Kalenterit käytössä

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Käytättekö (ja täytättekö) kalentereita arjessanne?

Oon tykänny hommata joka vuosi meille seinäkalenteriksi perhekalenterin, jossa on oma lirpake jokaiselle perheenjäsenelle + mummille. Tätä sitten täyttänyt, työvuorot, lasten hoitoajat, jääkiekkopelit, lääkärikäynnit jne. Sitten joskus postilaatikkoon tulleet ilmaiskalenterit on myös päässeet esille, niistä on ollut kiva katsoa nimipäiviä.
Nyt tilasin eskarilaiselle mieleisen kalenterin, saa joululahjaksi ja siitä on iloa, kun saa katsella kuvia ja raksia päiviä yli.
Puhelimessa olevaa kalenteria tulee itsellä käytettyä myös päivittäin, kun aivosumussa ei todellakaan muista mikä päivä tai viikko on menossa.
 
Itse yleensä hommaillut jonkun seinäkalenterin. Useampana vuonna ollut satokausikalenteri, tänä vuonna perinnekalenteri. Ihan vaan, että saanut omat työvuorot näkyvästi ylös (nyt kun vihdoin toinen puolisko oppinut niitä lukemaan).
Nyt kun jäin töistä pois päätin, etten hanki itse mitään kalenteria, mutta puolisolle tulee aina postissa liuta kalentereita vuoden vaihteen paikkeilla ja aina sieltä joku kiva eläinkuvallinen tulee, niin saan sen sitten käyttöön. :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:
Kaipa sitä ensi vuonnakin tuleen neuvola ja lääkäriaikoja, jotka olisi ihan hyvä olla näkösällä, vaikka laitankin aina puhelimen hälytyksen näille. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Seinäkalenteri on käytössä.
Siihen merkkaillaan kaikki arjesta poikkeavat menot. Meillä kiertää paljon lapsia myymässä eri harrastusseurojen kalentereita yms. niin ekalta tullut joku aina ostettua. Nyt ei vielä ole seuraavalle vuodelle mitään.
 
Meillä on pari seinäkalenteria joihin merkataan lasten harrastukset ja vaikkapa roska-auton käynti. Sitten pidän yllä sähköistä kalenteria jonka jaan omaan ja miehen puhelimeen, niin kumpikin pysyy kärryillä et millaisia viikkoja on tulossa. Lasten tai minun menot kun vaikuttavat myös miehen ajankäytön suunnitteluun, jotta hän tietää et minä päivinä pitää tulla ajoissa kotiin vahtimaan loppu porukkaa jotta ehdin viemään yhtä lasta harrastukseen. Meidän perhe on jo sen kokoinen että sen toiminta vaatii hyvää tiimityötä ja ajankäytön suunnittelua. :Nerd Face:
 
Muokattu viimeksi:
Mahtava ketju, kiitos BS!
Tässäpä sitä saa samalla peilata omia tapojaan ja tottumuksiaan sekä ehkäpä myös syitä niihin. Samallahan kenties voi jopa yrittää mitä perinteitä sitä pienilleen kuin huomaamatta kotosalla siirtää😅
Töissä oli käytössä kaikille yhteinen sähköinen ajanvarauskalenteri johon merkkasimne myös töitä estävät omat menomme minulla esim kummilapsen kevätjuhla (oli päivällä). No, matkalla juhlaan taisin käydä neuvolassa 😁
Siitähän sitten viikkonäkymiä tulosteltiin kahvihuoneen oveen aina tarvittaessa=monta kertaa päivässä, koska sähköiset järjestelmiin ei ole luottamista, ainakaan jos niitä ei lue 😳
Omalla työpöydällä oli myös pöytäkalenteri, jonka usein otin kannettavan lisäksi palavereihin mukaani. Sinällään jännää miten sen näkeminen vakuutti ihmisiä siitä että hommat hoituvat, olette varautuneet kaikkeen myös eri järjestelmien ongelmiin.
Kotosakka mökeillä on ollut vuosittain perinteinen seinäkalenteri, milloin ostettu milloin vaikkapa sähköyhtiöltä joukkojakeluna "lahjaksi" tullut. Siitä sitä on helppo tarkistaa kenelle nimipäiväonnittelut pitää muistaa soittaa.
Puhelimien kalentereita käytän harvakseltaan, kun etenkin kotosalla luuri voi olla päivänäkin autossa/ laukussa yms.
Tänä vuonna jokapaikasta mukanani on kulkenut taskukokoinen Suomentasavallan almanakka, suuri pelastajani monilta sekaannuksilta etenkin niinä alkuvuoden vauvasumu aikoina.
Sellaisen aion ostaa myös ensivuodelle. Myös seinäkalentereita olen kaupoissa kevyesti vilkuillut, kyllä vaihtoehtoja löytyy! Toki ensin katson mitä Posti Pate on saanut kuljetettavaksi.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä on aina seinäkalenteri, josta kaikki näkee mikä päivä on menossa, juhlat ja nimipäivät. Useimmiten tämä kalenteri on ollut postin mukana tullut ilmaiskalenteri (jätehuollolta tulee kivoja luontoaiheisia), mutta joskus ostettukin. Merkintöjä siihen ei kuitenkaan yleensä tehdä.

