• Foorumilla on huoltokatko, joka on alkanut 30.5. klo 21.00 ja päättyy 31.5. klo 5.00.

Karkit

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Ketkä teillä syövät karkkia? Mitkä karkit ovat parhaita? Onko teillä karkkipäivää?

Me kaikki olemme oikeita sokerihiiriä. Joka päivä kuitenkaan emme karkkia syö, vaikka karkkihammasta kolottaakin. Varsinaista karkkipäivää meillä ei ole.
 
Kaikki tykkää lähes kaikista karkeista. Irtokarkkeja yleensä ostetaan jos ostetaan. Itsellä ja lapsilla lemppareina hedelmäkarkit ja suklaat. Mies taas tykkää kirpeistä karkeista ja turkinpippureista tms.
Välillä syödään kerran viikossa karkkia ja välillä saattaa mennä kuukausi helposti ilman. Ei ole mitään varsinaista karkkipäivää, mutta pyritään siihen että arki viikolla ei syötäisi karkkia.
 
Muut paitsi minä. Harvemmin syön karkkia, en oikein välitä makeasta. Leffaan jos mennään miehen kanssa ja hän ostaa itselleen irtokarkkeja niin saatan sujauttaa samaan pussiin muutaman karkin itelleni. En kovin montaa karkkia pysty syömän kun tulee jo huono olo. Apinan raivot ja sen tyyppiset karkit ja sit semmoset kovat kirpeet karkit on parhaita. Oon myös karkkien suhteen aika kranttu :grin
 
En tykkää karkeista, paitsi suklaasta. Mies syö karkkia, jos sitä on tarjolla, mutta ei koskaan osta sitä. Lapsi on saanut maistaa karkkia, mutta ei tykkää kuin suklaasta. Ei ole karkkipäivää, harvoin herkutellaan.
 
En liiemmin välitä karkista. Syön vain salmiakkia, joitakin hedelmäkarkkeja ja tummaa suklaata. Mieluummin herkuttelen sipseillä. Meillä oikeastaan vain esikoinen tuntuu olevan sokerihiiri, hän söisi aina karkkeja. Kerran viikossa kuitenkin karkkipäivä.
 
Mä tykkään leipoa ja syödä enemmän itsetehtyjä leivonnaisia. Toki suklaa maistuu silloin tällöin. Viikonloppuisin leivon yleensä jotain, sillä mies on myös sokerihiiri ja haluaa aina jonkun piirakan. :)
 
Herkkupyllyjä koko perhe, itselle, miehelle ja keskimmäiselle kelpaa melkein mikä vain karkki, esikoinen tykkää suklaasta ja hedelmäkarkeista. Miehen kanssa syödään vähän liian usein karkkia:nailbiting::facepalm: lapsilla karkkipäivä yleensä lauantaisin.
 
Lauantai on virallinen karkkipäivä. Ja se koskee oikeastaan vaan esikoista, kun me vanhemmat pystyttiin sitä noudattamaan ehkä kaksi viikkoa :hilarious: ja vauva ei tietenkään vielä minkään karkin olemassaolon päälle ymmärrä mitään.

Itse oon jo oppinut salaa syömään karkkia huomaamattomasti; väitän niiden olevan vitamiineja, menen saunaan herkuttelemaan, kätköjä on pitkin taloa jne. Mies sen sijaan mässyttää suoraan pussista omassa miesluolassaan, ja esikoinen kuulee sen rapinan toiselle puolelle taloa. Ja sit tietty juoksee isän luo vaatimaan karkkia, joka väittää suu täynnä karkkia, pussi selän takana, ettei karkkia ole. :rolleyes: Ja sit esikoinen tulee mulle itkemään, että: "Isä ei anna kalkkii." Mies on vähän amatööri tässä. Lapset kuulee _kaiken_.

Mun lemppäreita on Geisha, Panda Lakritsi, irtokarkkihyllyn hedelmätyynyt, erilaiset toffeet, värilliset turkinpippurit ja Draculat. Se uusi Maraboun Popcorn-suklaa yllätti mut myös täysin. Kannattaa kokeilla.
 
Aiemmin tuli syötyä karkkia usein, mutta lapsen allergian vuoksi meille hankitaan nyt vain maidottomia karkkeja, ettei vahinkoja tapahtuisi. Tämä on vähentänyt vaihtoehtoja paljon, koska karkkipusseissa on melkein aina mukana maitosuklaata, ja suklaapatukoissa myös. Tumma suklaa on pahaa, ja jostain syystä vegaanisissa suklaissa valikoima on todella suppea. Lisäksi verenpaineeni nousee parilläkymmenellä pinnalla jo puolikkaasta lakupussista (testattu on), joten laku ja salmiakki ovat myös pois kuvioista.

Mitä jää? Nallekarkit ja vaahtokarkit. Ja tumma suklaa ja pari vaihtoehtoa vegaanista suklaata. Nämä kaikki alkavat tulla jo korvista ulos, eikä eksoottisempia vaihtoehtoja jaksa tilata kamalaan hintaan nettikaupoista. 3,2 € + postikulut pienestä suklaapatukasta on aika paljon.

Äitiyslomalla tuli leivottua usein mokkapaloja ja korvapuusteja helpottamaan karkkihimoa, mutta nyt kun tekee töitä, ei hirveästi jaksa leipoakaan.
 
Takaisin
Top