasta. Ihana kun tulee meidän näköinen juhla. Lisäksi kahvitteluissa sama kummi esittää Lintu ja lapsi-kappaleen :)
 
Me olemme tänään viettäneet Monsterin ristiäisiä. Kasteessa hänelle annettiin nimeksi Elli Alisa Jantunen.
Juhlaväkeä oli paikalla kaikkinensa 30 ihmista, Päivä oli itselle pitkä ja uuvuttava, mutta mitä ilmeisimmin juhlat olivat varsin onnistuneet! Saatiin tarjottavat valmiiksi ajallaan samoin kuin siivoamiset kun tässä kotona nyt oltiin. Kaunista ja koskettavaa, siinä määrin että äitiä kyllä aika monessa kohtaa itkettikin. Vauva kiukkusi ennen kastetta mutta nukkuin toimituksen ajan sitten tyytyväisenä. Nyt hän tuolla nukkuu kehdossaan, varmaankin jo yöuntaan...
 
Muista myös nauttia, se on ihana juhla :Heartred


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meilläkin on ristiäiset vietetty jo alkukuusta. Meillä oli sama pappi, ku joka vihki meidät kesällä. Aivan ihana nainen, ja otti itsekin kesken kaavan tytön syliin ja suukotti. :)

Tytölle tuli nimeksi Emma Sofia Aliisa.

Minäkin oon käyttänyt tuota Mestariteos kappaletta. Se vaan tuppaa itkettään niin pirusti joka kerta. :Heartred
 
Meilläkin oli eilen ristiäiset. Tyttö söi ja teki isot kakat ennen juhlaa, mutta kasteen aikana taisteli unta vastaan ja huusi... Kun pappi kasteli pään, nukahti. :D nimeksi tuli Lotta Ilona. :) loppujuhlat nukkui ja kiersi sylistä toiseen. :)
 
Meillä on ristiäiset lauantaina 30.11. miehen vanhempien luona. Meidän vihkipappi ei pääse paikalle, joten varattiin sieltä paikallinen pappi. Kuulosti tosi mukavalta, kun soitteli. Hassua oli, kun pappi hieman empien sanoi, että "tuota...mä olen vähän heikko laulaja. Kyllä mä esimerkiksi Jumalan kämmenellä voin aloittaa, mutta onko siellä ketään, joka osaa laulaa hyvin, että vois aloittaa virret?" Mun veljen pojan ristiäisissä kävi niin, että minähän se siellä laulut jouduin aloittamaan, ja toisen kohdalla pappi alkoi katsomaan ja nyökyttelemään siihen malliin, että alahan jo laulaa :D Meidän pojan ristiäisissä on laulutaitoista porukkaa ja miehen serkku on luvannut säestää kaavaan tulevat virret, että mä saan pillittää rauhassa :D Koska todennäköisesti alan herkistellä, kun on oma lapsi kyseessä.

Mestaripiirros on kyllä aivan ihana, meidänkin tarinaan tuo biisi kuuluu, sillä mun ystävä lauloi sen kirkossa sen jälkeen, kun oltiin sanottu tahdon:)
 
Meillä ristiäiset 7.12. Enkä malttas enää odottaa. Meillä tulee ristäisiin kahden virren lisäksi kaksi muuta musiikkiesitystä kun itse tykkään musisoida ja suvusta löytyy paljon osaajia. Tällä kertaa kyllä jätän soololaulamiset muille. En kyllä pysty liikutukseltani laulamaan! Häissä lauloin miehelle, mutta en pystyny häntä kattomaan...
 
Meillä oli juhlat jo yli kuukausi sitten. Tyttö sai oikein kivan nimen. En laita tähän, kun on niin harvinainen (alle 100 Suomessa), mutta minun suosikkinimeä ei saanut. Eli jos joku antaa tytölle nimen Seelia, niin olen oikein iloinen. Meille se ei käy nyt eikä tulevaisuudessa, joten laitan nimen kiertoon. Minusta Seelia on vain niin kiva nimi! Välillä vahingossa kutsun puhun tytöstä miehelle Seeliana - juuri tänään tein niin.
 
Ristiäiset meni oikein ihanasti, ja poika sai näköisensä nimen:) Kun pappi aloitti toimituksen, poika alkoi huutaa sylissäni väsymysitkua, ja sylikummin syliin päästessään nukahti. Loppuajan kierteli sylistä toiseen ja oli ihanan pirteä ja iloinen. Illalla päästiin sitten käymään ulkona mieheni ja kavereiden kanssa, kun vanhempani jäivät katsomaan poikaa meille kotiin. Poika nukahti yhdeltä ja heräsi syömään vasta puoli ysiltä! Meillä mennään täysimetyksellä, mutta poika syö tosi hyvin pullostakin, joten oli myös helppo jättää hoitoon. Tosin itsellä alkoi vähän olla illemmalla "meijeri täynnä":D
 
Meillä tyttö sai nimen jo lokakuussa, ja ensimmäinen nimi on nimimerkkini jälkimmäinen osa :).

Ja tykkään näin yhdellä kertaa kaikkien teidän lastenne nimistä ja juhlista!
 
Muokattu viimeksi:
Meilläkin oli täydelliset ristiäiset :Heartred Poika huusi kuin hyeena kasteen ajan ja ei auttanut kun puolessa välissä hakea tuttipullo. Siinäpä päätti sitten poika ruokailla nimen saamisen ajan :D ja raukka rakastaa kylpemistä. Kun pappi alkoi laittamaan vettä hiuksiin niin poika luuli pääsevänsä kylpyyn :P
 
Takaisin
Top