Kantaminen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja IceQueen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ajattelin ens viikolla alkaa testailemaan - vauvalla on ikää silloin +3 vkoa. Jotenkin itsestä on tuntunut ajatuksena helpommalta alkaa sulloa toista liinaan/reppuun, kun on vähän jämäkämpi vauva, joka osaa vähän jo kannatella niskaansa.

Ja varmaan on harjoittelun aloitus lykkääntynyt myös sen takia, kun tässä on kuitenkin ollut kaikenlaista uutta opeteltavaa, niin oon koittanut keskittyä niihin perusjuttuihin eka kuten esim. imetys, vauvan käsittely, vaippojen vaihto yms. :rolleyes:

Mä oon nyt muutaman vkon aikana pitäny joinain päivinä vaavia manducassa päivällä. Se on kyllä niin kätevä. Saa kotitöitä tehtyä kaksin käsin kun vaavi köllöttää rintarepussa. Yleensä nukahtaa siihen ja kun saan pakolliset kotityöt hoidettua siirryn istumaan ja hivutan manducan pois ja vaavi jää rintakehän päälle nukkumaan. Poju on niin suloinen ja ihana kun tuhisee siinä ihan lähellä. Kantoliinan koin jotenkin huteraksi vaikka sain hyvin sidottuakin ohjeen mukaan sen. Vaavi nyt 5+1vkoa.

Onko kukaan alkanut käyttään liinaa, ja missä iässä? Tyttö on nyt viisi päivää ja mietin onko liian aikaista kokeilla.. Helpottaisi aika paljon arkea kun tyttö on päiväaikaan mieluiten sylissä, nukkuu tai valvoo.

Mä oon pitänyt poikaa vaan Tulassa johon mulla on se vauvatuki. Olen liian laiska sitomaan liinaa vaikka niitäkin ois kaksin kappalein. Tula on ainakin kätevä niin saa itse esim siivottua.

Mä oon pari kertaa laittanut tytön liinaan, kun ollaan käyty vähän haukkaamassa happea. Tyttö on tykännyt tai näin olen tulkinnut, kun on heti nukahtanut ;) mulla on sellainen trikooliina. Tytöllä ikää 9 vrk.

Pakko kyllä oikein hehkuttaa tuota kantoliinan ihanuutta! Sehän on siis ehkä maailman paras keksintö. Vauva on siinä niin tyytyväinen ja ah niin lähellä kokoajan :Heartred Esikoisen aikana oli jo käytössä, mutta ei niin ahkerasti kuin nyt. Sitominenkin käy jo rutiinilla. Voin suositella!

Sama juttu Muruliini. Monta kertaa päivässä käytössä ja en ilman kyl pärjäis näin hyvin (kotityöt, vessareissut, esikoinen..). About 4vk oon nyt käyttänyt. On kyl aika hyvin sijoitettu ollu 2e, mitä liina maksoi..

Jalat vaan tuntuu omaan makuun jäävän ei niin hyvin ja selkää en saa nii pyöreäksi ku toivoisin. Vinkkejä?

Tulaa en ole vielä edes kokeilu, koska on niin paljon parempi tuo liina itellä päällä. Oon niin yllättänyt ku ei mistään purista tai paina!

Eea ja poika 5 vk

Olen pariin otteeseen yrittänyt Manducan käyttöä harjoitella. Ekalla kerralla vauva sai raivarin ja tokalla kerralla viihtyi pienen hetken. En tiedä voiko Manducaa käyttää jotenkin väärin? Liina kans kiinnostaisi.
Bengkungin belly binderiä olen koittanut muutamana päivänä sitoa, mutta se jotenkin rullautuu aina ylös ja muuttuu siksi epämukavaksi. Pitäisi keksiä miten saisi sen toimimaan. Yksin olen sitä siis sitonut muutaman kerran.

