Kananmuna allergia

Nuppunen

Asioista perillä oleva
Toukomammat 2016
Maalisäidit 2020
Tammikuiset 2022
Elokuiset 2024
Heippa!
Täällä kaivattaisiin helppoja ja suht halpoja reseptejä kananmuna allergisen lapsen perheeseen, rupeaa niin kyllästyttämään nuo perinteiset keitetyt perunat ja kastike..yms.. ja olisi kiva kokeilla jotain uutta välillä. Kiitos jo näin etukäteen mahdollisista vastauksista![:)]
 
Oletteko kokeilleet laatikkoruokia siten että kananmuna on korvattu maitojauheella? Meillä ainakin makaronilaatikkoa tehtiin tällä tavoin useasti. Riippuen tietysti siitä onko muita allergioita ja käykö maitojauhe. Minulla ei siis itsellä ole (vielä, toivottavasti lähitulevaisuudessa olisi) mutta olen lapsena ollut kovasti allerginen kananmunalle, allegia hävisi vasta teini-iän jälkeen. Meillä tehtiin lettuja ja pullaa ilman kananmunia, samoin murekkeita ja lihapullia. Tosin en ole ikinä oppinut pitämään oikein leivonnaisista kun ei niitä lapsena allergioiden takia juuri saanut.
 
Täältä löytyy tietoa miten kananmunan voi korvata tavallisissa resepteissä.
 
http://www.pirkanmaanallergia.fi/ruokaohjeet/munaton/index.htm
 
 
 
 
Olin itse vuosia käyttämättä kananmunaa ja korvasin munan soijajauheella.
en tiedä että miten soijatuotteiden käyttö pienellä, kuinka pienestä on kyse?
Kannattaa katsella vegaanisia reseptejä, niitä voi sitten muutella myös sekasyöjälle käyviksi. Munattomiahan ne ainakin ovat.
Kasvis ja jauhelihapihvit voit valmistaa myös ilman munaa, munan voit korvata näissä jauhoilla ja esim. neljänviljan leseillä.
Mielikuvitus käyttöön vain!
Pataruuat ovat helppoja ja hyviä, valmistuvat helposti vaikka olisikin iso perhe.
 
Ravintoterapeutin kanssa tuli puhetta lapsen ruuista ja hän sanoi, että samassa vaiheessa kun aloittaisi lihan, voi aloittaa tofun ja soijajauhon käytön.
Elikäs kannnattaa kokeilla tuota soijajauhoa.
 
Takaisin
Top