Kamala taikinavatsa synnytyksen jälkeen...

Helinä-keiju

Silmät suurina ihmettelijä
Minulla on jäänyt synnytyksen jälkeen tämmönen ihan kamala vatsanlärpäke roikkumaan. Tämä asia syö ihan kamalasti minun itsetuntoani. Ekan raskauden jälkeen se jäi jo roikkumaan aikalailla. Monet kyselivät että joko on toinen tulossa, kun siltähän se vähän näyttää vaatteet päällä. Sitten meni vuosi ja päätettiin hankkia toinen lapsi. Tämän toisen raskauden ja synnytyksen jälkeen nahka roikkuu entisestään ja haluaisin todella kovasti saada entisen vatsani takaisin. Kuinka te olette saaneet vatsanne taas timmiin kuntoon? Kaipaisin hyviä treenivinkkejä. Sekä jos sielunsiskoja löytyy niin muidenkin kokemuksia asiasta. :)

Juu, onnistuu vatsalihakset. Eiköhän se siitä ainakin vähän kiinteydy kun kuntoilee. :) Aattelin alottaa syksyllä kans zumban. Ja kotoa löytyy crosstrainer, kahvakuula ja hulavanne.

No niin, hyvältä kuulostaa! Mun pitäs varmaan käydä jossain kuntokeskuksessa pyytämässä opastaa oikea tekniikka vatsalihaksiin, kun selkä nuljahti niitten teosta jotenkin...

Minulla sektion vuoksi maharöllykkä roikkuu, enkä ole uskaltanut vielä alkaa tehdä vatsalihasliikkeitä - ja oikeastaan inhoan niiden tekemistä. Vaan kai se on aloitettava, jos mielii mahtua joskus entisiin vaatteisiin.

Joku joskus sanoi, että raskausmahan hävittää kaikista parhaiten aerobisella liikunnalla. Vatsalihaksiakin toki kannattaa treenata, mutta se ei välttämättä pelkästään auta. Ja se istumaannousu on aivan mennyttä elämää, sitä ei taida enää kovin moni personal trainerikaan suositella juurikin sen takia, että käy selän ja huonosti tehtynä myös niska-hartiaseudun päälle aikalailla. Itsellänikin sektion jälkeen roikottaa tuo maha, mutta silti menee kyllä samat housut jalkaan kuin ennen raskautta, osa on jopa hieman löysiä :O

Juu. Tänään tuli postista Me naiset sport ja siinä oli kans aika hyviä vatsalihasliikkeitä. :) En usko, että saan koskaan tuota mahaa ennalleen, mutta kunhan pienenisi ja kiinteytyisi edes sen verran, etten näyttäisi vaatteet päällä sille kuin oisin raskaana... Nuo vatsanahan kiristysleikkaukset tuntuu olevan aika kalliita, joten sellaseen en ainakaan lähtis. :/

Minulla hävisivät vain vaunukävelyillä. Reipasta tahtia ja pitkiä lenkkejä. Varmaan ikäni puolesta helpompaa kuin ehkä joillain muilla.. Ikää 21. En koskaan niinkään varsinaisesti kuntoillut, se vähän niinkuin itestään katosi. :)

Luullaan, että vatsaliikkeitä tekemällä saa pienemmän vatsan. Vatsalihasliikkeiden tekeminen ei polta rasvaa vyötäröltä. Kuitenkin vatsaliikkeiden tekemisestä on hyötyä. Keskivartalon lihakset pysyvät hyvässä kunnossa, tuloksena hyvä ryhti, sekä hyvät lihakset tukevat selkää. Vatsaliikkeiden tulisi olla monipuolisia, ni saapi paremmin tuloksia aikaan. Harjoitusten tulee kohdistua suoraan vatsalihakseen, uloimpiin ja sisempiin vinoihin vatsalihaksiin, sekä syvemmällä olevaan poikittaiseen vatsalihakseen. Tällä tavalla vatsa vahvistuu tehokkaimmin ja pömppävatsa pienenee.

Vatsajumppa yhdistettynä reippaaseen aerobiseen liikuntaan, jolloin kalorinkulutus suurenee, tuloksia alkaa tulemaan selvemmin. Pilatesharjoitukset ovat tehokkaita keskivartalon harjoituksia, siinä kun harjoitetaan selkä-, vatsa- sekä lantionlihaksia monilla eri tavoilla.

Jos haluaa koko vartalon kiinteämmäksi, sen saa tehokkaalla lihaskuntoharjoittelulla.

Elikkä syödä terveellisesti, sekä kohtuullisesti ja harrastaa riittävästi liikuntaa.

Itse lykin vaunuja muutaman kilometrin verran, melki päivittäin. Monipuolisesti vatsalihas harjoituksia, ja olen jättänyt vehnän, sekä nauskuuset pois ruokavaliostani. Vatsa on pienentynyt, mutta vielä on tekemistä.

Takaisin