Miulla kävi Maatuska Manducan kanssa ekoilla kerroilla ihan samalla tavalla, mut siitä eteenpäin vauva onkin joka kerta nukkunu kun oon Manducaan laittanu eli käytössä on :) Pakko olla kun ei muuten kädet riitä tuolle meiän kohta 2 vuotiaalle... Meillä ei vauva nuku päivällä muuten kun sylissä, siinäkin lyhyttä pätkää. Manducassa on nukkunut pisimmät päiväunensa kun jopa tunti menee kunnes on liian kuuma enkä viitti pidempään siinä pitää, täytyis varmaan ettii vauvalle jotai lyhyt hihasta bodya ja shortsit Manduca käyttöön :grin

Niin ja tuskin Manducaa voi väärin käyttää kun kattoo vaan että ne vauvan jalat on hyvin sammakkoasennossa siellä repun sisällä eivätkä jää huonosti ettei vauvaa satu. Eikun uutta yritystä Maatuska :)

Kiitos vastauksestasi IceQueen. Jatketaan siis Manducan kanssa harjoittelua. :)
Helpottaisi kummasti arkea kun saisi hetkeksi aina kädet vapaaksi ja vauva muutenkin on niin sylissä nukutettava tällä hetkellä.

Meidän neiti tykkää olla sylissä kasvot menosuuntaan päin ja itku tulee aika herkästi, jos kääntää toisin päin. Ostin kuitenkin liinan, kun oli pakko kokeilla, mutta aika huonolta näyttää siinä viihtyminen. Kaupassa meni sovitus hyvin ja äänettömästi, mutta kotona ihan toinen meininki. Vähän aikaa olen saanut tytön viihtymään liinassa, mutta silloinkin hän nojaa niskan niin taakse kuin mahdollista ja katselee lamppuja yms. AIka pian alkaa punnertamaan jalkoja suoraksi ja selkää kaarelle ja huutohan siitä tulee. Niin ikävää, kun ei viihdy kasvot rintaa vasten :( Olisi niin ihanaa pitää siinä.
Onko muilla vastaavaa ja oletteko saaneet vaavin viihtymään liinassa jollain konstilla? Ulkona voisin kokeilla vielä, mutta tarkeneekohan vanupuvussa liinassa oman toppatakin päällä?

Meillä on vaan kantoreppu (manduca) ja siinä tyttö viihtyy vain uniaikaan, nukkuu hyvin siinä tarvittaessa mut harvemmin jaksan laittaa kantoreppuun kun on omat hartiat kovin kipeät ison tytön kantelusta, mieluummin nukutan muualle. Eli turha yrittää kantoreppua jos ei oo päiväunien aika kun kiukkuhan siinä tulee...

Joo uniaikaan meilläkin viihdytään liinassa. Mut paljon muuta ei vielä oo ollutkaan, kun elämässä on ruoka-aika ja uniaika :) välillä jo seurustelee hetken mut ne on niin lyhyitä pätkiä, että menee helposti sylissä, sitterissä tai lattialla.

Mä en ole saanut pientä viihtymään Manducassa, josko on just nyt sen kokoinen ettei ole hyvä vauvatuessa ja ilmankaan ei viitsi vielä olla. Josko tässä keväämmällä onnistuisi paremmin, olis niin helppo lähteä ihan mihin vaan, kun pieni olis kannossa eikä vaunuissa.

En oo kai ihan sisäistänyt tätä liinassa kantoa kunnolla, kun laitoin liinaan ostoksilla ollessa, vaunut mukana, ja kun tytsy alkoi itkeskellä, aloin hytkyä ja heiluttaa vaunuja samaan aikaan :D

Se vaunujen heiluttelu on niin takaraivosta tuleva liike, ite heiluttelen useinkii ostoskärryjä kaupassa johonkii hyllylle pysähtyessä vaikka kyydissä ois vaan 2v esikoinen :hilarious: Saattaa vähän hölmöltä näyttää...

Sit Mrs V kun kantamiseen tottuu ni saattaa käyä niin että ite hytkyy vaikka ei oo kantoväline päällä eikä lapsi sylissä :grin

Mä hytkyttelin eilen vahingossa miehen kättä kun se otti mua sohvalla kädestä, sitten kysyi että mitä sä oikeen teet :D pitäiskö huolestua :D

Minäki porkkanaa toissapäivänä. :D

Takaisin