Kaksoset vuodelle 2019

peruna86

Asioista perillä oleva
Elokuun äidit 2019
Hei!
Ois kiva jutella ja vaihtaa ajatuksia muiden tuplien odottajien kanssa. Omassa la-ryhmässä ei ole muita kaksosten odottajia, niin vertaistuki olisi paikallaan.

Itsellä ennestään 2v8kk poika ja nyt odotan viikoilla 21+3 di-di kaksosia, tyttöä ja poikaa. Laskettu aika on 3.8.-19
 
Täällä yksi kaksosia odottava. La 29.10. nyt siis rv 10+1. Ennestään on perheessä kohta kolme vuotias :) vielä ei tiedetä kaksosista mitään, nyt eiköhän 16.4. olla viisaampia.
 
Meneekö kolmoset tähän kategoriaan? :rolleyes: Tosin eipä tiedä jääkö kaikki kyytiin kun on niin alkuvaiheessa.

Vau kolmoset! Onnea! :)
Kaippa sinäkin täältä jotain vertaustukea saat, vaikka onhan kolmoset ihan oma lukunsa!
 
Täällä yksi kaksosia odottava. La 29.10. nyt siis rv 10+1. Ennestään on perheessä kohta kolme vuotias :) vielä ei tiedetä kaksosista mitään, nyt eiköhän 16.4. olla viisaampia.

Onnea tuplista! :)
Oot ilmeisesti käynyt varhaisultrassa, kun tiedät kaksosten olevan tulossa? Eikö siellä lääkäri/kätilö osannut sanoa ovatko he omissa pusseissaan tms.?

Mä kävin yksityisellä varhaisultrassa 7+3 ja lääkäri ultrasi. Hän sanoi heti, että molemmilla on omat istukat ja suoni- ja vesikalvot. Eli Di-Di-raskaus. Tämä on se turvallisin vaihtoehto.
 
Josko varovaisesti mukaan tähän ketjuun. Di-di kaksosia odotan. Laskettu aika 16.10. Tänään oli ultra ja siellä kaikki hyvin.

Onnea dadapls kolmosista..:)
 
Josko varovaisesti mukaan tähän ketjuun. Di-di kaksosia odotan. Laskettu aika 16.10. Tänään oli ultra ja siellä kaikki hyvin.

Onnea dadapls kolmosista..:)

Onnea kaksosista! :) Kiva, että tulee lisää juttelijoita!
 
Mulla on ollut tosi helppo raskaus tähän mennessä! Ei minkäännäköistä pahoinvointia eikä etomista, ei kipuja eikä kolotuksia. Väsymystä, närästystä ja nyt mahan kasvua. Eipä muuta. Vähän jännittää, että mitä vielä on edessä! :nailbiting:
Mulla oli maanantaina (22+2) Kela-neuvola ja mun sf-mitta (kohdun mitta) oli jo 27cm! Esikoista odottaessa oli samankokoinen kohtu viikolla 30+! :grin Aikamoinen pallo siis tulossa! :wideyed:

Mulla on seuraava kasvukontrolliultra 24.4. Sillon on rv 25+4.
Tää on ihan kivaa, että on näitä ultrakäyntejä enemmän, niin raskaus menee nopeempaa! :joyful:
 
Josko varovaisesti mukaan tähän ketjuun. Di-di kaksosia odotan. Laskettu aika 16.10. Tänään oli ultra ja siellä kaikki hyvin.

Oliko jo puhetta kontrollikäynneistä? Mitä teillä on seuraavana?
 
Meillä kans odotellaan di di kaksosia, laskettu aika on 6.9. Nyt siis 17+6 ja ovat meidän esikoiset :) 12.4 seuraava ultra ja malttamattomana odotellaan. Viimeks käyty niskapoimussa 11+0 ja ilmeisesti nyt aletaan seuraamaan tarkemmin. Teen vielä tosi fyysistä työtä. 14 viikolle asti oksensin melkein yötä päivää, niin nyt oon niin nauttinut tästä melkein normaalista olotilasta. :D
 
