Kaksosia odottavia?

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Stiina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Stiina

Silmät suurina ihmettelijä
Kirjottelen nyt tänne uuden ketjun, kun en ihan äkkiseltään löytänyt samassa tilassa olevia. Elikkäs Mulla nyt rv 9+2 ja toissapäivänä ultrassa löytyikin kaksi matkustajaa. Oli itsellä vahva tunne, että niin tuntuu erilaiselta kuin esikoista odottaessa ja lääkärikin tuossa rv 7 tienoilla tuumasi, että kohtu tuntuukin jo aika suurelta viikkoihin nähden. Epäili, että viikkoja olisi enemmän, mutta mulla heräsi silloin epäily kaksosista. Varasin ajan yksityiselle ultraan ja kappas tässä sitä sulatellaan tietoa tulevasta suurperheestä :0. Eteen tulee väkisinkin muutto isompiin tiloihin ja vaihto suurempaan autoon. Mies vitsailikin, että meidän perhe alkaa kulkea pikkubussilla ;) Jännittää kyllä tämä odotus nyt ihan toisella tavalla ja vielä se vauva-arki, kun perheessä on kuitenkin vielä tuo vajaa kolmevuotias vauhtimies.

Mutta siis mielellään sitä päivittelis tuntoja samassa tilanteessa olevien kesken. Mahtaisko löytyä?

Moi
Ja onnittelut tuplaraskaudesta! Pakko oli sulle vastailla kun pisti niin naurattamaan tuo miehesi kommentti pikkubussista, meillä oli nimittäin miehen ensikommentti kun ultrassa näkyi kaksi sykkivää sydäntä että pakko ostaa minibussi [:)] Tärkeä juttu tuo autohomma näemmä..
Oot jo saattanut löytääkin nämä mutta itse voisin suositella Helistimen Tuplat tulossa-ketjua, sinne löytää tasaisin väliajoin uusia tulevia kaksosmammoja joten keskustelu pysyy vilkkaana. Myös Vauva.infon sivuilla on monikoille ihan oma osionsa. Jostain syystä tänne palstalle ei tunnu tuplaodottajat löytäneen tietään niinkuin varmaan oot huomannutkin. Meidän neitien synnyttyä olen kuitenkin itse kotiutunut Vauhun koska useat noista pelkästään tuplamammojen keskusteluista muualla on niinsanotusti kuivahtaneet kasaan lasten syntymien jälkeen, ihan ymmärrettävää kyllä. Meille suotiin kuitenkin niin helpot lapset että mammalle jää aikaa roikkua netissä joten nyt on mukava seurailla tuolla joulukuisissa miten muiden samanikäiset kehittyy samaan tahtiin[:)] Älä siis suoralta kädeltä hylkää kokonaan omaa lasketunajan kuukausiketjua, täällä tuntuu vallitsevan mukavan lämmin henki olipa sitten yksös-tai kaksosraskaus [;)]

Hei Stiina ja Tinttis,

tosiaan, täällä ei kaksosista ole ollut omaa ketjua ja laiskuuttani olen jäänyt odottelemaan, josko joku sen aloittaisi.. [:)] toivotaan, että löytyisi useampikin keskustelija..

meille on tulossa ihkaensimmäiset vauvat (kaksi prinsessaa) ja myös minua jännittää kovasti. olen nyt viikolla 27 - eli kesäkuun lopulla laskettu aika - ja maha alkaa jo olla tiellä ihan kiitettävästi. ja sairaslomalle jäänen parin viikon päästä - sen verran hankalaa tuo istuminen alkaa töissä olemaan.

itselleni oli aika shokki kuulla, että kaksoset on tulossa viikon 12 ultrassa - vaikka olinkin ihmetellyt miksi vatsa on jo niin erinäköinen.. [:D] edellisenä iltana sanoin miehelle, että varmaan jotkut kolmoset on tulossa kun maha näyttää tältä.. no, onneksi ihan vaan kaksi.. luulen, että siinäkin on ihan riittävästi työtä kun aiempaa kokemusta lapsista ei ole.

no, ajatukseen on ollut aikaa tottua ja nyt ei enää osaisi muuta ajatellakaan. stressaavinta ehkä tässä vaiheessa se, että jatkuvasti kantaa huolta molemmista - että onhan molemmilla varmasti kaikki hyvin. liikkeistä kun en ole aina varma, että ovatko molemmat potkineet tänään. No, onneksi kaikki on tähän saakka mennyt hyvin ja kyseessä on pienen riskin kaksosraskaus (omat pussit ja istukat). 15% kokoeroa tosin tytöillä on, joten sitä seuraillaan..

Aurinkoista pääsiäistä ja hyviä vointeja - toivotaan, että saadaan tännekin aktiivinen keskustelu käyntiin!

Ihan pakko tulla vaan morjestamaan kun aloittajan tilanne on niin tuttu [:)]. Mulla on edellisestä liitosta neljä lasta, esikoinen täytti kolme vuotta noin kuukautta ennen kaksosten syntymää. Toi oli itseasiassa oikein hyvä kohta, koska esikoiselta oli jäänyt vaipat ja tutti pois. Lisäksi tuon ikäinen on jo vähän avuksi, tuo tuttia ja rättiä ja ymmärtää että äidillä on kädet täynnä. Pitää vaan muistaa antaa sille omaa äiti-aikaa tarpeeksi mikä voi olla välillä haastavaa... Pari ekaa kuukautta oli aika työntäyteistä mut kyllä siitä selviää! Me haluttiin vielä yks vauva lisääkin, välissä oli sit jo seitsemän vuotta. Nyt esikoinen on 17, kaksoset 14 ja nuorin pojista täyttää syksyllä 7.

Minibussia ette sentäs vielä tartte [:D] mutta farkkutyyppinen ratkaisu on melkein must että kaksosten vankkurit ja tavarat mahtuu mukaan. Me ajellaan nykyään seitsemänpaikkaisella, ja tavarat ei mahdu jos kaikki on mukana. Noi teinit tosin harvemmin on...

Takaisin