kaksosia odottavia

tuplaonni

Silmät suurina ihmettelijä
Heips! Mielenkiinnosta eksyin sivulle ja nyt enemmän kiinnostaa onko joukossa kaksosia odottavia? Mukava olis kuulla miten olette jakselleet jne.
 
täällä olis yks kaksosia odottava mamma pohjanmaalta,vähästäkyröstä. Tähän asti oon vaan lueskellut muiden juttuja, uskaltamatta kommentoida asiohin ja ei täällä kaksosista juttua oo löytänyt.
ollaan vissiin suurinpiirtein samoil vkoilla,kun joulukuun puolelle oot kirjottanut.(?) mulla laskettuaika on 9.12,(huomenna vaihtuu rv 32) jos nyt sinne asti tarvii odotella..saisivat kyllä jo syntyä :)
mä oon tähän asti voinut hyvin,kun oon ollut kotona jo rv 25, enkä juurikaan ole raskaita hommia kotona olon aikana tehnyt.Rupee jo ottamaan päähän tää pelkkä oleminen.
 
Löytyhän sitä kaveria joka samassa tilanteessa :) meillä LA 30.12, uskosin että syntyyvät aikasemmin... kaikki on mennyt hyvin tähän asti. Ainoastaan ajottainen närästys on vaivannut ja aamuyön heräämiset... Tiedättekö mitä sukupuolta sielä vatsassa kasvaa? Onko kyseessä ensimmäiset lapset? 
 
Närästys on muakin vaivannut, varsinkin nyt viimesinä vkoina. paljon ei saisi syödä kun heti tuntuu että "ruokatorvi on tulessa".
nukkuminen on ongelma myös täällä. heti kun maha alkoi kasvaa ja ei voinut enää nukkua mahallaan,mikä on ollut maailman paras nukkumisasento,niin uni on ollut katkonaista. vessassa saa juasta tai sitten ei väsytä yhtään,kun herää keskellä yötä.. :(
ensimmäisiä lapsia odotan,aikamoinen yllätys oli ensimmäisessä ultrassa kun kätilö totesi että niitä on kaksi :) kaikki kyselevät onko suvussa kaksosia tai onko käytetty hedelmöitystä yms hoitoja.. mutta normaalisti meillä raskaus on lähtenyt käyntiin...ja heti tärppäsi kun e-pillerit lopetin :) kuinkas teillä käytiin??
sukupuolia ei olla haluttu tietää,vaikka olis ehkä kerrottukin,kunhan vaan olisivat terveitä. Nimiä ollaan miehen kanssa mietitty,mutta on se vaan hankalaa antaa toiselle nimi jota se sitten "kantaa" ikänsä...
ootko sä vielä töissä vai jäitkö saikulle ennemmin?
Taas olis tiistaina sairaalaan ultraan meno, kattomaan kuinka mahassa jaksellaan :)
 
terveisiä ultrasta, täällä kaikki ok. molemmat kasvaneet tasaseen tahtiin, painoa n.1700g, mlolemmat asettuneet pää alaspäin,mites teillä? poikkesin samalla reissulla viemässä työmaalle sairaslomalapun, kolmisen viikkoa olen jo ollut poissa ja sit seuraavan kerran töihin... joskus... :) sitä ei kukaan tiedä. millasena olet/te perhevalmennukset kokeneet? meillä ne alkaa vasta ensi viikolla...
 
meidän vauvelit on nyt n. 2 kilosia,kun vkoja täynnä 33. hyvin olivat taas kasvaneet,toinen on pää alaspäin ja toinen perätilassa,mutta ei kuulemma ole ongelma ajatellen synnytystä. tuntuu vaan että ahdasta rupeaa olemaan mahassa..potkuja tulee koko ajan :)
Meillä valmennukset on jo ohi, itse en hirveesti oppinut uutta asiaa niissä kun olen aika paljon lukenut lehtiä ja selaillut netistä tietoo. onko teillä tutustuminen synnystyssairaalaan? oli mukava nähdä paikkoja etukäteen ja tietää mistä mennä sitten kun h-hetki koittaa.
oletko saanut vielä äitiysavustusta/-pakkausta? me otettiin kaksi pakkausta ja yksi rahana.
 