Meillä seuraavana neuvola, neuvolalääkäri ja sitten rakenneultran jälkeen alkaisi tihennetty seuranta äitipolilla. Mulla alkuraskaus on ollut aika raskas. Pahimmillaan lähes 5cm hematooma kohdussa ja verenvuotoa aika paljonkin välillä. Nyt onneksi hematooma pienentynyt edellisen verenvuodon myötä ja oli enää alle 2cm. Mutta edelleen siellä, joten varmaankin uinti, sauna kiellot jatkuu. Sikiöt onneksi kasvavat viikkoja vastaten. Raskaus oireitakin on ollut aika paljon tällä kertaa. Mutta hyvä vaan niin tuntee olevansa raskaana. Miten teillä muilla on istukat kohdussa..? Mulla ilmeisesti toinen takaseinässä ja toinen etuseinässä. Mulla ei oo koskaan ennen ollut istukkaa etuseinässä.
 
Meillä kans odotellaan di di kaksosia, laskettu aika on 6.9. Nyt siis 17+6 ja ovat meidän esikoiset :) 12.4 seuraava ultra ja malttamattomana odotellaan. Viimeks käyty niskapoimussa 11+0 ja ilmeisesti nyt aletaan seuraamaan tarkemmin. Teen vielä tosi fyysistä työtä. 14 viikolle asti oksensin melkein yötä päivää, niin nyt oon niin nauttinut tästä melkein normaalista olotilasta. :D

Onnea tuplista! :)
Ja hyvä, että on olo alkanut helpottaan! Pystyy enemmän nauttiin raskaudesta! :)
 
Meillä seuraavana neuvola, neuvolalääkäri ja sitten rakenneultran jälkeen alkaisi tihennetty seuranta äitipolilla. Mulla alkuraskaus on ollut aika raskas. Pahimmillaan lähes 5cm hematooma kohdussa ja verenvuotoa aika paljonkin välillä. Nyt onneksi hematooma pienentynyt edellisen verenvuodon myötä ja oli enää alle 2cm. Mutta edelleen siellä, joten varmaankin uinti, sauna kiellot jatkuu. Sikiöt onneksi kasvavat viikkoja vastaten. Raskaus oireitakin on ollut aika paljon tällä kertaa. Mutta hyvä vaan niin tuntee olevansa raskaana. Miten teillä muilla on istukat kohdussa..? Mulla ilmeisesti toinen takaseinässä ja toinen etuseinässä. Mulla ei oo koskaan ennen ollut istukkaa etuseinässä.

Vuodot kuulostaa pelottavilta! :wideyed: Hyvä kuitenkin, ettei vaikuta sikiöihin!
 
Mulla on molempien istukat etuseinässä keskellä, ihan vierekkäin.
Liikkeet tuntuu hauskasti ympäri mahaa, ylhäällä, alhaalla tai sivuilla. Keskellä ei tunnu mitään! :D
 
peruna86 Millä viikolla alkoi liikkeet tuntumaan?

Kyllä kysytään sukupuolet, jos vaan sinne asti päästään. Noi vuodot on kyllä jotain ihan kaameeta ja jätteneet pelon. Varsinkin kun ovat alkaneet ihan yhtäkkiä yllättäen oikein pulppuamalla. Vaikkakin ovat kestäneet vaan n. 5min kerrallaan.
 
Vasta viikolla 19 tuntui ekat liikkeet ja nekin vaan kyljellä maatessa. Sen jälkeen ne on alkanut tuntuun enemmän ja enemmän ja nyt viikolla 23 molempien liikkeitä tuntuu päivittäin useasti! :Heartred
 
peruna86 Millä viikolla alkoi liikkeet tuntumaan?

Kyllä kysytään sukupuolet, jos vaan sinne asti päästään. Noi vuodot on kyllä jotain ihan kaameeta ja jätteneet pelon. Varsinkin kun ovat alkaneet ihan yhtäkkiä yllättäen oikein pulppuamalla. Vaikkakin ovat kestäneet vaan n. 5min kerrallaan.

Eikä, tiedän tunteen :sad001 Mulla kerran tuli sillä tavalla tosin oli ihan alussa mutta luulin että oli siinä. Tsemppiä!
 
Kurjia noi vuodot :sad001 mä oon tällä viikolla kuvitellu muutaman kerran ruoan jälkeen vatsan sisäistä kutinaa. Ehkä liikkeitä? Tänään 18+0. Mut kovasti odottelen varsinkin kun vatsa alkaa jo näkyä ulkopuolisillekin. :happy:
 
Takaisin
Top