Karppaus raskauden jälkeen

Acelya

Jostain jotain jo tietävä
Onko täällä muita, jotka aikoo karpata raskauden jälkeen? Siis että olet karppaaja muuten, mutta et nyt raskausaikana jaksa/viitsi/halua/pysty karpata?

Mä aloitin karppaamisen joskus viime vuoden syksynä ja tiputin 10 kg pois, se olotila, fiilis ja energia oli mitä mainioin, joten ihan sen puoleenkin aion aloittaa karppilinjan taas raskauden jälkeen. Siis sitten keväällä joskus.
 
En halua käyttää ittestäni sanaa karppaaja tai sanaa muutenkaan koska olen niin korviani myöten täynnä sitä, mutta aion raskauden jälkeen vähentää hiilareita huomattavasti ja keskittyä vihanneksiin, kasviksiin, hedelmiin, marjoihin ja lihaan. Ja jättää todellakin tän jokapäiväisen makean syömisen. Mutta pastaa ja riisiä tulen syömään, kohtuudella. Perunaakin joskus. Vaaleeta leipää ei syödä nyttenkään. Ja varmaan tulen pitämään karkkipäivän pari kertaa kuussa.
Viime raskauden jälkeen jätin hiilarit lähes kokonaan noin kuukaus synnytyksestä, ja kyllä se paino lähtee niin pirun nopsaan MUTTA en imettänyt. Nyt täytyy miettiä toisenkin ravinnonsaantia.
 
meinasinkin kommentoida tohon Marinan tekstiin et ei voi olla kauheen vähällä hiilarilla ym jos imettää. Mä ainakin huomasin viime imetyksen aikana ihan selvästi jos en ollu syöny ja juonu kunnolla niin eipä tullu kunnolla maitoakaan.

Mut jos ei imetä niin silloinhan tilanne on ihan toinen.
 
Tuosta Eemi03:n kommentista tulikin mieleeni, että sen 4D-ultra lääkärin kanssa oli puhetta herkuttelusta raskauden aikana eli ettei sitä kannattaisi niin hirveästi harrastaa, mutta että sitten imettäessä vähän pitäisikin, ei nyt herkutella mutta kuitenkin, että sitä maitoa tulee. Tulipas ehkä pisin lause ikinä :) Mutta ymmärsitte varmaan :D

 
Voi kun saisi syödä es vähän makeeta.. Himotus herkkuihin olisi ihan kauhee, mutta sokerit on päin hevonpeppua samantien, jos johonkin väärään sortuu. Mutta itte aattelin koittaa jatkaa tätä terveellistä ruokavaliota ja ehkä vähän vielä pudottaa hiilareitten määrää raskauden jälkeen. Koska nyt tällä vähäsokerisella dieetilläkin tippuu paino noin 500g per viikko tahtia, mikä on ihan ok, kun tuota lähtöpainoakin oli.. Ja toisaalta tosiaankin syön päivän mittaan aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan.. eli en varsinaisesti laihduta. 

Odotan joulua, kun olen päättänyt, että jouluna saa antaa itselleen luvan vähän repsahtaa.. Täytyypi vielä kysyä DB-hoitajalta, mutta ei kait sen pitäs maata mullistaa jos joulusta nauttii.. 

Heh tää ei sitten liittynyt yhtään karppaamiseen, mutta no hiilihydraatteihin kuitenkin.. =)
 
Imetyksen aikana ei kannata karpata (ja paino varmaan tippuu imettäessä muutenkin). Olen lukenut tuollaista kirjaa kuin Olet synnyttänyt! Pidä huolta itsestäsi ja suositeltavin edelleen on se klassinen lautasmalli imetyksen jälkeen. Ei tarvitse herkutella, mutta syödä monipuolisesti ja terveellisesti. Eihän hiilareita tarvitse jättää kokonaan pois, vaikka niiden käyttöä vähentäisikin. Lapsi saa kuitenkin kaikki ravintoaineet äidin kautta ja joutuu karppaamaan jos tekin karppaatte. Kasvava lapsi tarvitsee myös hiilareita.
 
Aivan näin. Itselläni hiilareiden vähentäminen nimittäin tarkoittaa lautasmalliin palaamista =D
 
Aivan, eli hiilareita syödään tietoinen määrä kun imetetään, nyt tää on ainakin mulla räjähtänyt ihan käsiin.. ja posket turpoaa niin että ääni kuuluu
 
Takaisin
Top