Jääkaapin ovessa on magneettinen viikon mittainen kalenteri, johon merkataan viikon menot magneeteilla kaikkien nähtäville. Magneetteja on neljää väriä ja käytetään niitä niin, että jokaiselle perheenjäsenelle on yhden väriset. Niihin voi myös kirjoittaa, joten kalenterissa ei ole vain erivärisiä mysteerimerkintöjä.

Ja sitten on käytössä kännykän kalenteri, joka on puolison kanssa jaettu niin että kumpikin nähdään kaikki menot. Toisen menot kuitenkin usein vaikuttaa toiseenkin.
 
Meillä on yhteinen sähköinen kalenteri kännykässä. Sieltä löytyy työvuorot, monimuoto-opiskelupäivät, hoitopäivät, hammaslääkärit jne. Osa näistä on niin, että myös puoliso näkee ja sitten saa vielä omat merkinnät niin että ne näkyy vain itselle. On toiminut jo monta vuotta hyvin tämä systeemi.
 
Täällä Saksassa ei ole tekstari muistutuksia lääkärimenoista ja kaikki täytyy varata soittamalla. Pakko olla kalenteri ihan senkin vuoksi.
Esikoisella on päiväkodin lisäksi fyssarimenoja, jotka täytyy olla merkattuna.
Tässä tuli myös hetki sitten huomattua, että omat elintavat on taas repsahtaneet; päätin kirjoittaa ylös tavoitteita tuleville kuukausille alkaen ihan siitä et muistan juoda 2+litraa vettä päivittäin :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Meillä on yhteinen sähköinen kalenteri kännykässä. Sieltä löytyy työvuorot, monimuoto-opiskelupäivät, hoitopäivät, hammaslääkärit jne. Osa näistä on niin, että myös puoliso näkee ja sitten saa vielä omat merkinnät niin että ne näkyy vain itselle. On toiminut jo monta vuotta hyvin tämä systeemi.
Siis meillä on juuri noin.
 
Itsellä on aina oma kalenteri joka kulkee repussa/laukussa jne mutta myös puhelimen kalenteri on käytössä 😇☺️ seinäkalenteri on keittiössä seinällä mutta kukaan ei merkkaa menoja siihen. Yhteistä puhelimen kalenteria pitäisi kyllä pohtia jotta miehen olisi helpompi suunnitella menot mun menojen mukaan(hakee lapsen lähinnä kun itsellä on iltavuoro/iltameno) ☺️😅😂
 
Meillä on roska-kalenteri seinällä, mihin merkataan tärkeimmät menot, mitkä pakko muistaa tai mitkä vaikuttaa kaikkien arkeen. Ainakin neuvolat, lääkärit, synttärikutsut, jos toinen on menossa johonkin jne. Sit puhelimen kalenterissa mulla on pääosin noi samat plus muita muistettavia, kuten podcast-palvelun peruutus ennen laskutusta, kirjaston eräpäivät, omat jumpat, lastentapahtumia minne mennä jos jaksetaan yms 😊
 
Takaisin
Top