Kantoliina

Metsätähti83

Oman äänensä löytänyt
Kantoliinakeskustelua en täältä "meijän" puolelta onnistunut löytämään, joten aloitanpa oman.

Onko muita, jotka ovat ajatelleet tai jo kokeilleet kantoliinaa?

Mie sain kaverilta lainaan trikoisen kantoliinan, ja olen yrittänyt opiskella sen käyttöä. Tarkoitus olisi siis kokeilla, josko toimisi. Ainakin koiran kanssa lenkkeily vauva kantoliinassa houkuttaisi, kun voisi olla huomattavasti turvallisempaa kuin vaunujen kanssa. Meidän hyvinkoulutettu koirahan ei jänis/lintu/kissavainunsa kanssa ikinä koskaan vedä, syöksy ojaan tai vaihda puolta...

Muutenkin kuulostaisi pehmeältä tavalta vauvalle totutella tähän maailmaan, kun saisi olla edelleen lähellä äitiään eli tuttuja sydämenlyöntiä, hengitystä jne.

Meillä on käytössä juurikin tuollainen trikoinen kantoliina ja vauva viihtyy siinä todella hyvin. Rauhottuu aina ihan heti kun pääsee kyytiin ja nukahtaakin ihan hetkessä. Ihan loisto juttu siis! :) Ja tosiaan saa itsekkin vapaammin touhuta, kaikki kotiaskareet ainakin hoituu helposti. Koiran kanssa ei olla vielä kokeiltu, kun meillä toi chihuahua menee ihan hyvin vaunujenkin kanssa. Mutta voisin kuvitella, että menevämmän koiran kanssa kantoliina on paljon kätsympi!

Heippa,
Tulin heinäkuisista "tirkistelemään" teidän keskusteluja. :)
Olisko teillä, jotka olette päässeet kantoliinaa jo käyttämään niin antaa hyviä sidontavinkkejä tai nettisivua, josta olette itse ohjeet löytäneet? Olen saanut kaverilta trikoisen kantoliinan ja mukaan en ohjeita saanut, joten nyt aloin miettimään, että ois tietenkin ihan hyvä vähän katsoa niitä sidontavinkkejä ennen kuin meidän pieni on maailmassa. :) Joitakin nettisivuja jo katselin, mutta ohjeet tuntuivat epäselviltä.. Kiitos jo etukäteen! :)

Meillä oli liinan mukana vaan ohjevihkonen, mutta siitä löytyi nettiosoite englannin kielisiin ohjeisiin jos niistä olisi apua. Itse oon oikeestaan vaan kuvista katellut ja samat kuvat näyttää noissa olevan..

http://www.babylonia.be/product_manual/Tricot-slen_eng.LR.pdf

Jos sulla on yhtään samantyyppinen liina niin toivottavasti noista saat vinkkejä :)

Kiitoksia :) Nuo kuvaohjeet näyttivät aika hyviltä! Täytyy alkaa perehtymään..

Meillä on tarkoitus alkaa kantoliinan käyttäjäksi, sain isoveljeltä heidän kantoliinansa ja suosituksen ottaa se mukaan jo sairaalaan, missä neuvotaan sen käyttötapoja.

Ostimme lisäksi käytettynä BabyBjörn Original kantorepun, joten on sitten kaksi eri vaihtoehtoa.

Meillekin on tulossa Pikku-ruun trikoinen kantoliina, josta olen kuullut paljon hyvää. Olisipa tosiaan hyvä, jos sairaalasta saisi opastusta sen käyttöön, vaikka kirjalliset ohjeet kuulema tulee liinan mukana. Ja toivottavasti ehditään saada se ajoissa! :)

Takaisin