hyvä et meil menee hyvin :) onko ne tehny mitä arvioo syntymäpainosta? meil ens vko:lla tutustuminen synnytyssaliin, samana pv:nä alkaa ne perhevalmennukset ja sikarokotekin olisi silloin, otitko sinä rokotteen? me toimittiin samalla lailla äitiysavustuksen suhteen, saatiin ne jo syyskuussa. onko teillä molemmille varattuna omat sängyt? toiset nukuttaa alussa samassa mutta meillä kumpikin pääsee kyllä heti omaansa... minkälaiset vaunut teillä muuten, meillä brion sisarusyhdistelmät... ihanaa nähdä ja tuntea liikkeet :) painoa ei ole onneksi hirveitä tullut, viimeksi vajaa 10kg, mites siellä? 
 
ei syntymäpainosta oo arvioita meillä tehty, sanottu vaan että liian suuriksi ei anneta kasvaa...Mulla on nyt painoa tullut n. 15kg,onneksi ei juuri muualle kuin mahaan. Onko sulle tullut raskausarpia? mä oon vielä välttänyt ne.
Meillä alkaakin olemaan jo kaikki valmista vauvoja varten, aluksi ajateltiin nukuttaa vauvat samaan pinnasänkyyn,mutta jos "ongelmia" tulee niin toinen sänky on kyllä odottamassa. Toivottavasti vaan heti lähtee sama rytmi vauvoilla sujumaan,yösyötöt yms. muuten ei paljoa itse saa nukuttua..
sikainfluenssa rokotteesta olen ollut tähän asti kielteisellä kannalla,mutta nyt kun suomessa on sitä myös niin täytyy tuumata uudelleen.. rokotteesta on kuullut niin paljon kaikenlaista, ja kun mekin ollaan jo niin pitkällä raskaudessa,että tarviiko meidän sitä ottaa.
Meillä on kaksosten/sisarusrattaat ,joissa pehmeät kantokopat. Nimeä en muista mutta myyjä sanoi että runko on sama kuin brion rattaissa. Me jouduttiin autokin vaihtamaan 7:n hengen tila-autoon, vaikka meillä farmari oli mutta rattaat vievät ison tilan peräluukusta jos joskus jonnekkin reissuun meinaa lähteä,niin ei mitään sovi mukaan ja kun koirakin meillä on. Saa nähdä kuinka koira reagoi vauvoihin.
 
raskausarvilta säästytty hyvin täälläkin, mutta vielähän niitä kerkeää tulla :) minkämerkkisen auton ostitte, meillä olisi kanssa auton vaihto edessä, omistamme isomman kokosen koiran, toivotaan että karvanaamamme suhtautuu vauvoihin asiallisesti... mutta nyt aamulenkille, ihanaa kun pystyy vielä liikkumaan ;)
 
auto vaihdettiin opel zafiraan, on niitä varmaan isompiakin,mutta ei sitten taas haluttu mitään "laivaa".. tuo on hyvänkokoinen ja -näköinen :) mutta jos teillä on iso koira niin kuljetuksen kanssa voi olla ongelmia,jos kaikki matkustavat yhtäaikaa.. jos teillä on kaukaloissa alustat mitkä voi kiinnittää isofixillä,niin autossa ovat ne kiinnikkeet valmiina.
 
onko sulle puhuttu sikainfluenssa rokotteen ottamisesta? meillä rokotteen saisi ens vkolla,mutta en tiedä otanko sitä..
rokotehan vaikuttaa vasta neljän vkon kuluttua ottamisesta ja mullakin on sillon jo synnytys edessä. synnytyksen jälkeen en enää riskiryhmään kuulu. en tiedä, monimutkainen asia...:/
 
tiistaina kävin ottamassa, meilläpäin puhuttu että vasta-aineet muodostuu 2vko:n sisällä. joko jännitys synnytystä kohtaan alkanut?
 
joo 2vko se aika onkin,kun rokote alkaa vaikuttaan..neuvolas mulle sanottii väärin.
Kyllä vähän jo jännittää,mutta saisivat jo syntyäkkin. Olotila rupee oleen sellanen ettei sohvallakaan istuminen onnistu kuinkaanpäin puhumattakaan nukkumisesta..."mitä se on.." [:(]
kuinka sä oot ny voinut? Tuliko sulla rokotteesta kuumetta tms.?
 
