kamala lamaannuttava väsymys

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Pipa*
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Pipa*

Silmät suurina ihmettelijä
Meneillään on rv 15+4 ja voimat on ihan loppu. Työsoppari kestää elokuun loppuun jonka jälkeen pitäisi synnytykseen (la 26.12) jaksaa pakertaa opintojen parissa. Viimeisen kk aikana on alkanut vähitellen painamaan ihan hirveä väsymys joka vaan kasvaa ja kasvaa.. Työpäivän aikana tuntuu, että vessaan kävelykin on jo liian raskasta. Työskentelen sosiaalialalla ja itse työkin on henkisesti uuvuttavaa vaikka ihan mukavaa. Töistä kun tulen kaadun sängyn pohjalle ja voisin nukkua seuraavaan aamuun.. Tietenkään se ei ole mahdollista kun on parisuhde, kotitöitä, kesäopintoja ja muutama kappale koiria, jotka kaipaa seuraa, lenkitystä ja rapsuttelua.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia väsymyksestä? Verikokeiden mukaan tästä ei voi edes raudanpuutettakaan syyttää.. Mitä kovasti toivoin. Siihen olisi ollut helppo ratkaisu.

Mulla oli kans aika pitkään väsymystä. Oiskohan ollut just viikolle 15 asti kunnes helpotti. Nyt rv 17+2 :happy: Toivottavasti sullakin helpottaa pian :)

Voi Pipa* aivan kun mä olisin kirjottanu ton sun tekstin! Viikkoja nyt 16+1 ja viimeisen kuukauden verran väsymys on ollut ihan uskomattomissa svääreissä :arghh: Työpäivän jälkeen menee 3 h nukkuessa ja sen jälkeenkään tuntuu ettei kykene enää mihinkään. Lisäks mua huimaa aina ylös noustessa ja pitkään seistessä. Mullakin hb pari viikkoa sitten ihan normaali ja terkka kehotti vaan juomaan enemmän, jos se auttais huimaukseen. Luulenpa ettei tässä auta kun odottaa piristymistä ja nukkua aina kun voi.

Luojan kiitos oon ollu viimeiset 2 viikkoo kesälomalla ja viikko on vielä jäljellä :grin Nyt lomallakin on tullut 12 h yöunien lisäks otettua päiväunet jokapäivä. Mua huvitti erityisesti tossa sun kirjotuksessa se että mä myös työskentelen sosiaalialalla ja meillä on 2 koiraa :smiley-bounce012

Täälläkin sosiaalialalla ja sattunnaisesti navetassa lomitta mamma ihan loppu! Rv 15+6 (ultran mukaan 16+1). Toinen työ henkisesti rankkaa ja toinen fyysisesti. Onneks sosiaali puolella keikkalaisena niin voin kieltäytyä. Maatilalla aina kun siellä tarvitaan. Kesän jälkeen päiväkotiin kokoaikaiseksi ja se pelottaa ihan sikana, kuinka mä jaksan..

Minäkin teen lähinnä sijaisuuksia. Nekin rasittaa kyllä aika paljon. Uusi työyhteisö, ala (olen ollut kuraattorina, sosiaalityöntekijänä, sosiaaliohjaajana jne..). Uuden opettelu vie aikaa ja voimia. Muutenkin tämä raskaus on ollut jotenkin hankala. Ei sillä, en ole aikaisemmin ollut raskaana, mutta sivusta seuranneena tuntuu, että toiset pääsee helpommalla. Mulla on ollut pelkoa keskenmenosta, verenvuotoa, kovia vatsakipuja, 13 vkoa pahoinvointia, nyt väsymystä ja taas yhtäkkiä alkanut ikävät vatsakivut..Varmaan pitää huomenna käydä jo lääkärissä, kun koko illan vatsa on niin kauon aikaa ok kunnes alan liikkua tai nousen istumaan. :( Kivistänyt vatsaa myös.. Toivotaan, ettei olisi liitoskipuja (?) kummempaa, mutta nyt tuntuu kyllä vaikealta töihin mennä. Ikävää kun sijaisuuksia tosiaan tekee ja olen jo ollu pari pvä flunssan takia poissa.. Mulle tulee aina huono omatunto jos olen sairaslomalla .:D

Rankkoja sijaisuuksia oot pipa tehnyt! Mä olen töissä mt-puolella sosionomina ja toissa päivänä koitti töihin paluu lomalta. Eilen nukuinkin sitten 3,5 tunnin päiväunet ja perään 14 h yöunet.

Ei kyllä kuulosta helpolle sun odotus! Kävitkö lääkärissä? Mulla on nyt viikonloppuna alkanut harjoitussupistukset ja niitä on ollut aika paljon. Neuvolassa ei vaan otettu kovin tosissaan vaan meinasivat olevan kohdun kasvuun littyviä juttuja, mutta supistuksia ne aivan varmasti on kun kohdun kovettumisen tuntee ulospäinkin.

Takaisin