Kalaöljykapselit

Ilpuri

Kommentoinnin ninja
Minä haikeana vauvaa toivovana päätin jo silloin kun aloitimme yrittämään vauvan saantia, eli viime tammikuussa, että alan ottaa jo raskausajan vitamiinilisää. Olen siis sellasta monivitamiinivalmistetta syönyt mikä on tarkotettu raskaana oleville, imettäville ja raskautta suunnitteleville. Lisäksi nyt sit joitain kuukausia sitten ajattelin että alan syömään myös kalaöljykapseleita jotka on tarkotettu tälle samaisella ryhmälle :) Ongelmaksi nyt sit tuli kuitenkin voimakkaat vatsahappo"purkaukset". Ei välttis siis tavallista närästystä tai röytäisyä, mutta sitä yhtäkkiä vaan tulee suuhun vatsahappoa. Ja useita kertoja päivässä. Ostin sellasta mitä pitää ottaa 2 kapselia päivässä, apteekkari sanoi että ei mielellään kerrallaan, vaan vaikka et yks aamulla ja yks illalla. Ja on ollu ihan sama että oonko syöny ruokaa yhtäaikaa vai ei. Ihan tosi inhottavaa koska työskentelen tosi lähellä ihmisiä niin sit oon nyt jättänyt ne pois. Mutta mun mies sanoi että sillä on kans jostain toisesta samasta valmisteesta tullut tollasia, mut se vaihto ne johonkin toiseen niin niistä ei ole tullut. ei siis raskaana oleville tarkoitettuja kummatkaan :grin

Mut siis miks nää jotkut ei käy raskaana oleville ja toiset käy? Mikä niiden ero on? Ja todellisuudessa kuinka iso hyöty noista kapseleista yleensäkään on? Onko kelleen tietoa tai aavistusta?
Kyllä mä siis niitä aion syödä kun raskaaksi tulen ja yritän taas aiemminkin alkaa mut ärsyttävää kärvistellä :sad001
 
Osassa kalaöljykapseleita on lisätty A-vitamiinia, jota ei suositella raskausaikana. Siksi kannattaa olla tarkkana mitä omegakapseleita käyttää. Niitä vitamiinittomiakin kyllä löytyy useampi vaihtoehto :)
 
Takaisin
Top