Vointi tällä suunnalla ennallaan, liikkuminen hidastunut ja tosiaan hyvän istuma/nukkuma-asennon löytäminen teettää töitä... [:D] rokotteesta ei kyllä tullut mitään. Pe:na ultra, mitäs teillä edellisessä ultrassa sanottiin, joko ne teki synnytystapa-arvioo ja painoennustetta?
 
moi!
Tänää alkas sit äitiysloma :) kyllä ne päivät siitä vähenee..enää n.30 pvää kaikenkaikkiaan,jos loppuun asti menee.
Neuvola tätiäkin kävin taas kattomas, painoo on ruvennut nyt loppuaikana tulemaan. vkossa 1,4kg...mut kyl tota turvotustakin on tullut. sf-mittakin menee korkeella 40cm.
muuten kaikki arvot ok :) Ens vkolla ultraan,ei oo viä syntymäpainoja arviotu, synnytystavasta ite oon kysyny,niin alakautta yritetään mut ei siitäkään sen kummempia suunnitelmia oo kerrottu..jos sit ens vkolla jo kerrottais..
kävin ottamas tänää sikarokotteen,ei ainakaan vielä mitään tuntemuksia. kauheeta kun joku 8v. lapsi oli kuollut sikainfluenssaan :(
pitääkin tästä mennä kattoon 45min. kun tulee aiheesta.
 
Eilen oli ultra, masuasukit voi erinomaisesti, B olikin kääntynyt tulemaan jalat edellä, mutta onneksi A jo asettunut "oikein" niin lääkäri epäili ihan "normisynntystä"... 2 vko:n välein käydään jatkossakin ja joka kerta otetaan n. 15 min ajalta sydänäänet paperille, kiva oli saada anturat pysymään kohillaan jotta jonkinlaista käyrää tulostui paperille, meinaa tuo B etenkin olla hyvin sukkela tapaus. Painoa heillä se 2kg, joten ei paniikkia jos vaikka syntyisivätkin etuajassa... sf-mitta mulla jo 38 cm, että näin hyvin menee [:)], kirjotellaas jälleen kuulumisia, nautitaan olostamme [;)]
 
Tänään oli sitten ultra ja aika yllättäviä uutisia sielä kerrottiin. Se olisi sitten ens keskiviikkona synnytyksen käynnistys jos eivät ennemmin synny..kaikki on hyvin, molemmat ovat pää alaspäin ja painoo on 2.5kg ja 2.1kg. keskiviikkona alkaa 37vko,kuulemma aivan normaalia jo sitten käynnistellä, alakautta yritetään synnytystä,ikinähän ei tiedä kuinka käy kun ensimmäinen on saatu maailmaan, suostuuko b-vauva sittenkään syntymään vai tarvitaanko leikkaus.
Rupesi kyllä tänään jännittämään, nyt se jo pian tapahtuu, pitää varmaan laittaa sairaalakassi valmiiksi [:)]
Teilläkin varmaan jouluksi syntyvät [;)]
Kuinkas muuten teidän auton hankinta on edistynyt, onko sopivaa löytynyt?
 
No minua kävi jo jännittämään sinun puolesta :) nyt vaan tsemppi päälle ja asenne kohdilleen, että hyvin se menee! eli käynnistäminen on ihan rutiinijuttu? no sittenhän meillä ois noi viikot tosiaan ennen joulua, joskus vko:lla 50 jos ihan oikein laskin :) tietääpähän vähän varautua :) autoasiaan ei olla sen ihmeemmin nyt keskitytty, katellaan... eletään vaan oottavaisin mielin... nyt aamupalalle... palataas
 
moi. huomenna se on sitten menoo sairaalaan.toivottavasti sais yön nukuttua että jaksaa koetuksen.vähän kyllä jännittää.
tuun sit kertomaan kuulumiset kun kotiudun :)
 
ai hitsi, huomennako se jo on!!! hieno homma!! tsemppiä tosiaan, mielenkiinnolla jäämme odottamaan kuulumisia.
 
Takaisin
Top